Sziasztok!
Ez nem elsősorban a játék, de a játékélmény szerver részét képezi szerintem. Nem szeretném szidni a szervert, de azok is elismerhetik, akiknek csúcskategóriás számítógépük van, hogy az FPS nem feltétlenül kielégítő. Bár nem vagyok profi a témában, de szerintem ezen lehetne változtatni.
Ahogy növekszik a playerszám, csökken az FPS, vannak olyanok, akik kevés playernél is alig tudnak játszani, olyan kevés FPS-ük van, pedig az alap San Andreas tökéletesen fut a gépükön. A játék alapból nem nagy gépigényű, főleg grafika terén, de a processzort eléggé megfekteti. Ez nem terhelésben mutatkozik meg, mert az én procim sose megy 30%-os kihasználtság fölé, viszont... Sokszor figyelgettem a magok, illetve szálak terheltségét, és azt kellett észrevennem, hogy a játék egyetlen magot, illetve egyetlen szálat terhel. (Ezzel kapcsolatban már volt egy fórumtopic-om a kérdések között, de szerintem az egy kicsit el lett hanyagolva ahhoz képest, hogy szerintem ez mekkora figyelmet érdemel valójában.) Fontos az órajel is, de én azt gondolom, hogyha a játékot a fejlesztők több magra és több szálra optimalizálnák, akkor egy ősrégi 2 magos laptopon is sokkal élvezhetőbben lehetne játszani.
Itt jönnek a számok:
Szerintem a legerősebb processzor sem képes mindenhol és helyzetben elérni a 60 fps-t, ami például azoknak, akik 144, vagy afeletti képkockához vannak szokva, nem feltétlenül "tökéletes". De a hangsúly szerintem nem azon van, hogy az 50 fps-eseknek hogyan tudnánk 60-at csinálni, hanem hogy a 20 alatti FPS-el játszók is elérhessenek 45-50 fps-eket, mert van tartalék a gépükben erre. Szerintem egy, vagy jelen esetben sok olyan ember, aki hosszú hónapokat lejátszott a szerveren, akár több 10 ezer percet beleölt a játékba 10 fps-es játék mellett, annak a helyzete azok számára nem biztos, hogy érthető, akiknek átlag jó FPS-ük van, de szerintem ezek azok a játékosok, akikért igazán megérné ezzel a projekttel foglalkozni. Mert ebből hátránya senkinek nem származna, és hosszútávon is RENGETEGET számítana a szervernek.
Bátran ki merem jelenteni, hogy ez a szerver legnagyobb hibája szerintem, amit lehetne orvosolni, és az ilyen játékosokért érdemes is. Mindenkinek a véleményét és hozzászólását várom a topic alatt, hiszen ez tényleg egy nagy projekt, de ha a vezetőség azt látná, hogy erre tényleg van igény, akkor biztos foglalkoznának vele!
Ahogy növekszik a playerszám, csökken az FPS, vannak olyanok, akik kevés playernél is alig tudnak játszani, olyan kevés FPS-ük van, pedig az alap San Andreas tökéletesen fut a gépükön. A játék alapból nem nagy gépigényű, főleg grafika terén, de a processzort eléggé megfekteti. Ez nem terhelésben mutatkozik meg, mert az én procim sose megy 30%-os kihasználtság fölé, viszont... Sokszor figyelgettem a magok, illetve szálak terheltségét, és azt kellett észrevennem, hogy a játék egyetlen magot, illetve egyetlen szálat terhel. (Ezzel kapcsolatban már volt egy fórumtopic-om a kérdések között, de szerintem az egy kicsit el lett hanyagolva ahhoz képest, hogy szerintem ez mekkora figyelmet érdemel valójában.) Fontos az órajel is, de én azt gondolom, hogyha a játékot a fejlesztők több magra és több szálra optimalizálnák, akkor egy ősrégi 2 magos laptopon is sokkal élvezhetőbben lehetne játszani.
Itt jönnek a számok:
Szerintem a legerősebb processzor sem képes mindenhol és helyzetben elérni a 60 fps-t, ami például azoknak, akik 144, vagy afeletti képkockához vannak szokva, nem feltétlenül "tökéletes". De a hangsúly szerintem nem azon van, hogy az 50 fps-eseknek hogyan tudnánk 60-at csinálni, hanem hogy a 20 alatti FPS-el játszók is elérhessenek 45-50 fps-eket, mert van tartalék a gépükben erre. Szerintem egy, vagy jelen esetben sok olyan ember, aki hosszú hónapokat lejátszott a szerveren, akár több 10 ezer percet beleölt a játékba 10 fps-es játék mellett, annak a helyzete azok számára nem biztos, hogy érthető, akiknek átlag jó FPS-ük van, de szerintem ezek azok a játékosok, akikért igazán megérné ezzel a projekttel foglalkozni. Mert ebből hátránya senkinek nem származna, és hosszútávon is RENGETEGET számítana a szervernek.
Bátran ki merem jelenteni, hogy ez a szerver legnagyobb hibája szerintem, amit lehetne orvosolni, és az ilyen játékosokért érdemes is. Mindenkinek a véleményét és hozzászólását várom a topic alatt, hiszen ez tényleg egy nagy projekt, de ha a vezetőség azt látná, hogy erre tényleg van igény, akkor biztos foglalkoznának vele!