- 2019. 01. 10.
- 1 161
- 3 718
- V4 karakter
- Dr Julian Rauschenberg
Kárhelyen való megállás
A feltüntetett helyzetek csak példaértékűek, ettől eltérni egyéni esetben szabad, viszont mindig tekintettel kell lenni a dokumentum által megfogalmazott alapértékekkel!
A kárhelyen való megálláskor mindig tekintettel kell lenni:
- A magunk, a sérült és a közlekedők biztonságára
- A sérült helyzetére
- A sérült állapotára
- A terület adottságaira
Minden kárhelyen kötelező a fényhíd (H) és a sürgősségi fények (P), valamint a kézifék használata!
Amennyiben az szükséges, sürgősségi rádión kérhető a rendvédelmi szervektől helyszínbiztosítás.
1. Sérült a járdán tartózkodik
2. Sérült az úttesten tartózkodik
3. Sérült az úttesten tartózkodik, járművel
Ebben az esetben az eljárásrend ugyan az, mint az 2. esetben. A mentővel az adott forgalmi sávot blokkoljuk, az előző esetben megismert módon. Ha több egység is a helyszínen van, a többi egység a kárhely után az 1. esetben megismert módon áll meg.
4. Többsávos út
Ha többsávos útszakasz mellett található a sérült, akkor a külső sávban az 1. eljárásrendet kell alkalmazni. Ha többsávos útszakaszon a sérült valamelyik forgalmi sávban tartózkodik, akkor a 2. eljárásrend szerint kell a megállást elvégezni. Figyelemmel kell lenni, hogy lehetőség szerint csak egy forgalmi sávot blokkoljon a mentő. Ebben az esetben a féloldalas beállásnál az egyirányú forgalmi sávok közepét kell figyelembe venni.
5. Sérült az úttestől távol tartózkodik
Ebben az esetben az eljárásrend ugyan az, mint az 1. esetben. Amennyiben reális távolságban lelhető fel a sérült, az eszközöket összepakolva, gyalogosan kell megközelíteni a kárhelyet. A mentőt az 1. esetben megismert módon parkoljuk le. Ha a használható úttól (még földúttól is) messze található a sérült, abban az esetben ha végrehajtható (RP-s és nem végigrallyzva árkon bokron), óvatosan a mentővel megközelíthető a kárhely.
6. Mentőhelikopter
7. Tömeges baleset, sürgősségi
Utoljára szerkesztve: