Bíróság

Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Sziasztok!

Mielőtt csuklóból megkapnánk a “felesleges, sokan próbálkoztak vele, úgyis azt mondták két éve hogy nem lesz” dolgokat, kérek mindenkit hogy olvassa el az egészet és értelmezze amit olvasott. Nem kívánok hegyi beszédeket tartani, azt hiszem nem feladatom, de ugyanakkor meg szeretném előzni az ezzel kapcsolatos hozzászólásokat. Jelenleg egy olyan helyzet van a szerveren amit mindenki jól ismer, nem kívánom bemutatni hogy milyen egyensúly áll fenn jelenleg. Ezzel kapcsolatos változtatás nyilvánvalóan elsősroban a rendvédelem számára nem lesz elfogadható, ugyanakkor látni kell hogy ha marad minden továbbra is, sose lesz más a szerverből mint egy telemodolt cops n robbers. És ez talán jól is van így - valakinek tetszik, nekünk annyira nem; nem is tisztünk ezt eldönteni, meg igazából senkinek sem az.
Pont a napokban volt egy téma a fórumon hogy hogyan lehetne megváltoztatni az IC jailt úgy, hogy az ne adminjail-ként működjön csak más indokokkal berakott emberekkel. Ott is nagyon szépen leírta mindenki hogy legyen változtatás, csak amikor odáig eljut a helyzet hogy akkor most konkrét ötletekkel kéne előállni, mindenkinek elszáll minden addigi ötlete és folytatja azt amit tulajdonképpen 5 éve csinál. És ez nem csak az említett témánál volt megfigyelhető, hane általánosságban az egész szerveren is jelen van. Számos embertől hallottam már én is azt hogy szemléletváltásra és jelentős változtatásokra van szükség, csak amikor ezeket a nagy szavakat tettekkel kéne megtámogatni, hirtelen eltűnik az akarás.
Annak tudatában írtuk meg mi is ezt az egész témát most, hogy nagy eséllyel “nem lesz” lesz az összes válasz amit kapunk, azt is valószínűleg négy hónap múlva. Ezzel tisztában vagyunk, viszont erre is van egy ötletünk, melyet itt és most nem kívánunk megoldani - majd ahogy alakul úgy tudjuk kivitelezni.

Fontosnak tartom megjegyezni már az elején is - annak ellenére hogy számos alkalommal kitértünk erre a lentiekben is -, hogy nem lesz a mélyreható jogi ismeret és szaktudás feltétele a játékosok tekintetében annak hogy ez a rendszer működhessen, mert direkt úgy alakítottuk ki hogy az felhasználóbarát legyen, miközben eredeti és törvényes funkcióját is ellátja. Nem kell minden tárgyalásnak 35 ezer karakteres felszólalásokból állnia és tíz oldalasnak lennie, egyszerűbben is megoldhatóak ezek.

Rólam azt hiszem az elmúlt pár napban hallhattatok páran, volt egy jogvitám, illetve én mást szót használnék erre, de valamim a mostani RSZSZ-szel. Nem kívánok ehhez itt mit fűzni, úgy gondolom hogy tényleges jogi ismeretek nélkül is láthatjátok mi történt ott. Azt tudomásul vettem, a továbbiakban azzal itt és most foglalkozni nem kívánok. Viszont úgy érzem hogy ott is sikerült valamelyest bizonyítanom hogy alkalmas lennék egy bíróságon történő feladatellátásba, tekintettel arra hogy a büntetőjogi és büntetőeljárásjogi jogszabályokat elég mélyen ismerem ehhez.
Mint láthatjátok többes számban beszélek, ugyanis ezt az egészet egyedül nem tudtam volna kitalálni és felépíteni. Végig segítségemre volt jóbarátom, @Gore_Bocharov , aki hasonló kompetenciákkal rendelkezik mint én és rengeteg olyan meglátást dobott fel amelyek nekem eszembe sem jutottak. Ide majd vagy kikerül az általa írt kis szövege, vagy nem - még nem döntötte el.

A bíróságra vonatkozó szervezeti felépítést és alapvető dolgokat egy online docs.-ba szedtük össze.
Itt fel kívánom hívni mindenki figyelmét arra hogy a dokumentumhoz mindenki fűzhet hozzászólást. Ezzel kérlek éljetek, de ne visszaéljetek.

Számos olyan kérdésre számítottunk melyek egy témára épülnek, így ezeket itt, a G.Y.I.K. részben összeszedtük és próbáltunk egy elfogadható és értelmezhető választ adni rájuk. Kérek mindenkit hogy ezeket is olvassa végig, nem szertnék azzal szórakozni a későbbiekben hogy ilyen kérdésekre másolom ki a válaszokat, mert valaki nem olvasta el ami ide van írva.

Mi értelme ennek? Egyáltalán minek? Mi a célja?
Jelenleg hatósági eljárás keretében nincs senkinek lehetősége arra, hogy a jog adta lehetőségeivel valamilyen formában éljen. Nyilván van minden hatóságnál belső felülvizsgálat, de ennek feladatairól nem itt kell beszélgetnünk, azt hiszem különösebb jogi képzettség nélkül is láthatja mindenki ennek megvalósulási formáit. A bíróság bevezetésével azt kívánjuk elérni, hogy változzon a sok éves berögződés, miszerint az egyes hatóságok meghozzák a törvényeket, végre is hajtattják azokat, majd azokkal szemben akik nem tartják be ezeket helyben el is járnak és ki is szabják a büntetést. Mi ebből a munkafolyamatból ki kívánjuk emelni a büntetés kiszabásának hatóság kezében maradó jogkörét. Egyértelmű hogy ez nem valósulhat meg teljes formájában, de erről bőven írtunk már, a vonatkozó részeket az előző mondatal együtt kell értelmezni és elolvasni.

Jelenleg nincs arra lehetőség hogy ha valaki nem ért egyet egy valamilyen rá kiszabott jogkövetkezménnyel, akkor azt érdemben, több körben, egymástól teljesen elkülönülten bírálják el olyanok, akik nem tagjai annak a hatóságnak akik amúgy is kiszabták a büntetését. Látni kell azt is hogy nem csak és kizárólag a felülvizsgálatok további vizsgálataival kívánunk foglalkozni, hanem alapvetően mindenkinek meg kívánjuk adni a lehetőséget arra hogy bíróság előtt történjen meg a büntetés meghatározása, egy ténylegesen olyan eljárás keretében ahol meg is hallgatják a másik felet és nem egy cops n robbers szervert leköröző módszerrel rakja el sok-sok órára a hatóság az embert további kérdés és gondolkodás nélkül.Óriási rp lehetőség bújik meg egy bírósági tárgyalás mögött, ezt kívánjuk kihasználni. Viszont ez nem várható el mindenki mástól is - pontos ezért nem tesszük és tehetjük kötelezővé a mindig, minden esetben megtartandó eljárást. Ha a játékos kíván élni ezzel, meg kell adni neki a lehetőséget. Ha a játékos nem kíván élni ezzel, akkor nyilván a hatóságnál marad a jogkör hogy elintézze az általa már évek óta változatlan eljárását és kiszabja a szükséges büntetést.
  • Fentiek mellett a jelenleg is hatályos See City Alkotmánya
    • I) cikk (3) alapján alkotmánybírósági feladatok ellátása lenne szükséges, mely jelenleg nem valósul meg.
    • IV) cikk (2) alapján csak a törvényben határozott keretek között lehet valakit szabadságától megfosztani (következővel együtt értendő), mely jelenleg nem valósul meg
    • XIV) cikk (1) alapján mindenkinek joga van ahhoz, hogy az ellene emelt vád alapján vagy az ellene folytatott perben független és pártatlan bíróság járjon el, mely jelenleg nem valósul meg
    • XIV) cikk (4) alapján mindenkinek joga van ahhoz, hogy jogorvoslattal éljen minden olyan hatósági döntés ellen melyben érdeke sérül. Ez csak részben valósul meg, hiszen egyetlen körben élhet ezen jogával és ott is az a hatóság jár el aki az érdekét sértette - ez csak pár száz jogi galibát vet fel azonban így önmagában.
    • A teljes 16. cikk, 17. cikk és 18. cikk összhangban van az általunk leírtakkal és felvázoltakkal, így ha már See City Alkotmánya leírja egy ilyen szervezet működését, mely jelenleg nem valósul meg.
Most akkor mindenkinek jogásznak kell lennie?
Nem, mert ez nem lehet elvárás és nem is támasztjuk ezt senkivel szemben. Azonban azt a tényt, hogy ez egy játék és nem egy egyetemes jogviták megvitatására szolgáló tudományos műhely, szem előtt kell tartani. Ezzel együtt azt is látni kell, hogy a jelenlegi rendszerben nincs igazán lehetőség a jogi terület kihasználásra. Ez nem azt jelenti hogy akkor innentől kezdve mindenkinek valamilyen jogi alapszakot kell elvégeznie hogy tudjon játszani a See-n, hanem azt jelenti, hogy aki szeretne (ezért is van lehetőségként felajánlva és nem kötelezővé téve) az élhet a bírósági tárgyalással.
Nyilván a bíróknak kicsit komolyabb jogi ismerettel kell rendelkeznie, de aki részéről megvan a szaktudás, az tud engedni is belőle - így egy skálán aminek egyik vége a baráti beszélgetés, másik vége meg a tudományos jogértelmezés, ki tudja választani a bíró hogy éppen hol kell elhelyezkedjen az adott ügyben.
Az meg, hogy a többi alany részéről mennyire lesz komolyan véve, nem rajtunk áll - igazából minket hidegen is hagy, mert attól függetlenül a bírálat ugyanúgy független lesz. Ha a vádló nem veszi elég komolyan, akkor könnyen kijátssza a vádlott a jogi lehetőségeit, így a vádlás hatékonysága csökkenni fog (= vagyis mondjuk a rendőrség tekintetében ha nem veszik elég komolyan, akkor nem lesz annyi ticket, nem lesz annyi elzárás, helyette a vádlott bedob egy támadhatatlan jogi érvet, és máris fel lett mentve és fizethet a rendőrség kártérítést). Vádlott részéről meg ha nincs komolyan véve akkor csak többet fog fizetni a végén, mert az előírásoknak megfelelően a vád alapját képző cselekményekre kiróható maximumot fogjuk kiszabni, plusz még kap rá egy kis eljárási költséget is.
Miért választaná valaki azt, hogy nem él a bírósági tárgyalással?
Azért, mert mint fentebb kifejtettem, ha ő is tudja hogy nem úszhatja meg, akkor csak plusz költsége lesz az egészben. Ez annak köszönhető, hogy a BTK által engedélyezett maximumot fogjuk kiszabni minden esetben (kivéve összbüntetés és halmazat esetén, az belső szabályzó alapján fog működni), amire ráépül még a nem túl olcsó perköltség is.

Viszont aki tudja, hogy a hatóság olyan hibát vétett amit meg tud támadni bíróságon és valószínűleg nyerni fog, az élni fog ezzel és így valós tárgyalóértéken indulhat meg az eljárás, vagyis lesz értelme az egésznek.
Mit várunk most el a hatóságoktól akkor?
A hatóságoktól azt kérjük, hogy minden egyes olyan intézkedése során, ahol valakivel szemben a BTK által említett valamennyi “Vétség”, “Bűncselekmény”, “Gazdasági bűncselekmény” vagy “Katonai, rendészeti, hivatali bűncselekmény” indokán jár el (tehát a szabálysértéseket leszámítva minden esetben), MONDJA EL legalább egy alkalommal az intézkedés alá vont személynek, hogy ügyének (a speciális eseteket leszámítva) bírósági megtárgyalására lehetősége van. Ha ezzel élni kíván az intézkedés alá vont, akkor ugyanúgy megy az eljárás tovább, csak amikor minden releváns adat és bizonyíték beszerzésre került, nem írja meg a hatóság a ticketet és/vagy az elzárást, hanem a személyt (az illegális dolgok elvételét követően) szabadon engedi, és figyelmezteti, hogy rövidesen jelenése lesz fórumon. Ezt követően leadja saját frakciójában a szokásos módon a jelentését (így ez sem veszik el természetesen), csak azt írja oda hogy a bíróság részére átirat került benyújtásra. Ezután minden hatóság saját köreiben eldönti hogy miként és hogyan fogja képviselni a közvádat, majd benyújtja a szükséges dolgokat egy átirat formájában (ez a forma is egyeztetve lesz a hatóságokkal, hogy könnyítsük a dolgukat. De igazából a jelentés egy-az-egyben másolata is elég, abból ki tudunk indulni).

A közvádló személyét tekintve, mint egy mondattal feljebb ki is fejtettem, a hatóságok saját körökben kell döntsenek. Nyilván megéri egy jogilag kicsit képzettebb személy felhatalmazása erre, hogy az esetleges jogvitákat jobban átlássa és a jogértelmezésben is ismerje ki magát. Ezt egyértelműen nem mi fogjuk megszabni, a hatóság érdeke hogy minél eredményesebben legyenek ellátva a rájuk ruházott közvádlói feladatok.
Mi van ha valaki olyat kapnak el akit nem lehet elengedni mert rábizonyított a bűnszervezet? Őt is el kell engedni hogy lehessen tárgyalás?
Nem. Ezt egy külön bekezdési is tárgyalja a “Bírósági eljárás megindítása” című bekezdés közepe táján. Mivel a szerveren fizikailag nem megvalósítható az őrizet elrendelése olyan formában ahogy az célravezető lenne, így a nevezett esetekben az éppen eljáró hatóságnál marad az ügy, bírósági tárgyalásra nincs lehetőség, az eddigi szabályok közt viszi végig a hatóság - tehát ugyanúgy ráírják a ticketet/elrakják az IC jailbe. (Bűnszövetségben vagy bűnszervezetben részvétel, bűnismétlés lehetősége, bizonyíték megsemmisítésének, megmásításának, megváltoztatásának lehetősége fennáll)
Mi van ha valaki nem válaszol?
Akkor átiratban kérünk egy körözés kiadását a rendőrségtől. A körözés arra kell kiterjedjen, hogy az érintett személynek az igazoltatás kezdetétől számítva 24 órája áll rendelkezésre az eljárásba történő bekapcsolódásra. Ennek sikerességéről szól nekünk a rendőrség, vagy sikertelensége esetén 48 óra várakozás után az érintett jelenléte nélkül lesz lefolytatva az eljárás.

Felmerülhet hogy mi a helyzet ha valaki bannolva van fórumról: akkor megkeresi a bírót akinek eljuttatja valahol hogy mit szólna hozzá és a bíró ezt befűzi az eljárásba, megjelölve hogy az az érintett hozzászólása.
Hogy lesz az ítélet végrehajtva?
Ahogy azt a “Végrehajtás” bekezdés leírja. A határozat jogerőre emelkedik, ami alapján a hatóságot egy átirat formájában felhívjuk egy körözés kiadására, ami tartalmazni fogja az eljárás ügyiratszámát, így ha csak két héttel később jön fel az elítélt a szerverre is tudni lehet hogy ki és mi alapján keresi. A határozatban foglalt jogkövetkezményt meg ki fogja szabni az, aki megfogta az embert - nyilván praktikus úgy lenne, hogy az szabja ki a határozatban foglalt büntetést aki az eljárásban közvádló volt.
Mi ez az “átirat”?
Az átirat egy gyűjtőfogalom, amely mindenféle hivatalos levelet takar. Ez lehet egy egyszerű megkeresés, egy felszólítás, egy közérdekű adatigénylés, vagy egy tartózkodási-hely megállapítás. Igazából bármi. Az a lényeg, hogy ez egy olyan hivatalos irat, ami a szervek közötti kommunikációt szolgálja.
Csak büntetőügyekben jár el bíróság?
Egyelőre igen. Amíg nem alakul ki egy működő rendszer, addig maradnak csak a büntetőügyek. Viszont amint lehetőségünk nyílik, el szeretnénk indítani egy kicsit nagyobb feladatkört is, mégpedig a kártérítési perekkel kapcsolatos eljárásokat. Ennek kidolgozását nem kezdtük el, de egy sokkal-sokkal egyszerűbb eljárási rendet igényel mint a büntetőügy, elég hozzá maximum 72 óra, valamint a résztvevőknek sem kell annyira jogászkodniuk mint a büntetőügyekben.
Hogy lesz független ez az egész?
Úgy, hogy szervezetét tekintve a bíróság nem kerül semmilyen már létező szerv fennhatósága alá. Azoktól teljesen elkülönülten, saját szervezetszabályzói és szakmai előírásai alapján működik. Állományát tekintve a bírók nem lehetnek semmilyen szervnek vagy vállalkozásnak tagjai, szigorú szabályok között kell megválasztaniuk hogy milyen IC életet élnek a továbbiakban. Eljárás tekintetében még szervezeten belül sem lehet beleszólás más bíró valamennyi ügyébe, amely alól kivétel ha szakmai segítséget kér az eljárást lefolytató személy. Ha ezek a szabályok sérülnek, az adott bíró összes eljárása felfüggesztésre kerül, azokból azonnal kizárásra kerül és eljárást indít vele szemben a Kúria.

Ez csak néhány szabály, a teljes és pontos leírást erre vonatkozóan később fogjuk megalkotni.
Csak ennyi? Nincs több szabály? Vagy szakmai előírás? Vagy bármi írott?
Jelenleg ennyi. Mivel nem tudjuk hogy a játékosok hogyan fognak ehhez viszonyulni, nem alkottuk meg az összes szervezetszabályzót mert az alsó hangon is legalább 3 hét mindennapos munkája. Ha úgy látjuk hogy zöld utat kapunk, akkor szépen sorjában elő fogunk állni a dolgokkal, melyekre szabadon hagyjuk a bárki által fűzhető hozzászólás lehetőségét, akárcsak a fenti Docs. dokumentum esetén.
 

Miss Lacky

Írnok deák
2020. 06. 19.
627
2 549
V4 karakter
🇦🇲 Liana Shakaryan
LV karakter
🇺🇸 Anna Lawrence
V2 karakter
🇺🇸 Andrews Charlotte
Szerintem a legfőbb probléma az egész ötlettel, hogy telibe kikerültétek a bírósági rendszer legnagyobb nehézségeit, mintha nem is lennének.

Amennyiben fennáll a bűnismétlés, szökés veszélye (gyakorlatilag a vétségek, bűncselekmények jelentős részében), az illető automatikusan elesik a tárgyalástól. Szerintem pont az ilyen esetekben lenne a legnagyobb szerepe, azonban nyilvánvalóan nem megvalósítható a tárgyalás, mivel ahogy a korábbi gyakorlat is mutatta, nincs a nap minden időszakában elérhető ügyész és bíró, ezáltal órákat kellene várakozni előzetesben, lévén mindenkinek van IRL élete is. Az emberek többségének nincs ehhez türelme, inkább leafkolja az IC jailt.
Ennek okán az ötlet ezen része teljes mértékben felesleges lenne meglátásom szerint.

A magánvádas feljelentési rendszer lényegesen nem különbözik a jelenlegitől, mely a Rendőrségnél érhető el. Annyi a különbség, hogy hivatalos személy feljelentése esetén egy külön erre a célra létesített szerv hoz határozatot. Mivel nincs kormány, mi alapján legitimálnád ezt a szervezetet?
Felülvizsgálati kérelem esetén jelenleg is van lehetőség másik rendvédelmi szerv bevonására (mint az a te beadványod esetében is volt), ha magas rendfokozatban lévő állománytaggal szemben fogalmazol meg panaszt.

Összegezve, a fő problémák:
- Nincs semminemű legitimációja a bírósági rendszernek, mivel nincs kormányzati rendszer (ez más topicokban meg lett már tárgyalva), a törvényhozás és a végrehajtás összefolyik, ezáltal a bíróság az RSZSZ által hozott törvények, határozatok betartását ellenőrizhetné a maguk a szervek által kezdeményezett ügyekben, a rendvédelmi szervek pontosan ugyanezt teszik egy eljárás során. Ha logikusan belegondolsz, egy szerv nem tudja kötelezni azokat a szervezeteket, melyek határozatai alapján eljár, hogy tartsák tiszteletben a döntését az adott szervek által indított eljárásban.
- A legnagyobb akadályokra, mint a tárgyalásra való várakozás, meg sem próbál valódi megoldást adni, inkább kizárja az előállított játékosok nagy részét a rendszerből.
 

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 073
3 880
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
LV karakter
Alyshia Kenrose Valrath
Szerintem a legfőbb probléma az egész ötlettel, hogy telibe kikerültétek a bírósági rendszer legnagyobb nehézségeit, mintha nem is lennének.

Ennek okán az ötlet ezen része teljes mértékben felesleges lenne meglátásom szerint.
Mik a nehézségei szerinted?

Mi felesleges? Nem nevezted meg azt, amit kifogásolsz. Ennél a résznél utólagos tárgyalási lehetőség van, pont azért, mert nem lehet folyamatos bírói készenlétet biztosítani, hogy IG le legyen zavarva. Az ilyen markáns eseteknél viszont fontos, hogy gyorsan legyen ítélet, hisz RL is megakadályozzák (jobb esetben) az ilyen terheltek kikerülését az utcára. De nem vagyok benne biztos, hogy ez az amit/ami miatt feleslegesnek tartod.

A magánvádas feljelentési rendszer lényegesen nem különbözik a jelenlegitől, mely a Rendőrségnél érhető el. Annyi a különbség, hogy hivatalos személy feljelentése esetén egy külön erre a célra létesített szerv hoz határozatot. Mivel nincs kormány, mi alapján legitimálnád ezt a szervezetet?
Felülvizsgálati kérelem esetén jelenleg is van lehetőség másik rendvédelmi szerv bevonására (mint az a te beadványod esetében is volt), ha magas rendfokozatban lévő állománytaggal szemben fogalmazol meg panaszt.

A magánvádas eljárásoknál nincs közvádló, így a rendőrség bevonása, mint nyomozó hatóság nem reális. Nem attól lesz magánvádas, hogy hivatalos személyt jelentenek fel, sőt rengeteg esetben az ilyenek pont, hogy közvádra üldözendőek. Mi legitimálja? A jogszabály. Egy jogállamban a törvény elégséges garancia arra, hogy a bíróság működését a többi, büntetőeljárásban érintett szerv elfogadja és tiszteletben tartsa. Másrészről nyilván OOC nyitottság és rugalmasság is kell hozzá a srácok részéről, remélem, hogy ha ez megvan, akkor a rendvédelem is nyitottan fogad egy ilyen kezdeményezést. Persze én mondjuk nem engednék bizonyos dolgokból, de a párbeszéd fontos eleme egy ilyen változás véghezvitelének.

ezáltal a bíróság az RSZSZ által hozott törvények, határozatok betartását ellenőrizhetné a maguk a szervek által kezdeményezett ügyekben, a rendvédelmi szervek pontosan ugyanezt teszik egy eljárás során. Ha logikusan belegondolsz, egy szerv nem tudja kötelezni azokat a szervezeteket, melyek határozatai alapján eljár, hogy tartsák tiszteletben a döntését az adott szervek által indított eljárásban.
- A legnagyobb akadályokra, mint a tárgyalásra való várakozás, meg sem próbál valódi megoldást adni, inkább kizárja az előállított játékosok nagy részét a rendszerből.
Igen, most is van felülvizsgálat, csak úgymond nem pártatlan elbírálásban részesül a panaszos. Ha logikusan belegondolsz pont, hogy de, mert a nevezett szervezetek által létrehozott törvénybe eleve bele van fogalmazva a bíróság.

Tárgyalásra várakozás alatt nem tudom mit értesz, a legelső mondat a cím után, hogy fórumon szeretnének működni. Milyen megoldás van arra, hogy nincs kapacitás a büntetőügyek IG lezavarására? Szerintem egyszerűen semmi. Ha jól értelmezem a dolgot, nincs senki tárgyalásra várakozásra kényszerítve, elismerhetik bűnösségüket, és akkor bekasztnizza az aki elfogta. Annak pedig szerintem, aki többet szeretne kihozni belőle, - mert úgy látja, hogy védhetőek a cselekményei, vagy pont, hogy a vádak támadhatóak - nem jelent gondot, hogy várnia kell, hisz addig is szabadon van engedve.
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Első körben az azonnalos ügyekre és az őrizetre reagálnék.

Megoldható, csak akkor az ahhoz szükséges 12 órás vagy 24 órás váltásban dolgozó, folyamatosan a szerverre figyelő készenlétbe helyezett bírókat Te fogod adni. Ha nem találsz olyan embert aki szívesen elvállalná azt, hogy akár néha leváltva, de folyamatosan a szerverre kelljen figyelnie, örömmel várunk. Egészen egyszerűen fizikailag nem elvárható az, hogy valaki hajnali kettőkor is készenlétben álljon egy tárgyalás megtartására.
Amit te kifogásolsz, az az úgynevezett őrizet. Ehhez úgy hiszem hogy kell adni egy kis szakmai segítséget, mert ehhez valóban bele kellene látni a rendőrségi működésbe. Szóval amikor valakit megfognak mert valami galádságot csinált, azt előállítják. Az előállítás időtartama 8+4 óra, amit sehogy nem lehet túllépni, mert ha letelik másodpercre pontosan a 12 óra el kell engedni a muksót. VISZONT lehetősége a hatóságnak, hogy és amennyiben megoldható, úgy nevezett előállítottal szemben foganatosítsa az őrizet személyi szabdságot korlátozó intézkedését. Ez konkrétan azért 72 óra, mert ha megfogják az embert szombat 00 óra 01 perckor, akkor hétfőn amikor nyit a bíróság és tart tárgyalásokat, akkor még ez bele fog esni a rendelkezésre álló időbe. Nyílván őrizetet akkor kell elrendelni, és azok a fent említett "amennyiben megoldható" alá eső dolgok, amikor valami miatt az emberrel szemben nem lehet eljárást azonnal lefolytatni, vagy pedig fennáll például az, hogy a hátrahagyott bizonyítékokat eltűnteti, a tanúkat meggyilkolgatja, vagy csak szimplán fel fog szívódni. Vagy egyébként olyan könnyű és egyértelmű az ügy, hogy egy tárgyalással megoldják. Például az engedély nélküli vezetés egy tök jó példa erre, azt egy tárgyaláson megoldják és mehet is dolgára az ember.

Ezt átültetem neked a szerverre:
Fog a rendőrség valakit, aki mondjuk bizonyíthatóan egy bűnszervezet tagja. Ezt az embert nyilvánvalóan nem lehet kiengedni, mert a bűnszervezetben részvétel olyan körülményeket ad hogy utána nem nagyon lesz lehetőség megtalálni az embert (például azért, mert segít neki a bűnszervezet eltűnni a föld színéről, vagy mert például mondjuk segít neki a bűnszervezet eltűntetni minden egyes bizonyítékot és szemtanút). Nem véletlenül nem az a meghatározása a tárgyalás kizárásának hogy a "tetten ért bcs", hanem a pontos és taxatíve felsorolás (Bűnszövetségben vagy bűnszervezetben részvétel, bűnismétlés lehetősége, bizonyíték megsemmisítésének, megmásításának, megváltoztatásának lehetősége fennáll) esetén nem adható meg a tárgyalás. Pontosan azért, mert ilyenkor hivatalosan őrizetet rendelnének el addig, amíg a bíróság elrendeli a tárgyalást. De ha az erre rendelkezésre álló 36 órát a bíróság teljes egészében kihasználja, akkor a nevezett emberke konkrétan 36 órát fog állni a rendőrség fogdáján. Ha meg az lenne az elvárásunk most hogy vegyenek őrizetbe mindenkit és rakják be a 36 órás jailbe, aztán ha van időnk tárgyalunk és az első körben döntünk is a további kényszerintézkedésről, akkor ismét mi lennénk a gyászkeresztek, mert mégis hogy lehet ezt egy játékban megcsinálni, hát miaz hogy 36 órán át nem csinálhat semmit szegény játékos ahelyett hogy csak leafkolná a max 6 óráját és mehetne megint darálni.

Ezekkel együtt én nyitott vagyok, ha mindenki részéről rendben van hogy bekerül ezzel együtt az őrizet intézménye, hát csak nyugodtan. Viszont szem előtt kell tartani hogy ez egy játék, nem fogjuk egy-az-egyben lemásolni a valós helyzetet, nem véletlenül nem került bele ez az egész. Nem hülyék vagyunk, hanem végig vittük legalább egyszer a fejünkben hogy mégis az őrizet és a tárgyalásra várás hogyan is nézne ki.




Második körben a legitimáció és a többi dolog.

A magánvádas feljelentési rendszer lényegesen nem különbözik a jelenlegitől, mely a Rendőrségnél érhető el. Annyi a különbség, hogy hivatalos személy feljelentése esetén egy külön erre a célra létesített szerv hoz határozatot. Mivel nincs kormány, mi alapján legitimálnád ezt a szervezetet?
Ennek a második része mit jelent (nem a legitimáció, az később)? Ezeket egyértelműen leírtuk a doksiba, légyszives nézd át mégegyszer azt a részét. Ha hivatalos személyre jön feljelentés, azt első körben átdobjuk a nevezett hatósághoz, hogy vizsgálják felül. Ha annak eredményével nem ért egyet a panaszos akkor jön a bíróság, de ekkor már a hatóság részéről kapjuk meg átirat formájában, nem pedig magánvádas feljelentés formájában. Ezt a jogot nem vesszük és nem is vehetjük el a hatóságoktól

Felülvizsgálati kérelem esetén jelenleg is van lehetőség másik rendvédelmi szerv bevonására (mint az a te beadványod esetében is volt), ha magas rendfokozatban lévő állománytaggal szemben fogalmazol meg panaszt.
Akkor mégsem úszom meg. Nem, az nem egy másik rendvédelmi szerv volt. Ha meg igen, akkor az egész eljárás törvénytelen volt. Az RSZSZ jelenleg nem igazán értem micsoda, de papíron a kormányt helyettesítő valami. Működéséről ne beszéljünk, mert a "lehetőségéhez mérten új kormány felállítására törekszik" nehezen megmagyarázható az elmúlt 2 év semmitevésével. Ha "elég magas rendfokozatú" személyt teszek panaszra, akkor nem a nevezett hatóság jár el, hiszen az egyszemélyi vezetője ellen nem indulhat alulról vizsgálat. Helyette felette indítanak egyet, ennek mégpedig a kormány tesz eleget. Szerveren a kormány az RSZSZ. A kormány kijelöli azt, aki az eljárást lefolytatja (ez viszont lehet másik rendvédelmi szerv), akik ha szükséges, továbbítják a beszerzett információkat vádemelésre. Vádemelés viszont bíróságon van, ami szintén az RSZSZ személyében tetszett megjelenni. Tehát ha már legitimációról beszélünk, akkor az RSZSZ ne legyen egyszerre joalkotó, jogalkalmazó és igazságszolgáltató. Mert ezt talán kicsit problémás lehet. Legalább a különböző szervek meglétére ügyelhetne.

Nincs semminemű legitimációja a bírósági rendszernek, mivel nincs kormányzati rendszer (ez más topicokban meg lett már tárgyalva), a törvényhozás és a végrehajtás összefolyik, ezáltal a bíróság az RSZSZ által hozott törvények, határozatok betartását ellenőrizhetné a maguk a szervek által kezdeményezett ügyekben, a rendvédelmi szervek pontosan ugyanezt teszik egy eljárás során. Ha logikusan belegondolsz, egy szerv nem tudja kötelezni azokat a szervezeteket, melyek határozatai alapján eljár, hogy tartsák tiszteletben a döntését az adott szervek által indított eljárásban.
Itt nem teljesen értem, hogy mit értesz legitimáció alatt. Az alkotmány írja le azt hogy mi hogy működik. Ha arra hivatkozunk, hogy az RSZSZ lehetséges hogy nem fogja valósnak tekinteni az egészet, akkor azzal nem tudok mit csinálni. Viszont ugyanez a kérdés az RSZSZ tekintetében is felmerülhet, hiszen mindkét szerv feladatait ugyanaz a jogszabály tartalmazza, annyi hogy előbbinek van két év működési előnye, így több belső szabályzóval rendelkezik. A kormányzat végképp nem értem hogy fűződik ehhez, hiszen az elkülönülő hatalmi ágak tekintetében szinte mindegy hogy ki látja el a másik kettőt. Erről kérlek írj majd mégegy hozzászólást, nem tudtam teljesen átlátni mit kívánsz mondani.
 
  • Tetszik
Reactions: Browniee

Miss Lacky

Írnok deák
2020. 06. 19.
627
2 549
V4 karakter
🇦🇲 Liana Shakaryan
LV karakter
🇺🇸 Anna Lawrence
V2 karakter
🇺🇸 Andrews Charlotte
Ennél a résznél utólagos tárgyalási lehetőség van, pont azért, mert nem lehet folyamatos bírói készenlétet biztosítani, hogy IG le legyen zavarva.
Igen, a rendszer pontosan ezért alkalmatlan legalább az esetek 3/4-énak (de jó eséllyel sokkal több) kezelésére, mivel az elkövetett vétség, bűncselekmény kizáró tényező. Menj végig a BTK-n és sorold fel az összes vétséget, bűncselekményt, ahol szerinted nyugodt szívvel szabadon lehet engedni a vádlottat a bűnismétlés, bizonyítékok eltűntetése, szökés kockázata nélkül. Hidd el, nincs olyan sok, pláne olyan, amit rendszeresen elkövetnek, nem havonta egyszer egy HCRP szál keretei közt. Pláne, hogy nem féltik a játékosok a karakterük életét. Inkább elmenekülnek a törvény elől, amint lehetőségük adódik.
A magánvádas eljárásoknál nincs közvádló, így a rendőrség bevonása, mint nyomozó hatóság nem reális.
Számold össze, hogy egy év alatt hány természetes személlyel szembeni feljelentést nyitnak fórumon. Attól, hogy más szerv lenne rá, nem nyitnának többet, lévén a Rendőrség független az ilyen ügyekben, mert a vádlott és a vádló is természetes személy.
Mi legitimálja? A jogszabály. Egy jogállamban a törvény elégséges garancia arra, hogy a bíróság működését a többi, büntetőeljárásban érintett szerv elfogadja és tiszteletben tartsa.
Egy RL jogállamban nem folyik össze a törvényhozó és végrehajtó hatalom. De a szerveren nincs kormány (másik topicokban részletesen meg lett tárgyalva, miért)
Igen, most is van felülvizsgálat, csak úgymond nem pártatlan elbírálásban részesül a panaszos.
Ha az intézkedő hivatásos állománytag hibázik, a frakció vezetőségének is érdeke intézkedni, mivel itt RL-el ellentétben az összes feljelentési ügy teljesen nyilvános, ezáltal egy igazságtalan döntés negatív fényt vetne az adott frakcióra.
Amennyiben főtiszttel, vagy egész szervvel van problémád, ott van az RSZSZ, ami nem nevezhető elfogultnak, hisz jellemzően nem 7 igen 0 nem döntések szoktak születni a szavazásokon.
 
Utoljára szerkesztve:
  • Tetszik
Reactions: aDaw

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Ja értem már.

Igen, a rendszer pontosan ezért alkalmatlan legalább az esetek 3/4-énak (de jó eséllyel sokkal több) kezelésére, mivel az elkövetett vétség, bűncselekmény kizáró tényező. Menj végig a BTK-n és sorold fel az összes vétséget, bűncselekményt, ahol szerinted nyugodt szívvel szabadon lehet engedni a vádlottat a bűnismétlés, bizonyítékok eltűntetése, szökés kockázata nélkül. Hidd el, nincs olyan sok, pláne olyan, amit rendszeresen elkövetnek, nem havonta egyszer egy HCRP szál keretei közt. Pláne, hogy nem féltik a játékosok a karakterük életét. Inkább elmenekülnek a törvény elől, amint lehetőségük adódik.
Attól, hogy valaki elkövet egy bűncselekményt, NEM lehet egyből azt feltételezni hogy fel fog szívódni. NEM lehet azt feltételezni, hogy első útja a sértetthez fog vezetni. NEM lehet azt feltételezni, hogy a rendőrségről egy lopott autóval fog hazamenni.

Ha ez az általános szemlélet a rendőrségen, akkor nagy bajban vagyunk. Kicsit realizálni kéne ezt a berkein belül, mert kicsit mintha túl lenne tolva a szekér.
 
  • Tetszik
Reactions: Browniee

Miss Lacky

Írnok deák
2020. 06. 19.
627
2 549
V4 karakter
🇦🇲 Liana Shakaryan
LV karakter
🇺🇸 Anna Lawrence
V2 karakter
🇺🇸 Andrews Charlotte
Ezt átültetem neked a szerverre:
Fog a rendőrség valakit, aki mondjuk bizonyíthatóan egy bűnszervezet tagja.
Ezt nagyon kevés emberre lehet rábizonyítani.
Akkor mégsem úszom meg. Nem, az nem egy másik rendvédelmi szerv volt. Ha meg igen, akkor az egész eljárás törvénytelen volt. Az RSZSZ jelenleg nem igazán értem micsoda, de papíron a kormányt helyettesítő valami. Működéséről ne beszéljünk, mert a "lehetőségéhez mérten új kormány felállítására törekszik" nehezen megmagyarázható az elmúlt 2 év semmitevésével. Ha "elég magas rendfokozatú" személyt teszek panaszra, akkor nem a nevezett hatóság jár el, hiszen az egyszemélyi vezetője ellen nem indulhat alulról vizsgálat. Helyette felette indítanak egyet, ennek mégpedig a kormány tesz eleget. Szerveren a kormány az RSZSZ. A kormány kijelöli azt, aki az eljárást lefolytatja (ez viszont lehet másik rendvédelmi szerv), akik ha szükséges, továbbítják a beszerzett információkat vádemelésre. Vádemelés viszont bíróságon van, ami szintén az RSZSZ személyében tetszett megjelenni. Tehát ha már legitimációról beszélünk, akkor az RSZSZ ne legyen egyszerre joalkotó, jogalkalmazó és igazságszolgáltató. Mert ezt talán kicsit problémás lehet. Legalább a különböző szervek meglétére ügyelhetne.
Az RSZSZ-t a rendvédelmi szervek építik fel, ez legitimálja.
Szerintem teljesen elfogadható határozatot kaptál a panaszodra válaszul.
Egyértelmű, mi a gond az útellenőrzés és az útdíjellenőrzés matricákkal.

"Attól, hogy valaki elkövet egy bűncselekményt, NEM lehet egyből azt feltételezni hogy fel fog szívódni. NEM lehet azt feltételezni, hogy első útja a sértetthez fog vezetni. NEM lehet azt feltételezni, hogy a rendőrségről egy lopott autóval fog hazamenni." - Olvasd végig a BTK-t. Szinte az összes vétségre, bűncselekményre tudok mondani érvet, miért nem engedhető szabadon a vádlott. Én pedig annyira nem is vagyok képben a témában...
 
  • Tetszik
Reactions: sCoolby és aDaw

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 073
3 880
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
LV karakter
Alyshia Kenrose Valrath
Igen, a rendszer pontosan ezért alkalmatlan legalább az esetek 3/4-énak (de jó eséllyel sokkal több) kezelésére, mivel az elkövetett vétség, bűncselekmény kizáró tényező. Menj végig a BTK-n és sorold fel az összes vétséget, bűncselekményt, ahol szerinted nyugodt szívvel szabadon lehet engedni a vádlottat a bűnismétlés, bizonyítékok eltűntetése, szökés kockázata nélkül. Hidd el, nincs olyan sok, pláne olyan, amit rendszeresen elkövetnek, nem havonta egyszer egy HCRP szál keretei közt. Pláne, hogy nem féltik a játékosok a karakterük életét. Inkább elmenekülnek a törvény elől, amint lehetőségük adódik.

Továbbra sem alkalmatlan, csak utólag lesz tárgyalva. Az is támadható, hogy mit magyaráznak bele a bűnismétlés veszélyébe. És remélhetőleg - ha ezzel egyáltalán visszaél a rendvédelem - egy idő után beleunnak és precedensértékűnek tekintik, hogy a bíróság megsemmisíti a megalapozatlanul állították a bűnismétlés veszélyét.

Számold össze, hogy egy év alatt hány természetes személlyel szembeni feljelentést nyitnak fórumon. Attól, hogy más szerv lenne rá, nem nyitnának többet, lévén a Rendőrség független az ilyen ügyekben, mert a vádlott és a vádló is természetes személy.

Nem tudom, hogy ez hogyan reflektál a válaszomra.

Egy RL jogállamban nem folyik össze a törvényhozó és végrehajtó hatalom. De a szerveren nincs kormány (másik topicokban részletesen meg lett tárgyalva, miért)

Hát igen, és nem értem ez miért van rendben.

Az RSZSZ-t a rendvédelmi szervek építik fel, ez legitimálja.
Szerintem teljesen elfogadható határozatot kaptál a panaszodra válaszul.
Egyértelmű, mi a gond az útellenőrzés és az útdíjellenőrzés matricákkal.

"Attól, hogy valaki elkövet egy bűncselekményt, NEM lehet egyből azt feltételezni hogy fel fog szívódni. NEM lehet azt feltételezni, hogy első útja a sértetthez fog vezetni. NEM lehet azt feltételezni, hogy a rendőrségről egy lopott autóval fog hazamenni." - Olvasd végig a BTK-t. Szinte az összes vétségre, bűncselekményre tudok mondani érvet, miért nem engedhető szabadon a vádlott. Én pedig annyira nem is vagyok képben a témában...

A határozatok kötelező formai eleme az indokolás, így egyértelmű, hogy maga a határozat is jogszabálysértő. De hát így járt IC. Szerinted egyértelmű, de ez a jogban nem így működik, hogy a hatóság megmondja neked, hogy ő így vélekedik, tehát egyértelmű, hogy ez így is van.

A Btk. végigolvasása pedig felesleges, mert valamire ezt ráaggatni nem szigorúan az elkövetett vétség/bűntett miatt lehet, hanem az eset körülményei és pl. a terhelt előélete miatt lehet.
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Olvasd végig a BTK-t. Szinte az összes vétségre, bűncselekményre tudok mondani érvet, miért nem engedhető szabadon a vádlott. Én pedig annyira nem is vagyok képben a témában...
Értsd meg kérlek hogy attól hogy tudsz rá mondani, az nem tükrözi a valóságot. Én ha most beülök valaki mellé a kocsiba aki levezetett hatmillió kilómétert és soha egy balesete nem volt, az első 4-6 kmen el tudom venni a vezetői engedélyét mert összzegyűjtötte a 18 előéleti pontot - 0-ról indulva.

Nyilvánvalóan mindenhova lehet mondani. De ha esetleg reális és normális keretek között kerülne ez meghatározásra, akkor nem csak a súlyosító körülmények kerülnek felderítésre mert szinte minden ember vonatkozásában lehet találni enyhítő körülményt is. Csak arra mindenki kakil kifejezetten magasról, mert nincs előnye a rendőrségnek belőle.




Az RSZSZ nem azért legitim, mert a rendvédelmi szervezet építik fel. Azért legitim, mert az alkotmány a létezését és működését szabályok közé foglalta, aminek az eleget tesz.

A felülvizsgálatimra kapott határozattal kapcsolatban meg most olyan információ jutott a birtokomba, ami megmagyarázza azt. Mivel ezeket a körülményeket eddig nem ismertem, nem értettem hogy hogyan születhetett meg.
Ha viszont egy valóban az alkotmányban leírt rendszer működne, az a határozat a fejléc utáni első sortól kezdve olyan szintű jogsértés, hogy még az illegitim "likvidálási parancs" is megadható lenne az RSZSZ által. Ha érted...
 
  • Tetszik
Reactions: Browniee

Browniee

Nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében
See Game Helpdesk
v4
2019. 09. 18.
604
905
Mátraszentimre
V4 karakter
Chloe Cavanagh
LV karakter
Laura Brown
V2 karakter
Camilla Roberts
Üdvözlet minden kedves olvasónak!
Véleményem szerint egy bő 1 évtizedes múltal rendelkező szerveren éppen itt az ideje, hogy valamilyen módon szétválasszuk a hatalmi ágakat. Nyilvánvalóan nem lehetséges olyan szintre menni, hogy országgyűlést hozzunk létre, viszont a bírói hatalom fontos szerepet játszik a mindennapokban is itt, ezért fontosnak látnám, hogy pártatlanul, objektíven tárgyaljanak.
Örülnék, ha az ötlet valamilyen formában meg tudna valósulni, mivel rengeteg lehetőség rejlik benne.
 

Miss Lacky

Írnok deák
2020. 06. 19.
627
2 549
V4 karakter
🇦🇲 Liana Shakaryan
LV karakter
🇺🇸 Anna Lawrence
V2 karakter
🇺🇸 Andrews Charlotte
Értsd meg kérlek hogy attól hogy tudsz rá mondani, az nem tükrözi a valóságot. Én ha most beülök valaki mellé a kocsiba aki levezetett hatmillió kilómétert és soha egy balesete nem volt, az első 4-6 kmen el tudom venni a vezetői engedélyét mert összzegyűjtötte a 18 előéleti pontot - 0-ról indulva.

Nyilvánvalóan mindenhova lehet mondani. De ha esetleg reális és normális keretek között kerülne ez meghatározásra, akkor nem csak a súlyosító körülmények kerülnek felderítésre mert szinte minden ember vonatkozásában lehet találni enyhítő körülményt is. Csak arra mindenki kakil kifejezetten magasról, mert nincs előnye a rendőrségnek belőle.
Egy szerv sem fog kockáztatni. Hogy aztán az állampolgárok nekiessenek, miért engedtek el egy bűnözőt... képzeld magad a helyükbe.
A legitimációról, hiába törvényes, ha más szervek, meg unblock az emberek nem ismerik el annak...
 
  • Tetszik
Reactions: aDaw és sCoolby

Browniee

Nyomják meg a piros gombot és nyugodjanak békében
See Game Helpdesk
v4
2019. 09. 18.
604
905
Mátraszentimre
V4 karakter
Chloe Cavanagh
LV karakter
Laura Brown
V2 karakter
Camilla Roberts
Egy szerv sem fog kockáztatni. Hogy aztán az állampolgárok nekiessenek, miért engedtek el egy bűnözőt... képzeld magad a helyükbe.
A legitimációról, hiába törvényes, ha más szervek, meg unblock az emberek nem ismerik el annak...
Már megbocsáss, de ennyi erővel ha elegen tüntetnének valamelyik szerv, vagy akár az RSZSZ ellen, akkor feloszlatnák. De ugyebár tudjuk, hogy ilyen nem lesz. Az emberek egy része mindig fél az újdonságoktól, nyilván nem volt ez máshogy akkor sem amikor az RSZSZ megalakult, mégis mára már úgymond példaként szolgálhat.
 
  • Tetszik
Reactions: tommen.

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Egy szerv sem fog kockáztatni. Hogy aztán az állampolgárok nekiessenek, miért engedtek el egy bűnözőt... képzeld magad a helyükbe.

Óóó, kedves nyári gyerekem, ha tudnád mi folyik a való életben 🥺

Ha gondolod írok egy pár érdekességet a való életből, de talán az alábbi két példa az elmúlt 2 HÉTBŐL elég lesz:
  • Emberünk emberölés előkészülete miatt elítélve, büntetése háziőrizet. Onnan csak azért kellett bevonulnia mert összeszedett egy következő testi sértést. Gondolom nem kell részleteznem hogy a testi sértésnek milyen foka lehetett.
  • 3 fős ukrán állampolgár csapat, hajnali 01 óra 53 perc. Villamosmegállóban papát fejen verik, földön megrúgdalják, értékeiket elveszik. Kettő vonatkozásában őrizet került elrendelésre, egyet elengedtek (bár az is igaz hogy azért, mert letelt az előállítás 12 órája, de attól még hatósági hiba miatt szabadon távozhatott). Ezt a személyt azóta sem találták meg.
  • Általános bár, de naponta kerülnek elő olyan személyek akiknek meg nem fizetett pénzbírságukat (szabs.ügyben hozott jogkövetkezmény) átváltoztatták vagy elzárásra vagy közérdekű munkára. Ezek ugyanolyan bűnözők akik köztünk járnak, és tetszik nem tetszik, húsz emberből legalább egyet keresnek mert valami törleszteni valója van az állam felé.

Azt még fontos megjegyezni, hogy ezek az esetek egy NAGYON NAGYON csendes területen fordultak elő. Egy Budapest belső kerületben el nem tudod képzelni mi folyik.
 

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 073
3 880
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
LV karakter
Alyshia Kenrose Valrath
Egy szerv sem fog kockáztatni. Hogy aztán az állampolgárok nekiessenek, miért engedtek el egy bűnözőt... képzeld magad a helyükbe.
A legitimációról, hiába törvényes, ha más szervek, meg unblock az emberek nem ismerik el annak...
Mert mi lesz akkor? Pont te írtad, hogy nincs jogállam. Akkor szerintem éppen, hogy nincs félnivalója a vezetőknek, mert nincs a népnek hatalma.
 

rhymes

Pötyögtető
2019. 10. 17.
503
5 519
Miskolc
V4 karakter
kwamie.burch
LV karakter
adelina.greek
Mind szép és jó hogy ti ezt itt megtárgyaljátok, de srácok/lányok.. valljuk be, hogy túlságosan is komplex a felépítése mindennek egy játékhoz mérten.

Nem mellesleg fiatal játékosközösségünk van, fele ember azt sem tudja néha még korából adódóan hogy merre van néha arccal előre, nem hogy egy eféle roleplay szituációt végigvigyen. A helyesírás, a normális fogalmazókészséggel, az érveléssel a háromnegyede a szervernek köszönőviszonyba sincsen. Nem hogy egy bíróságon elmondja bárkinek hogy mit sérelmez, hogy mivel van a gondja, mi történt pontosan és egyéb részletekbemenő dolgok. Igen, nektek mint bíróknak se tudja az megfogalmazni a gondolatait, sérelmeit aki a rendőröknek sem tudja.
NEM tudja beleélni senki magát, mivel nem ért hozzá semennyire sem. 10 embernek például, akinek van elég gógyija (bocs a megfogalmazásért) az megoldja ezt saját maga, a kibeszélés részét hogy őt elengedjék így vagy úgy. A többiek pedig eddig sem voltak kompatibilisek az ilyesféle szituációkkal, ezután sem lesznek.

A kezdeményezés jó lenne, de a közösség sem áll készen erre az egészre, és valószinűleg sosem fog készenállni mondván hogy ez egy játék és nem ezért lép fel a szerverre.

Én is, aki általában az rp-t preferálom minden esetben is azt mondom hogy nem lenne időm ilyesmire pedig a dolgaim által amit nem nagyon osztanék meg, abból van nekem dögivel.

Túlságosan ,,komolyan" veszitek. Fogalmazzatok meg egy normális érvelést, ok-okozat elvvel felépítve Vitoék számára hogy miért érdemes kedvezni nekik a játékosoknak azzal hogy lentebb viszik a börtönidőket, amit boldogan levár boldog boldogtalan az ingame hibájáért a rácsok mögött, és nem hagy rossz szájízd benne hogy ,,afkolásra" kötelezték.

13 óta vagyok jelen a szerveren kisebb nagyobb kihagyásokkal. Nem volt szükség sosem bíróságra, csak ki kellett az embernek nyitni a száját ha valamivel nem ért egyet, normális érvekkel felsorakoztatva. Semmi többre nincs szükség és nem is nagyon volt.

Élő példák erre az ügyvédi irodák, az nem egy ekkora dolog mint egy bíróság létrehozása és az sem volt járható út.
 

Miss Lacky

Írnok deák
2020. 06. 19.
627
2 549
V4 karakter
🇦🇲 Liana Shakaryan
LV karakter
🇺🇸 Anna Lawrence
V2 karakter
🇺🇸 Andrews Charlotte
Már megbocsáss, de ennyi erővel ha elegen tüntetnének valamelyik szerv, vagy akár az RSZSZ ellen, akkor feloszlatnák. De ugyebár tudjuk, hogy ilyen nem lesz. Az emberek egy része mindig fél az újdonságoktól, nyilván nem volt ez máshogy akkor sem amikor az RSZSZ megalakult, mégis mára már úgymond példaként szolgálhat.
Ez valószínűtlen, hogy ilyen tüntetéshullám indulna, de legitimitását elvesztett szerv is tudja érvényesíteni érdekeit a karhatalmi erő révén.
Nem az újdonságoktól félek. Konkrét problémáim vannak az ötlettel. Egyébként több ötlethez is hozzá igyekeztem szólni építő jellegű módon.

"
Óóó, kedves nyári gyerekem, ha tudnád mi folyik a való életben 🥺

Ha gondolod írok egy pár érdekességet a való életből, de talán az alábbi két példa az elmúlt 2 HÉTBŐL elég lesz:"
Te is látod, nincs ez így rendjén... De ne menjünk át off-ba, IG jogrend kiküszöböli az ilyet és ez helyes így.
 
  • Tetszik
Reactions: aDaw

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
163
895
V4 karakter
Artyom Egorov
Mind szép és jó hogy ...
Erről is leírtuk részletesen hogy mit gondolunk. Ha hatóságnál van eljárás,akkor csak úgy lehet kötelező a tárgyalás, hogy vállalja az emberke. Ha vállalja, akkor azt is tudnia kell, hogy oda nem lesz elég egy darab egyszerű mondat. Innentől rajta áll a teher, hogy viseli annak következményét hogy nem tudja magát megvédeni.

Ahol csak egy negyedet is kötelező az eljárás, az a magánvádas feljelentés esetén a bizonyos dolog rosz végén állás esete. Vagyis amikor valakit feljelentenek. Ekkor dönthet úgy az alperes, hogy ő nem kíván tárgyalni, akkor távolmaradása mellett lesz ítélet. Ha részt szeretne venni, de hadilábon áll a gondolatainak papírra vetésével, akkor szól hogy szeretne egy védőt és keresünk valakit, aki védőként értelmesen el tud járni az érdekében.
 

RageX

See Game System
Támogató
2019. 05. 27.
567
1 059
24
V4 karakter
Ladislav Dubrovsky
LV karakter
Garrett Bradford
V2 karakter
Naomi Redfield
Laikus vagyok a témában, szóval a részemről csak egy kérdést tennék fel, ami az egyik legnagyobb problémák közé tartozik. Az idő gazdálkodás. Így is körülbelül 30 perc átlagosan egy őrizetbevétel, kihallgatás, lecsukás. Mennyivel dobná meg ezt az időt ha beszúrnánk ezek közé egy tárgyalást is? Várni az esküdtszékre, bíróra (játékosokra amíg feljönnek, bekapcsolódnak az RP-be, mindent lekommunikálni velük IC pl. rádión, hogy ne MG legyen az egészből stb...) bárhogy is vesszük abból az átlagos 30 percből ami így is lehet jóval több vagy akár kevesebb (de ez ritkán), minimum lesz 1 vagy akár 1,5 óra. Sokszor a 30 perc alatt is meg kell sürgetni az egészet, mert valakinek mennie kell, vagy vonatra, vagy melóba, vagy az apja kéri meg, hogy ássa fel a kertet mindegy az ok... a lényeg, hogy ha ezt az időt még megtoljuk 30 vagy 60 perccel, az már rengeteg rizikó faktorral jár. Ha ezenkívül minden más problémát meg is oldanátok, kompromisszumok stb árán, az idő beosztásával egyszerűen nem nagyon lehetne mit kezdeni. Ezt ha egyszer elkezdené az a 15-20 játékos, ha csak 1 kiesne belőlük (ne adj isten pont a vádlott/vádlottak :D) akkor az egész RP összeomlana és végső soron érvénytelen lenne, hiszen nem kell kifejtenem szerintem, hogy mindenkinek megvan a maga szerepe, és mindegyik szerep létfontosságú, hiszen merőben képes egy játékos is megváltoztatni akár radikálisan egy tárgyalás kimenetelét.

Tehát a legfőbb probléma szerintem az idő. Még ha az elején fel lenne ajánlva ez mindenkinek, hogy abban az esetben lenne csak tárgyalás, ha mindenki abból a 15-20 játékosból rábólint még így is nagyon kétes lenne a dolog, és biza könnyen közbejöhet valami.

Köszi, hogy elolvastál. Ettől függetlenül sok sikert kívánok az ötlet megvalósításához!
 
  • Tetszik
Reactions: Miss Lacky

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 073
3 880
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
LV karakter
Alyshia Kenrose Valrath
Fórumon menne a tárgyalás, a tervek szerint az előállítás végeztével szabadon bocsátanák az embert, ha nem áll fenn ezt kizáró ok.
 

rhymes

Pötyögtető
2019. 10. 17.
503
5 519
Miskolc
V4 karakter
kwamie.burch
LV karakter
adelina.greek
Hát hajrá srácok, ha összejön összejön, ha nem nem.
Értem magát a koncepciót amúgy, örülnék is neki ha működne, illetve tudna működni, ámbár eléggé úgy áll a jelenlegi helyzet hogy nem tudna működni az én szememben, de mindenesetre nyomjátok.

Valósuljon meg, aztán kiderül milyen élesben. (y)
 
Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.