- 2019. 01. 10.
- 1 275
- 2 268
- V4 karakter
- Joseph Chambley
Sziasztok leendő cégtulajdonosok!
1. A SeeMTA v4 bejövetelével megváltozott a cégbejelentések menete, ára, illetve az adózás formája is, hiszen egy nagyszerű rendszer lett elkészítve.
Ebben a kisokosban megtaláljátok, hogy hogyan is működik az új cégbejelentés, illetve, hogy hogyan is működik ez az új rendszer.
Megkérnélek titeket, hogy a teljes topicot olvassátok el, hiszen fontos információk vannak benne, és ha a későbbiekben esetleg azért kaptok büntetést, mert nem olvastátok el az egészet, felelősséget nem tudunk vállalni érte.
2. Amennyiben céget szeretnétek bejelenteni, menjetek el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal főbejáratához a váróba, ahol fel kell hívnotok a 1818-as telefonszámot, kiválasztani a NAV feliratot, majd egy üzenetet írni, például: "Jó napot kívánok, céget szeretnék bejelenteni!"
3. Ezt követően egy ügyintéző felveszi veletek a kapcsolatot, és perceken belül megérkezik hozzátok. (Ez több időt is igénybe vehet, például másik ügyet intéz, vagy éppen nincs fent a szerveren.) Közlitek az érintettel a neveteket, Karakter ID-det (NEM ACCOUNT), illetve, hogy milyen céget szeretnél üzemeltetni a jövőben.
4. Az ügyintéző felviszi a rendszerbe a cégeteket, amit a NAV-os NPC-re rákattintva meg is fogsz találni. Mellette rámentek a kis mappa ikonra, és feldobja nektek a cégetek leírását, illetve különböző lehetőségeket.
5. A cégregisztrációt követően az adóigazgatósági ügyintéző megterheli a számlátokat a cégregisztrációs díjjal, ilyenkor minuszba kerül a számlatok, ezt a "$" jeles ikonra kattintva tudjátok kiegyenlíteni, illetve erre az ikonra rákattintva bármikor tudtok pénzt berakni a cégre. Átadjátok az ügyintézői díjat a /pay parancs segítségével, és így a pénzbeli résznek vége is.
6. Végeztetek a cégregisztrációval, közli veletek az ügyintéző, hogy hetente hozzátok be az aktuális számlatömböt / számlatömböket bemutatásra, illetve felhívja a figyelmeteket, hogy bármikor ellenőrzésre kerülhet a cégetek. Vállalkozások alkalmazottai a cég nevét és adószámát ismerve tudják igazolni magukat, amennyiben ellenőrzésre kerül sor. Az alkalmazottakat kötelező bejelenteni a vállalkozásba, nélküle nem állíthat ki számlát a személy.
7. Amikor hozzátok bemutatni a számlatömböt / számlatömböket, átadjátok azt az ügyintézőnek, aki összeadja a heti profitotokat, és annak a 20%-ával megterheli a cégeteket, ez a heti adózásotok, ezt kiegyenlíteni szintén a "$" jeles ikonra kattintva van lehetőségetek.
FONTOS INFORMÁCIÓK
- váltsátok ki a vállalkozói igazolványotokat (ingyenes), ezt tartsátok MINDIG magatoknál, hiszen ellenőrzéskor elkérheti tőletek egy pénzügyőr
- igényeljetek számlatömböt / számlatömböket, hiszen ezzel tudjátok igazolni, hogy csekket állítottatok ki valakinek, és valóban engedéllyel működtök (FONTOS, hogy az éppen aktuális számlatömböt / számlatömböket NE dobjátok ki, hiszen hetente ezt be kell hoznotok ellenőrzésre)
- járműhasználathoz köthető cégek esetében van lehetőség arra, hogy amennyiben be van jelentve hozzánk az autótok, az adózandó összegből van lehetőség adókedvezményt kapni. Ez a kedvezmény az adózandó összeg maximum 20%-a. Hiába több százezer a szereltetési költség, akkor is maximum 20% lesz levonva.
Bármi kérdésetek van, ez alatt a topic alatt van lehetőségetek feltenni, hiszen ez még nekünk is egy kicsit bonyolult rendszer, és érthető, ha valaki nem ért esetleg meg belőle valamit.
Sok sikert kívánunk mindenkinek, hogy sikeres céget építsen fel, illetve jó játékot kívánunk!
A NAV vezetősége
Utoljára szerkesztve: