- 2024. 04. 07.
- 10
- 73
- V4 karakter
- Muhsin Khaliq
Sziasztok.
Pár olyan dologra szeretném felhívni a figyelmet ezzel a topiccal, ami valószínűleg nagyon sok emberben összegyűlt már, vagy valószínűleg ők is gondolkodhattak már ennek a jelenségnek a megoldásán. A szerveren 2024-re a pénz grindolása, még több pénz csinálása, a különböző itemek lootolása és a kereskedés vette át a főszerepet a roleplay helyett a szerveren, a játékosok nagyon nagy részénél. Régen is már hasonló volt abból amiket láttam, hallottam (a többi SGS szerveren is), de mostanra teljes mértékben csakis e körül forog a szerver.
Van egy tök jó rendszer, tök jó alap és egy hatalmas játékosbázis. Mégis a karakterek fele a szerveren semmitmondó, “se füle se farka” és teljesen érdektelenek. Mondhatjuk, hogy igen.. a magyaroknak nincsen ma már az RP-re igényük. De amint egy kezdő fellép a szerverre, az első dolga vagy gondolata az az, hogy hogyan jusson pénzhez. Nem látok ez ellen való intézkedéseket, hogy a kezdő vagy haladó játékosok arra fele legyenek terelve, hogy a grindolás helyett TÉNYLEGESEN szerepjátékozzanak egy szerepjáték szerveren. Olyan érzése van az embernek, mintha ez direkt lenne így kitalálva, hogy ne is akarjanak, hanem csak a PP-t vegyék és a drága autókat. Nem is a kezdőket hibáztatom, mivel senki nem tanítja meg nekik, hogy ez nem erről szól. Az embernek jól kéne magát itt éreznie, ahogy akarja. És ha valakinek ez fontos, megértem. Csak akkor ne egy szerepjáték szerveren csinálja ezt, hanem mondjuk egy gazdagRP-n vagy hasonlón.
Sok rendszer van a játékban ami még ezeket a dolgokat erősíti, ahelyett hogy a játékosok interakciókba lépjenek a többiekkel. A detektorozás, horgászás nem fogja a roleplay minőségét növelni a szerveren, a farmozás sem na meg még az antik eladás-vétel és az autókkal való kereskedés sem. Inkább túlesik rajta mindenki, egy autóvásárlásnál is, azt tapasztalom. Senkinek nem kell kockáztatnia a szerveren, hogy gazdag legyen. Csak összegrindolja pár nap, pár óra alatt, meglesz mindene és egy gazdag embert RP-zik. Teljesen pénzközpontú lett a szerver roleplayközpontúság helyett, aminek lennie kéne. Megértem, a szervernek kellenek a bevételek (gondolok itt a prémium pontra), viszont ha kicsit átlennének a dolgok gondolva, ugyanúgy lenne bevétele a szervernek és a prémiumpont kevésbé lenne paytowin jellegű.
A szerepjáték arról kéne szólnia, hogy szabadon játszunk, különböző karaktereket RP-zünk. A jutalom nem a pénz, hanem a különböző történetek amiket véghez viszünk, kialakítunk a többi játékostársunkkal és a karaktereink belső fejlődése. Csak sajnos sokan nincsenek ezzel tisztában. Nem okoskodni szeretnék, csak leírtam mit gondolok erről az egészről és lehet sok ember nevében beszélhetek.
És a megoldás?
Ez az amit a communitynek kéne kitalálnia a vezetőséggel együtt, vagy itt megvitatni, hátha ellehet érni valamilyen mértékű változást. Mi lenne, ha nehezebbé tenné a szerver a regisztrálásnál való kérdőívet? Nem lehetetlen lenne, hanem csak nehezebb, interaktív válaszokkal ami kicsit jobban bevezetné a játékost a roleplay világába és a kezdőket a szerepjáték felé terelné.
Pár ötletem lenne még röviden, tömören pár pontban összefoglalva ami talán használható lenne/lehet:
• NonRP szabályzat bővítése a szabályzatban, antik eladó! vagy antikot vennék! és társai IC chaten való kiabálásának a szankcionálása
• NonRP-ért járó hosszabb adminjailek, esetleges banok, hogy a játékos tényleg erre koncentráljon
• Horgászás, detektorozás kivétele/vagy módosítása, kevesebb könnyű pénzszerzési lehetőség
• Frakciókban jelentősen több IC fizetés, mint a detektorozásból vagy alapmunkákból és farmozásból
• Kezdő játékosoknak több kezdőpénz, juttatás az első 24 órájában a szerveren
• Ún. verified karakter rendszer kialakítása ami 1-2 szerveren jól működött, a játékos ír egy xy karakterszámú történetet a karakterjének, így a szerveren ha a roleplayre koncentrál, kapna óránként xy mennyiségű fizetést, hogy ne grindoljon
• Autóvásárlás-eladás korlátozása, ne lehessen naponta 5-6 kocsit eladni és órákon belül túl is adni rajta
• Pár itemkártya kivétele, PP többrétű felhasználásának lehetősége, hogy ne legyen teljes mértékben paytowin (pl. PP-bő lehessen venni skineket, több kiegészítő vagy jobban kinéző telefonokat és tárgyakat)
Ez csak egy-két lehetséges dolog, de bízom benne, hogy a többieknek is akad 1-2 ötlete. Ha az RP-vel pénzt lehetne csinálni, sokkal többen RP-znének a grindolás és horgászás helyett. Sokkal nagyobb ösztönző erő lenne. És most nem a gazdag játékosok ellen beszélek általánosságban, akinek nem a sajátja az a bizonyos ing ugye…
Köszi ha elolvastad, elfogok olvasni minden érvet illetve ellenérvet és remélem nem feleslegesen nyitottam meg ezt az ötletet.
Pár olyan dologra szeretném felhívni a figyelmet ezzel a topiccal, ami valószínűleg nagyon sok emberben összegyűlt már, vagy valószínűleg ők is gondolkodhattak már ennek a jelenségnek a megoldásán. A szerveren 2024-re a pénz grindolása, még több pénz csinálása, a különböző itemek lootolása és a kereskedés vette át a főszerepet a roleplay helyett a szerveren, a játékosok nagyon nagy részénél. Régen is már hasonló volt abból amiket láttam, hallottam (a többi SGS szerveren is), de mostanra teljes mértékben csakis e körül forog a szerver.
Van egy tök jó rendszer, tök jó alap és egy hatalmas játékosbázis. Mégis a karakterek fele a szerveren semmitmondó, “se füle se farka” és teljesen érdektelenek. Mondhatjuk, hogy igen.. a magyaroknak nincsen ma már az RP-re igényük. De amint egy kezdő fellép a szerverre, az első dolga vagy gondolata az az, hogy hogyan jusson pénzhez. Nem látok ez ellen való intézkedéseket, hogy a kezdő vagy haladó játékosok arra fele legyenek terelve, hogy a grindolás helyett TÉNYLEGESEN szerepjátékozzanak egy szerepjáték szerveren. Olyan érzése van az embernek, mintha ez direkt lenne így kitalálva, hogy ne is akarjanak, hanem csak a PP-t vegyék és a drága autókat. Nem is a kezdőket hibáztatom, mivel senki nem tanítja meg nekik, hogy ez nem erről szól. Az embernek jól kéne magát itt éreznie, ahogy akarja. És ha valakinek ez fontos, megértem. Csak akkor ne egy szerepjáték szerveren csinálja ezt, hanem mondjuk egy gazdagRP-n vagy hasonlón.
Sok rendszer van a játékban ami még ezeket a dolgokat erősíti, ahelyett hogy a játékosok interakciókba lépjenek a többiekkel. A detektorozás, horgászás nem fogja a roleplay minőségét növelni a szerveren, a farmozás sem na meg még az antik eladás-vétel és az autókkal való kereskedés sem. Inkább túlesik rajta mindenki, egy autóvásárlásnál is, azt tapasztalom. Senkinek nem kell kockáztatnia a szerveren, hogy gazdag legyen. Csak összegrindolja pár nap, pár óra alatt, meglesz mindene és egy gazdag embert RP-zik. Teljesen pénzközpontú lett a szerver roleplayközpontúság helyett, aminek lennie kéne. Megértem, a szervernek kellenek a bevételek (gondolok itt a prémium pontra), viszont ha kicsit átlennének a dolgok gondolva, ugyanúgy lenne bevétele a szervernek és a prémiumpont kevésbé lenne paytowin jellegű.
A szerepjáték arról kéne szólnia, hogy szabadon játszunk, különböző karaktereket RP-zünk. A jutalom nem a pénz, hanem a különböző történetek amiket véghez viszünk, kialakítunk a többi játékostársunkkal és a karaktereink belső fejlődése. Csak sajnos sokan nincsenek ezzel tisztában. Nem okoskodni szeretnék, csak leírtam mit gondolok erről az egészről és lehet sok ember nevében beszélhetek.
És a megoldás?
Ez az amit a communitynek kéne kitalálnia a vezetőséggel együtt, vagy itt megvitatni, hátha ellehet érni valamilyen mértékű változást. Mi lenne, ha nehezebbé tenné a szerver a regisztrálásnál való kérdőívet? Nem lehetetlen lenne, hanem csak nehezebb, interaktív válaszokkal ami kicsit jobban bevezetné a játékost a roleplay világába és a kezdőket a szerepjáték felé terelné.
Pár ötletem lenne még röviden, tömören pár pontban összefoglalva ami talán használható lenne/lehet:
• NonRP szabályzat bővítése a szabályzatban, antik eladó! vagy antikot vennék! és társai IC chaten való kiabálásának a szankcionálása
• NonRP-ért járó hosszabb adminjailek, esetleges banok, hogy a játékos tényleg erre koncentráljon
• Horgászás, detektorozás kivétele/vagy módosítása, kevesebb könnyű pénzszerzési lehetőség
• Frakciókban jelentősen több IC fizetés, mint a detektorozásból vagy alapmunkákból és farmozásból
• Kezdő játékosoknak több kezdőpénz, juttatás az első 24 órájában a szerveren
• Ún. verified karakter rendszer kialakítása ami 1-2 szerveren jól működött, a játékos ír egy xy karakterszámú történetet a karakterjének, így a szerveren ha a roleplayre koncentrál, kapna óránként xy mennyiségű fizetést, hogy ne grindoljon
• Autóvásárlás-eladás korlátozása, ne lehessen naponta 5-6 kocsit eladni és órákon belül túl is adni rajta
• Pár itemkártya kivétele, PP többrétű felhasználásának lehetősége, hogy ne legyen teljes mértékben paytowin (pl. PP-bő lehessen venni skineket, több kiegészítő vagy jobban kinéző telefonokat és tárgyakat)
Ez csak egy-két lehetséges dolog, de bízom benne, hogy a többieknek is akad 1-2 ötlete. Ha az RP-vel pénzt lehetne csinálni, sokkal többen RP-znének a grindolás és horgászás helyett. Sokkal nagyobb ösztönző erő lenne. És most nem a gazdag játékosok ellen beszélek általánosságban, akinek nem a sajátja az a bizonyos ing ugye…
Köszi ha elolvastad, elfogok olvasni minden érvet illetve ellenérvet és remélem nem feleslegesen nyitottam meg ezt az ötletet.