Országos Mentőszolgálat | Megállási útmutató

Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.

Doki

Fórum betyár
FőAdmin
v4
2019. 01. 10.
1 161
3 718
V4 karakter
Dr Julian Rauschenberg
omszfhfejlec4.png


Kárhelyen való megállás

A feltüntetett helyzetek csak példaértékűek, ettől eltérni egyéni esetben szabad, viszont mindig tekintettel kell lenni a dokumentum által megfogalmazott alapértékekkel!


A kárhelyen való megálláskor mindig tekintettel kell lenni:
- A magunk, a sérült és a közlekedők biztonságára
- A sérült helyzetére
- A sérült állapotára
- A terület adottságaira

Minden kárhelyen kötelező a fényhíd (H) és a sürgősségi fények (P), valamint a kézifék használata!

Amennyiben az szükséges, sürgősségi rádión kérhető a rendvédelmi szervektől helyszínbiztosítás.


1. Sérült a járdán tartózkodik
mta-screen-2023-12-10-22-07-32.png

mta-screen-2023-12-10-22-07-46.png

mta-screen-2023-12-10-22-23-12.png
Amennyiben a sérült a járdán, a leállósávon, vagy az úttest melletti földes/füves sávban található, úgy a mentőegységnek a járdával, úttal, leállósávval, földsávval párhuzamosan az úttesten kell félrehúzódnia és megállnia. Ebben az esetben tilos a járdára való felállás, még két kerékkel sem! Ugyan ez vonatkozik a kórházaknál történő megállásra.

2. Sérült az úttesten tartózkodik
mta-screen-2023-12-10-22-09-48.png

mta-screen-2023-12-10-22-10-08.png

mta-screen-2023-12-10-22-10-08.png
A sérült úttesten tartózkodása esetén a mentővel az adott forgalmi sávban, a forgalommal szemben, féloldalasan kell megállnia, úgy, hogy a jármű eleje az úttest közepe felé nézzen. Így egy esetleges baleset esetén a jármű megvédi a kárhelyet a motortér, és nem a betegtér kapja a károsodást, a féloldalas megállás pedig az ütköző járművet az úttestről letereli, megakadályozva a szemből érkezők közé csapódást. Kiemelten fontos a kézifék, a fényhíd és a sürgősségi fények használata!

3. Sérült az úttesten tartózkodik, járművel
Ebben az esetben az eljárásrend ugyan az, mint az 2. esetben. A mentővel az adott forgalmi sávot blokkoljuk, az előző esetben megismert módon. Ha több egység is a helyszínen van, a többi egység a kárhely után az 1. esetben megismert módon áll meg.

4. Többsávos út
Ha többsávos útszakasz mellett található a sérült, akkor a külső sávban az 1. eljárásrendet kell alkalmazni. Ha többsávos útszakaszon a sérült valamelyik forgalmi sávban tartózkodik, akkor a 2. eljárásrend szerint kell a megállást elvégezni. Figyelemmel kell lenni, hogy lehetőség szerint csak egy forgalmi sávot blokkoljon a mentő. Ebben az esetben a féloldalas beállásnál az egyirányú forgalmi sávok közepét kell figyelembe venni.

5. Sérült az úttestől távol tartózkodik
Ebben az esetben az eljárásrend ugyan az, mint az 1. esetben. Amennyiben reális távolságban lelhető fel a sérült, az eszközöket összepakolva, gyalogosan kell megközelíteni a kárhelyet. A mentőt az 1. esetben megismert módon parkoljuk le. Ha a használható úttól (még földúttól is) messze található a sérült, abban az esetben ha végrehajtható (RP-s és nem végigrallyzva árkon bokron), óvatosan a mentővel megközelíthető a kárhely.

6. Mentőhelikopter
mta-screen-2023-12-10-22-13-16.png
A helikopterrel ha nem áll rendelkezésre biztosítás, akkor a legközelebbi alkalmas helyre kell leszállni (NEM AZ ÚTTEST KÖZEPÉRE!), innen gyalogosan kell a sérültet megközelíteni! Ha rendelkezésre áll biztosítás az úttesten, akkor oda is le lehet szállni.

7. Tömeges baleset, sürgősségi
mta-screen-2023-12-10-22-20-10.png

mta-screen-2023-12-10-22-20-30.png
Ha egy kárhelyre, több egység szükséges, vagy egy frekventált veszélyhelyzet van (Pl.: Gyár), abban az esetben a mentőegységek az első kiérkező mentőegységhez igazodva, "halszálka" formában, egymás mellé állnak fel. Az első kiérkező egységnek kötelessége úgy megállni, hogy lehetővé tegye ezt a megállási módszert a többi kiérkező egységnek. A helikopter ilyen esetben, az egységekhez igazodva, szabad leszállóterületen landol.


omszzarlec.png

hivatas2.png
 
Utoljára szerkesztve:
Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.