Konyha update - ötlet.

Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.

R3xyzz

Újonc
Támogató
2022. 06. 25.
37
58
Pécs
V4 karakter
Scott Patel
LV karakter
-
V2 karakter
-
Ez brutális lenne, remélem meg fog valósulni valamikor.
 
  • Tetszik
Reactions: hernyo

Benz

Lelkes fórumhasználó
Támogató
2019. 05. 04.
396
1 013
Győr ⭐ Stuttgard
V4 karakter
⭐ Mason Benz
LV karakter
⭐ Mason Benz
V2 karakter
⭐ Mason Benz
Szia! Maga a megvalósítás profi!

De azért nekem nagyon sok kérdőjel maradt a fejembe a dologgal kapcsolatban.
- Mit csináljon az akinek nincs háza? Nem 1-2 emberről beszélünk, és te még azt is felvetetted, hogy ne legyen kész étel a boltokban. Tehát akinek nincs háza az éhen fog halni? Vagy csak én nem értem? A legolcsóbb valamicske ház is 10 millió környékén mozog, ennyit kellene befektetni valakinek hogy ételhez jusson?
- Ha lenne egy NPC akinél meglehet venni az alapanyagokat, drágább kell hogy legyen mint az eladó NPC-nél, ami elég nagy gond.
Pl: Ha szeretnél egy tojás rántottát 5 db tojásból akkor annak darabja több mint 1550 dollárba kell hogy kerüljön, hiszen annyiért lehet eladni a legjobb esetben. Ha csak 1600 dollár is darabja akkor 8000 dollár egy rántotta, minimum.
Egy sült csirke is hasonló árban mozog függően attól, hogy milyen állapotú minumum 10.000 dollár környékén lenne kapható a NPC-nél. (talán ez rossz példa mert ha részekre bontod akkor a csirkemell stb az lehet valamivel olcsóbb)
A növények talán még ebből a megközelítésből pozitívabbak hiszen alacsonyabb a darabáruk, bár 1 db répa is tud sokszorosa lenni egy boltban kapható kész szendvicsnek. Bár nagyon nagyon kevés ember foglalkozik már növénytermesztéssel szóval az önfenntartás nem biztos, hogy megvalósítható.
- A lassabban csökkenő kaja csík lehet motiváló a főzőcskézésre, de ugyanaz a hátránya, mint az előnye. Ha észreveszed, hogy alacsony az étel szinted akkor beugrani egy boltba egy szendóért mérhetően gyorsabb megoldás mint alapanyagokért szaladgálni és sütni-főzni.
- A hűtő ötlete is kicsit felemás megítélés hiszen te azzal indoklod a működését, hogy csak alapanyagokat lehet benne tárolni nem kész ételeket, viszont a növények "nyersen" is fogyaszthatóak. Ahogyan a tej is.

Végszó:
Az idő és pénz igénye miatt szerintem ez csak az RP miatt működne, RP-vel viszont minden megoldható.
Ami külön tetszik benne, hogy végre adna valami értelmet egy háznak, mert most nincs neki túl sok. A sütő, mint olyan, lehetne PP-s item is, mint egy széf.
Abban viszont egyet kell értenünk, hogy amint ez bekerülne az eleve nagyon kevés és drága ingatlanok szerintem az egekig szöknének árban.

Nagyon színes és sok lehetőséget tartogató ötlet, le a kalappal.
 
  • Tetszik
Reactions: hernyo

hernyo

Zöldfülű
2020. 11. 22.
187
1 125
V4 karakter
Ane Tinsley 🇪🇸
Szia. Köszi a kérdéseket és felvetéseket, reagálnék is rá.
- Mit csináljon az akinek nincs háza? Nem 1-2 emberről beszélünk, és te még azt is felvetetted, hogy ne legyen kész étel a boltokban. Tehát akinek nincs háza az éhen fog halni? Vagy csak én nem értem? A legolcsóbb valamicske ház is 10 millió környékén mozog, ennyit kellene befektetni valakinek hogy ételhez jusson?
Alapjában véve az ötlet az éttermek köré épül, viszont átterjesztettük a házakra is, hogy egyénileg is lehessen vele mókázgatni, illetve ne legyenek túlzottan leterhelve. "Mit csináljon az akinek nincs háza?" A válasz egyszerű, de mégis kicsit komplikált a helyzet. Akinek nincs háza, elmegy étterembe, amit egy frakció / ns frakció vagy bármilyen ic bejelentett cég működtet vagy, aki rp képesebb, átmegy ebédelni egy ismerőséhez. Ezzel ez lényegében le is van tudva, viszont 1 hátránya valóban van. Mi van akkor, ha nincs fent egy olyan játékos sem, aki az éttermekben tudna főzőcskézni, viszont van fent olyan játékos, akinek nincs háza és jó lenne, ha tudna egy jót lakomázni. Erre talán egy olyasmi rendszer lehetne jó, hogy xy ideig lehetne vásárolni egy csekély minőségű ételt / gyorsételt, így lenne idő addig, amíg felér a többi játékos. Gondolkodtunk azon is, hogy az üdítőautomaták értelmet nyerhetnének és kis ráncfelvarrással lehetne étel / ital automata, amiben megtalálható lenne minden ital, illetve egy vagy a változatosság kedvéért kettő csokoládé szelet, amit 2 óránként tudsz fogyasztani és felvisz valamennyit az éhségből, hogy legyen idő cselekedni. Ezek most a kidolgozottság miatt kicsit hanyagnak tűnhetnek. Van egy még talán egyszerűbb módszer ennek kiküszöbölésére. A szerverre igazán ráférne egy park, mondhatni egy közösségi összejövetelekre alkalmas terület, ahol megtalálható lenne egy kisebb terület, amikben grillsütők lennének elhelyezve, így a szegényebb játékosok is élhetnének a lehetőséggel. Ezzel gyakorlatilag függetlenítve van a rendszer más játékosoktól, tehát az étterembe járás és az, hogy magának a játékos megveszi otthonra a főzésre alkalmas eszközöket, már csak kényelmi funckió, viszont így is sokan élnének a lehetőséggel, véleményem szerint. Persze énnél a sütőnél máshogy nézne ki az előhozható panel, amin a játékos tevékenykedik. Most így ebbe belegondolva lehet, hogy a topic bővítésre kerül, mivel ebben is több lehetőség van, mint aminek tűnik.
- Ha lenne egy NPC akinél meglehet venni az alapanyagokat, drágább kell hogy legyen mint az eladó NPC-nél, ami elég nagy gond.
Pl: Ha szeretnél egy tojás rántottát 5 db tojásból akkor annak darabja több mint 1550 dollárba kell hogy kerüljön, hiszen annyiért lehet eladni a legjobb esetben. Ha csak 1600 dollár is darabja akkor 8000 dollár egy rántotta, minimum.
Egy sült csirke is hasonló árban mozog függően attól, hogy milyen állapotú minumum 10.000 dollár környékén lenne kapható a NPC-nél. (talán ez rossz példa mert ha részekre bontod akkor a csirkemell stb az lehet valamivel olcsóbb)
A növények talán még ebből a megközelítésből pozitívabbak hiszen alacsonyabb a darabáruk, bár 1 db répa is tud sokszorosa lenni egy boltban kapható kész szendvicsnek. Bár nagyon nagyon kevés ember foglalkozik már növénytermesztéssel szóval az önfenntartás nem biztos, hogy megvalósítható.
A tojás valóban problémásabb, mint a többi. Talán rántottára például nincs is akkor szükség, tehát ez a tojásnál ennyivel kiküszöbölhető, hogy nem lesz olyan, ami szinte vagy csak kifejezetten tojásból áll, szóval így a reális mennyiséges probléma ebből a szempontból meg van oldva. Helyette lehet más étel, ahol kevésbé feltűnő, hogy 1 tojásból amúgy nem is lenne elkészíthető, de ugye valamit valamiért.
Az állatoknál mindenképpen úgy lehetne ezt megoldani, hogy a hús nem egy állat árába kerülne, hanem töredékébe, ahogy irl is. Nyilván most külön itemek nem lesznek, hogy csirkeszárny, mell, lábacska, farhát meg ilyesmik, hanem szimplán csirkehús. Na most az árakkal úgy alapjában véve az a probléma, hogyha megnézzük a hamburgert, amit délin kapunk, 8$. A jelenlegi farmrendszer szerinti eladási ár alapján ez lehetetlen. Mi van benne? Lehet benne malac, marha és csirkehús is, ami már önmagában jóval drágább 8$-nál és akkor még hol vannak a zöldségek. Szóval ez a dolog, hogy drágábbnak kell lennie, már a jelenlegi rendszernél is elbukott.
A növényeknél megoldható lenne az, hogy egy zöldséget például többször fel tudsz használni és menne le a százaléka vagy ilyesmi.
A növényeknél, tojásnál, tejnél és halaknál ugye az árnál a legfőbb probléma az, hogy mivel az item ugyanaz, ezért nem lehet azt csinálni, hogy egy npc-nél megveszed olcsón, aztán elviszed piacra vagy halászúrhoz és eladod drágán, mert végtelen pénz. Ezt gyakorlatilag annyival ki lehetne küszöbölni, hogy a rendszer érzékelné, hogy az adott áru vásárolt vagy esetleg "kitermelt", ezáltal, amit NPC-től veszel, azt nem tudnád eladni. Ez, ha úgy megoldható lenne, hogy nem kellene külön item formájában a 2 fajtának lennie, akkor véleményem szerint elfogadható megoldás lenne. Az ár meg soha nem lesz reális, mivel az étel kb a legelengedhetetlenebb a szerveren, ezért muszáj olcsónak lennie, viszont a farmos rendszer miatt van egy jövedelmező része is, ami a vásárláshoz képest irreálisan más összeggel jár. Nyilván ez a farmrendszer elkészítésekor nem volt szempont, tehát ezt így ebben a formában felesleges is összehasonlítani.
Én személy szerint azt tartom jónak és a kezdő játékosokhoz mérten elfogadottnak, hogy az élelmiszer vásárlása továbbra is olcsóbb lenne az alapanyagok eladásához képest, akármennyire nem realisztikus a dolog. Sajnos az árkülönbségek miatt semmi nem fog passzolni értékileg, na de ez legyen a legnagyobb probléma.
Az önfenntartásra annyit reagálnék, hogy jelen formában szerintem is rizikós lenne azt a részét kivitelezni.
- A lassabban csökkenő kaja csík lehet motiváló a főzőcskézésre, de ugyanaz a hátránya, mint az előnye. Ha észreveszed, hogy alacsony az étel szinted akkor beugrani egy boltba egy szendóért mérhetően gyorsabb megoldás mint alapanyagokért szaladgálni és sütni-főzni.
Úgy gondolom, hogyha valaki a lassabb éhezésnél is képtelen észrevenni vagy esetleg néha-néha rálesni arra a szerencsétlen csíkra, hogy amúgy az megy lefele, akkor vessen magára. Erre vészmegoldásként fentebb kifejtettem, hogy mi lehetne megfelelő. - étel / ital automata
- A hűtő ötlete is kicsit felemás megítélés hiszen te azzal indoklod a működését, hogy csak alapanyagokat lehet benne tárolni nem kész ételeket, viszont a növények "nyersen" is fogyaszthatóak. Ahogyan a tej is.
A zöldségek jelen rendszer szerint sem fogyaszthatók, tehát ehhez hozzá sem kellene nyúlni (vagy mégis). Egyébként a fentebb említett kérdéseidre talán megoldást jelenthetne az, hogy a növények önmagukban valóban fogyaszthatóak lennének nyersen, mivel így nincs az, hogy "hirtelen" éhen hal az ember és szükség sincsen külön étel / ital automatára, sem pedig grillsütős rendszerre (Ettől függetlenül nem lenne rossz, ha lennének ilyenek). Itt viszont kell egy balansz, ami továbbra is arra ösztönzi az embereket, hogy ez az egyszerű ételfogyasztás csak vészmegoldás legyen, ha valamiért nincs lehetőség étterembe menni, vagy otthon (ha van) főzőcskézni. Ezt úgy lehetne megoldani, ha a zöldségek naaagyon keveset töltenének fel, tehát ahhoz, hogy a minimálisról felmenjen a tetejére, szükség lenne mondjuk 5 zöldségre és 5-10 perc kattingatásra (elfogyasztás), hogy feltöltse az éhségi szintet. Ezt még annyival lehet finomítani, hogy a zöldségekből feltöltött csík hamarabb megy le. Ismét egy fura példa lesz, de a minecrafthoz tudnám ezt hasonlítani, ahol egyébként nincs rosszul kivitelezve.
Még így a végére, hogy az emberek hanyagságuk ellenére is észrevegyék azt, hogy megy lefele a csík, lehetne valami vizuális effekt, ami egész képernyőre kiterjed, így biztosan lenne idő lereagálni. Jelenleg, ha romlott ételt fogyasztunk, akkor egy zöldes árnyalat veszi át a képernyőt, ami az éhezésnél is jelen lehetne. Ez mondjuk ilyen 2-3 percenként jelentkezhetne és minél lentebb van a csík, annál intenzívebb lenne, viszont az irritáló határt ne lépje át.

Ha mindenképpen fejlesztőbarátra szeretnénk ezt a kis kitérést a fő leíráshoz, akkor összegezve:
Éhenhalás elkerülése, játékosoktól való függetlenítés:
- A zöldségeket ehetővé kell tenni, viszont jóval kevesebbet töltsenek fel, több darabot kelljen venni / enni és hamarabb menjen le az ebből feltöltött csík.
Éhség figyelmeztetés:
- A romlott étel fogyasztásánál használt effektet át kell másolni.
Item megkülönböztetés az árak miatt.
- Nem tudom, hogy ezt hogyan lehetne jól kivitelezni, de valami megjelölést lehetne rakni a vásárolt itemekre, ami miatt a piacon található zöldség váráslós és halász npc-k nem fogadják el a nem kitermelt itemeket, ezzel elkerülve az ingyen pénzt.

A végére még szeretnénk megköszönni a pozitív értékelésedet, ahogy a többiekét is. Nagyon jól tud esni.
Edit: Ha esetleg valamit kihagytam / kihagytunk volna, akkor nyugodtan jelezd komment formájában.
+Edit: Ha a karakter éhezésből halna meg, akkor ne egyből következzen be karakterünk szívének leállása, hanem előtte egy /crack-es animáció legyen látható, az animba eséshez hasonlóan, viszont ez csak 5 percig tartana. Ez azért lenne hasznos, mert egy rp szituációban kellemetlen tud lenni a random elhalálozás. Mondok egy példát. Régebben rendvédelmisek voltunk és előfordult, hogy a játékos karaktere, akit kihallgattunk, fogta magát és szó nélkül megpukkant. Ezzel véleményem szerint az adminok munkáját is lehetne segíteni egy minimális szinten.
 
Utoljára szerkesztve:
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: pumba és Benz

aSoma

Barangoló
Támogató
2020. 08. 01.
105
121
21
Baja
V4 karakter
Tad Crenshaw🇺🇸
Én ezt az ötletet teljes mértékben TÁMOGATOM. Valóban egy értékes ötlet, és ahogy a képeket megoldottad, le a kalappal. Sok sikert hozzá! :D
 
  • Tetszik
Reactions: hernyo

hernyo

Zöldfülű
2020. 11. 22.
187
1 125
V4 karakter
Ane Tinsley 🇪🇸
Az érdem nem csak az enyém, viszont köszönjük szépen a pozitív visszaigazolást. Reméljük, hogy lesz belőle valami.
 

DonY

legnagyobb kisnyugdíjas
2021. 05. 11.
46
109
20
Nem mondom meg!
V4 karakter
🖤Brian Rivera🖤
LV karakter
❌
V2 karakter
❌
Összintén.Mindig is Gordon Ramsay akartam lenni de sajnos IRL nem vagyok még olyan komoly főzésbe,de itt pik pak meglenne. Ez szuper kis ötlet!
 

Gonzalez

Újonc
2019. 06. 05.
52
163
V4 karakter
Nora Gonzalez
Nagyon szépen van prezentálva az egész rendszer képekkel. Megállná a helyét. Remélem nem menne rá az FPS-re, és az intis crashekre. Támogatom az ötleted!
 
  • Tetszik
Reactions: hernyo
Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.