- 2020. 11. 22.
- 187
- 1 125
- V4 karakter
- Ane Tinsley
Konyha update
Sziasztok! Elhoztunk egy számunkra érdekes és véleményünk szerint élvezhető játékelemnek az ötletét. Nem másról lenne szó, mint az ételek elkészítési folyamatáról. Jelenleg a boltban lehet vásárolni elkészített ételeket, amit annyit tesznek ki, hogy a megfáradt ételcsíkot feltöltik, viszont nincs benne semmi izgi. Lemegy a csík, beugrassz egy boltba, veszel egy szendvicset, aztán betolod. Mivel egy RP szerverről van szó, ezért úgy gondolom, hogy ezt akár lehetne izgalmasabbá, élvezhetőbbé tenni.
Miért jó ez?
A szerveren több frakciónak is volt már étterme, vagy akár más, ételekkel foglalkozó standja, viszont gyakorlatilag (funkcionálisan) értelme nem volt, ezért a forgalom nem volt olyan jelentős, mint mondjuk see burgernél, mivel csak az ment oda, aki RP-zni szeretett volna. Ez a rendszer elősegítené az éttermek forgalmát és a szerepjáték ehhez tartozó szálának minőségét, illetve reálisabbá tenné karakterünk éhségének csillapítását. Viszlát zavartalan kamat AFK. Megmerném kockáztatni azt a kijelentést is, hogy a közösség építésére is jó hatással lenne, mivel az éttermekben kulturált körülmények között találkozhatunk játékostársaikkal, akár csak egy parkban, ami szintén nincs a szerveren. Aki meg még itt is lövöldözne, ahogy minden egyes "bulin" az szokott lenni, mert ugyebár mindig van egy kemény társaság, aki arra megy, hogy elrontsa más élményét (vagy esetleg menőnek gondolja a lövést), az meg vessen magára.
Biztosan sokan ismeritek az "overcooked" nevű játékot, ami hadd ne mondjam, párszor kiégetett minket, DE jó társaságban mégis élvezhető volt.
NA DE! - Nem húzom tovább a szót, lássuk miről is van szó.Biztosan sokan ismeritek az "overcooked" nevű játékot, ami hadd ne mondjam, párszor kiégetett minket, DE jó társaságban mégis élvezhető volt.
Lényegében a már szerveren is megtalálható objectekre és itemekre épül a rendszer, így ezeknek mennyiségét nem kell növelni, ami jelenleg elég szuper dolog.
Számos konyhai kiegészítő megtalálható, köztük olyanok, amik hozzárendelt funkciókkal, scriptekkel sokkal élvezhetőbbek.
Tűzhely (/Főzőlap)
Arra gondoltunk, hogy a látszólag főzésre alkalmas konyhai bútorok kaphatnának egy kis ráncfelvarrást, gondolok ezalatt a vizuális megjelenésre és ami a legfontosabb, a scriptre.
A script megjelenése egy főzőlaphoz hasonlítana vagy akár egy az egyben az lenne. Megtalálható lenne rajta 4 főzésre alkalmas slot, amihez 4 kapcsoló társul. A kapcsolók elforgatásakor az adott kapcsoló melletti fény jelezné, hogy a hozzárendelt "főző slot" (nevezzük így) aktív vagy épp inaktív állapotban van. Ez egyébként látható lenne a bekapcsolt slot-nál is, ugyanis a hő miatt bepirosodna az adott terület.
Készítettünk egy kis vázlatképet hozzá.
A script megjelenése egy főzőlaphoz hasonlítana vagy akár egy az egyben az lenne. Megtalálható lenne rajta 4 főzésre alkalmas slot, amihez 4 kapcsoló társul. A kapcsolók elforgatásakor az adott kapcsoló melletti fény jelezné, hogy a hozzárendelt "főző slot" (nevezzük így) aktív vagy épp inaktív állapotban van. Ez egyébként látható lenne a bekapcsolt slot-nál is, ugyanis a hő miatt bepirosodna az adott terület.
Készítettünk egy kis vázlatképet hozzá.
(Saját kézzel készült, szóval igen tudjuk, nem profi munka, nem ezen fogja Gordon Ramsay elkészíteni az ebédeteket, viszont most szemléltetésre alkalmas.)
Jól látható a 4 főzőlap, a 4 kapcsoló és a mellettük található állapotjelző.
Nem szerettük volna túl bonyolulttá tenni, ezért a hőmérsékletszabályozásra nincs lehetőség.
Akár elhelyezhető rajta egy "globális" ki/be kapcsoló gomb, amivel áram alá helyezzük, illetve kikapcsolásnál az aktív főzőlapokat kikapcsolja, áramtalanítja.
A kapcsoló elforgatásakor ugye a hozzárendelt lapot aktív állapotba helyezi.
Jól látható, hogy 2 helyen láthatunk vizuális elváltozást.
A főzőlap aktiválásakor az aktív felület felett egy állapotjelző jelenik meg, ami akkor lép működésbe, ha az elkészítendő ételt a megfelelő eszközzel ráhelyezzük.
Ez meg is történt, beindultak az állapotjelzők.
Ha a csík végig ment, az étel megsemmisül és füst effekt kezd el megjelenni a főzőlap felett.
Jól látható a 4 főzőlap, a 4 kapcsoló és a mellettük található állapotjelző.
Nem szerettük volna túl bonyolulttá tenni, ezért a hőmérsékletszabályozásra nincs lehetőség.
Akár elhelyezhető rajta egy "globális" ki/be kapcsoló gomb, amivel áram alá helyezzük, illetve kikapcsolásnál az aktív főzőlapokat kikapcsolja, áramtalanítja.
A kapcsoló elforgatásakor ugye a hozzárendelt lapot aktív állapotba helyezi.
Jól látható, hogy 2 helyen láthatunk vizuális elváltozást.
A főzőlap aktiválásakor az aktív felület felett egy állapotjelző jelenik meg, ami akkor lép működésbe, ha az elkészítendő ételt a megfelelő eszközzel ráhelyezzük.
Ez meg is történt, beindultak az állapotjelzők.
Ha a csík végig ment, az étel megsemmisül és füst effekt kezd el megjelenni a főzőlap felett.
Az elkészült ételt egy szintén interaktálható konyhapultra tudnánk elhelyezni, ahonnan item formájában tudnánk kinyerni a "szedés" lehetőséggel.
Láthattátok, hogy nagyjából hogyan működne a sütővel történő "játszadozás", viszont nézzük meg, hogy az oda - vissza út hogyan is működhetne.
A serpenyő, fazék, vagy bármely más tetszőleges konyhai eszközt a farmrendszernél használt kapa, áső és egyéb eszközökhöz hasonlóan lehetne elvenni az adott tárolóról. Ha az eszköz nálunk van, lerakjuk az imént említett interaktálható konyhapultra. Na, itt most több lehetőség is van a kivitelezésre, de talán a legegyszerűbb, ami kicsit illúzióromboló is lehet, az a már jól ismert craft rendszer. A fazéknál állva aktiválódik a craft menüben a főzés oldal, ahol a megfelelő itemek birtokában összerakhatjuk a nyers ételt. Lehetőleg ennek nem barkácsolás hangja lenne, mert fura is lenne összekalapálni egy finom levest. Ez után már csak a főzőlapra kell ráhelyezni a fazekat és a leírtak alapján eljárni.
Láthattátok, hogy nagyjából hogyan működne a sütővel történő "játszadozás", viszont nézzük meg, hogy az oda - vissza út hogyan is működhetne.
A serpenyő, fazék, vagy bármely más tetszőleges konyhai eszközt a farmrendszernél használt kapa, áső és egyéb eszközökhöz hasonlóan lehetne elvenni az adott tárolóról. Ha az eszköz nálunk van, lerakjuk az imént említett interaktálható konyhapultra. Na, itt most több lehetőség is van a kivitelezésre, de talán a legegyszerűbb, ami kicsit illúzióromboló is lehet, az a már jól ismert craft rendszer. A fazéknál állva aktiválódik a craft menüben a főzés oldal, ahol a megfelelő itemek birtokában összerakhatjuk a nyers ételt. Lehetőleg ennek nem barkácsolás hangja lenne, mert fura is lenne összekalapálni egy finom levest. Ez után már csak a főzőlapra kell ráhelyezni a fazekat és a leírtak alapján eljárni.
Az ételek elkészítésére a szerveren már megtalálható számos item, például az alábbiak:
Zöldségek
Vizi élőlények
Tonyás, tej, na meg egy kis H2O, amiből ugye egy csepp is elég.
(A lista nem tartalmaz minden felhasználható itemet, halból is több van talán.)
Röviden tömören ennyi lenne a főzőcskézős részre vonatkozó rész.
Vágódeszka
Ha kicsit tovább akarjuk gondolni a rendszert és részletesebbé, azaz reálisabbá tenni, akkor bekerülhetne egy új bútor object, ami a konyhai kiegészítőket bővítené. Ez lenne a vágódeszka. Ez vizuálisan valahogy úgy nézne ki, hogy van egy konyhapult, amin látható a vágódeszka és egy kés. A vágódeszkához érve az "M" betű lenyomásával, azaz a cursor előhozásakor előjönne egy panel, ami szintén a farmoknál használatos rendszerre hasonlítana, mégpedig az ültetés rendszerre. Kiválaszthatjuk, hogy melyik nyers ételt szeretnénk a deszkára tenni. Legyen az növény, hal, esetleg más állati származékú item. Itt a horgászathoz hasonló minigame jönne elő, csak sokkal könnyebb változatban. Ha a minigame nem sikerül, akkor megvágjuk magunkat és jöhet egy kis OMSZ RP. A ráknál és hasonló bonyolultabb élőlényeknél akár nehezebb minigame is jöhet. Az elkészült nyers ételt item formájában kapjuk meg. Ha a minigame rendszernél több is megvalósítható, akkor akár a cursor helyére kerülhetne a kés, aminek az ételen való húzásával lehetne szeletelni / felszeletelni az adott nyers finomságokat. Ehhez hasonló rendszer van a fényezőműhelynél is.Interaktív étkezőasztal és tálca rendszer.
Hogy kicsit feelingesebb legyen és az éttermekben reálisabb legyen a helyszínen fogyasztás, vagy baráti összejövetelnél a közös hamizgazások, úgy gondoltuk, hogy az asztalok is kaphatnának egy egyszerűbb scriptet, ami azt a célt szolgálná, hogy rárakhassuk a tálcán kínált finomságokat. Az innen történő fogyasztás (ez most fura lesz) úgy működne, mint minecraftban a torta evés. Az asztalon az "M" betű megnyomásával előjönne egy kis panel, amire ha rányomnánk, akkor elindulna szeretett karakterünk pocakjának feltöltése. Ezzel lehetőség van ülve és állva is enni, így nem kell külön azzal foglalkozni, hogy a székek hogyan illeszkedjenek az asztalhoz, ugyanis a jól megszokott /sit-tel leülünk, rányomunk az előbb vázolt módon és karakterünknél elindul egy evés animáció, ami működne ülve és állva egyaránt.Térjünk ki a tálcára, ami a nagykerfutárnál használt scripthez hasonlítana. A tálca felvétele, elhelyezése és mozgatása (animácó) olyan lenne ,mint mikor a depóban egy árut felveszünk és elvisszük az autóig. A tálcával interaktálni a scriptes konyhapultoknál lehetne, ahol a fazékkal is. Az elkészült ételt, amit már item formájában megkaptunk ugye a "szedés" után, lehetőségünk van rárakni a tálcára az ültetési rendszernél látott kis menühöz hasonló panellel, ahol kiválaszthatjuk, hogy melyik ételt szeretnénk ráhelyezni. Ez típustól függően lenne lapos / mély tányéron, vaaagy egyéb eszközön.
(Tányérokat képzeljetek el a tálcára. A fánkok ott sincsenek.)
Megvásárlás és tárolás
Az étel elkészítéséhez használt alapanyagokat egy erre a célra létrehozott boltban lehetne megvásárolni, ami gyakorlatilag ugyanúgy működne, mint bármely más eladó npc, csak kifejezetten erre specializálódva. Ezt akár szépen meg lehet oldani modellezéssel.Az alapanyagok tárolását egy hűtő scripttel lehetne megvalósítani. Erről már nem egy topic született, viszont ez teljesen más. Ahogy nézegettem, többnyire azért lettek leszólva, mivel a kamat afk-ot segítik elő, illetve nyilván nem véletlen romlanak meg az ételek... Itt a helyzet teljesen más, mivel csak az alapanyagok tárolására lenne alkalmas, amik önmagukban nem fogyaszthatóak, de így nem romlanának vagy csak feltűnően lassan, tegyük fel 1 hét alatt. Ez a széfhez vagy csomagtartóhoz hasonlóan működne, némi vizuális ráncfelvarrással. Ha az elkészített ételekben akár egy darab alapanyag is romlott lenne, akkor karakterünkre mérgezés effekt kerül, amit az OMSZ tudna elállítani, az étterem pedig egy alapos, az illetékes rendvédelmi szerv által szervezett átvizsgálás procedúrán esne át a megfelelő bejelentés és orvosi nyilatkozat után.
Végszó
Fontos, hogy a rendszer csak úgy működhetne megfelelően és kevésbé irritálóan, ha az ételcsík legalább 20-30%-al lassabban csökkenne, cserébe ugye az evés tartana tovább. Még esetleg annyit meg lehet tenni, hogy az éhezésből keletkező halálok 2-3x tovább tartanak, ami idő alatt a játszott perc nem számlálódna.
Későbbiekben, ha a rendszer megfelelően működne, akár a szerver egész élelemellátását önfentarttartóvá lehetne tenni. Igen - Igen, ez egy nagyon merész kijelentés, ugyanis, ha ez nem megy, mindenki éhen hal. Ezért talán úgy lehetne megoldani, hogy ahogy a játékosok a farmból eladják a növényeket a piacon, vagy a horgászok leadják kedves halász úrnál a halakat, az a boltos NPC-nél sokszorosára nőne, tehát tegyük fel, 1 halból lenne 5-10. Ha a készlet kifogyóban lenne, akkor a zöldségeket egy bizonyos százalékkal drágábban lehetne eladni. Kereslet - Kínálat. Ezt össze lehetne kötni a nagykeres futárral, hogy ők szállítják le depóbol a bolt(ok)ba a termékeket, viszont már ígyis eléggé összetett.
Köszönjük szépen, ha elolvastátok. Várjuk véleményeiteket és ide tartozó ötletkiegészítéseiteket megfogalmazott értelmes kommentek formájában.
(Az apróbb hibákért elnézést.)
Készítette: Ane és Paige