Szerverszabályzat reformálására való törekvés. -Thung Drake

Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.

Jhon Drake

Újonc
2023. 01. 21.
24
32
V4 karakter
Thung Drake
-PG - PowerGaming - Hősködés, olyan dolog amit a valóságban nem mernél megtenni.

↳(Példa: Többen fegyvert fognak rád és nem teljesíted kérésüket, ellenszegülsz.)


Személyes véleményem a PG jelentéséről:​


A Power Gaming – magyarul hősködés, feltételezéseim szerint tévesen meghatározott fogalom, szükséges lenne egy korszerűbb meghatározás, vagy esetleges eltörlése.

Indok:​


A való életben minden egyes ember viselkedése és abban megnyilvánuló személyisége más. Messze állna a valóságtól, ha egy olyan viselkedés miatt ítélnének el valakit, amit a való életben is alkalmazna vagy amiről még elméleti síkon se gondolt bele, hogy adott szituációban, hogyan alkalmazkodna. Ahogy nem állapítható meg egy játékos személyisége, mindazonáltal az se állapítható meg, hogy ki milyen viselkedést produkálna a különböző élethelyzetekbe.

A szerveren való élethelyzetek sokkal szélesebb spektrumúak, mint amivel egy átlagember a mindennapjaiban találkozna, nem várható el, hogy abban az adott szituációban, hogyan is kellene viselkednie adott személynek. Véleményem szerint, nincs olyan, hogy PG. Ez egy erőltetett szabály, amit az olyan helyzetekre hozott az alkotója, amivel egyszerűbbé és könnyebben kezelhetővé teszik azon játékbeli eseményeket, amivel az életkorból és értelmi szintből adódóan sokunk nem tudna a helyén kezelni.

Az IG körülmények kezelésének nehézségét a tapasztalat hiánya jellemzi. Úgy gondolom, hogy a PG, mint „aranykártya” lényegében elveszi azt a lehetőséget, hogy fejlődjen egy játékos empirikus képessége, hiszen ahogy nehézzé válna egy adott szituáció, ezzel az „aranykártya” felmutatásával nincs további problémája az adott játékosnak, szélsőséges esetben az adott RP szituáció azonnali befejezését eredményezi.

A fogalom mellé említett példa sem helyes. A rendvédelemben dolgozó személyek tudják a legjobban, hogy a mai világban mindennapi élethelyzet, hogy kényszerítő eszköz eshetőleges alkalmazásának figyelemfelhívásakor sem működnek együtt velük az intézkedés alá vont személyek. Ilyen esetben is ugyanolyan felelősség terheli őket, hogy az intézkedést befejezzék. Pont az ilyen szituációkban való tapasztalatuk miatt képesek időről időre jobban kezelni a jelentkező helyzeteket.

Külön említést szeretnék térni azon személyekről, akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van. Ezen személyek magatartása teljesen egyéni, sokkal nagyobb eséllyel lehet radikális kimenetelű, mint azon személyeké, akik „átlagosnak” mondhatóak. Ahogy a való életben se IG se várható el, hogy úgy viselkedjenek, mint az elvárt. Lehet, hogy csak a játékban akarnak ilyen karaktert bemutatni de lehet, hogy a képernyő mögött se egy „átlagos” személy ül.

Szerintem sokkal sokszínűbb lenne a játékélmény, ha a játékosok szabadon viselkedhetnének úgy ahogy azt ők gondolják és ezt tiszteletben tartanák a szabályok alkotói. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy a PG jelentésének megváltoztatásával vagy teljesértékű eltörlésével nem a NONRP-t szeretném felvirágoztatni, hanem pont ellenkezőleg az RP-t szeretném valósághűbb keretek közé helyezni.

A NONRP és a PG:​


A NONRP jelentése, hogy nem RP-s cselekedet. Példa: Tilos olyan dolgot tenni a játéban amit a valóságban sem tennél meg, leugratsz kocsival egy hegyről, stb.

A PG és a NONRP kijelenthető, hogy kéz a kézben jár. Adekvát módon az, hogy nem viselkedik úgy egy játékos ahogy a valóéletben sem tenné. Ezen meghatározások akár egyé is válhatnának.

Javaslatom:​


Ha egy olyan szervert szeretnének élvezni a játékosok, ahol valóban úgy viselkedhetnek, ahogy akarnak szabályozott keretek között akkor szükség van a játékszabályok reformálásra, korszerűbbé tételére. A fent említett hipotézisem nem tér ki a többi problémára, ez csak egy ami iránymutatást mutat amin érdemes gondolkozni.

Utolsó szó jogán, megemlíteném továbbá az alábbi szabályt:​


-Tilos beleegyezés nélkül olyan RP tevékenységet folytatni, melyet lehetséges, hogy nem tud feldolgozni IRL az illető. ↳(Például: Megerőszakolás, végtag levágás, durvább kínzás, stb.)

Azon RP szituáció amely olyan érzelmi kimenetelt eredményezne a játékosnál, aminek maradandó/negatív nyomai lennének, mindenképp elitélendő. Úgy gondolom, hogy ha egy olyan szituációba keveredik valaki, ami ezt a szabályt kimeríti akkor mindenféle szankció nélkül, az adott szituációból azonnal kilépjen és a játékát tovább folytathassa, eshetőlegesen beszélgessenek róla az adminokkal. Ezen szituációk meghatározása szubjektív, ahány ember, annyi személyiség. Annak elkerülése érdekében, hogy ez is egy aranykártya legyen, szükséges lenne egy szélesebb fogalmi meghatározás.

Köszönöm, hogy elolvastad és várom a visszajelzéseket.​

Üdvözlettel,​

Thung Drake​

 

thelucifer718

Újonc
2020. 06. 11.
65
103
Debrecen
V4 karakter
Mario Alfredo Garcia
LV karakter
Svante Isaksson
V2 karakter
❌
Szia.
Eltörölni a PG-t mint szabályt? Ez most meglepett kicsit. Az átalakítást meg nem igazán tudom elképzelni. Kifejtenéd példákkal, hogy szerinted miben cselekednének másképp „akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van”? Szerinted egy kábítószer hatása alatt álló személy, fegyvert ránthat bármikor, bárkire? Ha így lenne akkor mindenki benyomna egy adag kólát és mehetne DM-elni, arra hivatkozva, hogy ő kábítószert fogyasztott. Az esetek 90%-ában a PG akkor jön elő, ha valakire fegyvert fognak és nem engedelmeskedik. Ha ilyen történik akkor, egyértelmű a „hősködés”, más eseteknél, ahol ténylegesen megállja a helyét, hogy a te karakterednek milyen a személyisége, esetleg mit fogyasztott, ott pedig nem lesz szükség a PG eltörlésére, mivel fogod tudni bizonyítani az igazad, már ha ténylegesen olyan a karaktered amilyennek mondod, nem csak most pont azért ilyen a karaktered, mert ezzel fogod tudni kimagyarázni magad. Ha példákkal kitudod fejteni, mire gondolsz, miben cselekedne másképp egy drogos/pszichopata ember, amit a PG mint szabály tilt azt szívesen meghallgatnám.
 
  • Menő
  • Tetszik
Reactions: hernyo és .Norbi

Jhon Drake

Újonc
2023. 01. 21.
24
32
V4 karakter
Thung Drake
Szia.
Eltörölni a PG-t mint szabályt? Ez most meglepett kicsit. Az átalakítást meg nem igazán tudom elképzelni. Kifejtenéd példákkal, hogy szerinted miben cselekednének másképp „akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van”? Szerinted egy kábítószer hatása alatt álló személy, fegyvert ránthat bármikor, bárkire? Ha így lenne akkor mindenki benyomna egy adag kólát és mehetne DM-elni, arra hivatkozva, hogy ő kábítószert fogyasztott. Az esetek 90%-ában a PG akkor jön elő, ha valakire fegyvert fognak és nem engedelmeskedik. Ha ilyen történik akkor, egyértelmű a „hősködés”, más eseteknél, ahol ténylegesen megállja a helyét, hogy a te karakterednek milyen a személyisége, esetleg mit fogyasztott, ott pedig nem lesz szükség a PG eltörlésére, mivel fogod tudni bizonyítani az igazad, már ha ténylegesen olyan a karaktered amilyennek mondod, nem csak most pont azért ilyen a karaktered, mert ezzel fogod tudni kimagyarázni magad. Ha példákkal kitudod fejteni, mire gondolsz, miben cselekedne másképp egy drogos/pszichopata ember, amit a PG mint szabály tilt azt szívesen meghallgatnám.
Kedves Lucifer!

Köszönöm a válaszod, nagyon jó kérdések!

"Kifejtenéd példákkal, hogy szerinted miben cselekednének másképp"

A válaszom, hogy természetesen kifejtem, hisz ezért publikáltam meg a véleményemet. Világszerte számos esetben olyan jellegű cselekmények látnak napvilágot amelyek a társadalom tagjaira veszélyt jelentenek kisebb nagyobb mértékben. Példaként említem: erőszakos bűncselekmények. Ezen cselekményeket büntetőjogi vonatkozásban alap és minősített esetekben lehet meghatározni. Példaként említem a következőket: emberölés, erős felindulásban elkövetett emberölés, járművezetés ittas állapotban. Véleményem szerint azon személyek amelyek a felsoroltak egyikével rendelkeznek azok lehetséges, hogy szélsőségesebb módon követik el az adott cselekményt, bár szám szerint meghatározhatatlan, hogy több vagy kevesebb eséllyel, mint a többi ember. Példaként említem, hogy vegyünk egy kitalált szituációt amikor valaki alkoholt fogyaszt amely olyan irányba befolyásolja a tudatállapotát, hogy nem képes felfogni a magatartásában megnyilvánuló cselekményeket akkor lehet hogy sokkal többet árt mint amelyre a cselekménye alapból irányult volna.

"Szerinted egy kábítószer hatása alatt álló személy, fegyvert ránthat bármikor, bárkire?"

Ugyebár a szerveren szerepjátékot játszanak a playerek, ebból adódóan ez a kérdés szubjektív, hiszen aki úgy gondolja megteszi, aki úgy gondolja az elítéli az ilyen cselekedeteket és nem tesz ilyet. Alapvetően ez egy elítélendő, erkölcstelen cselekedet de ezt ugyanúgy megcsinálják a való életben is, annak ellenére, hogy tiltott. Ezért vannak olyan szervek, szervezetek amelyeknek az a dolga hogy ezt megelőzzék, közbe lépjenek, eljárjanak az ilyen személyekkel szemben. (konyhanyelven fogalmazok)

"Ha így lenne akkor mindenki benyomna egy adag kólát és mehetne DM-elni, arra hivatkozva, hogy ő kábítószert fogyasztott."

Véleményem szerint nem szükséges benyomni egy adag kólát ahhoz, hogy valaki ilyen cselekedet hajtson végre, ahogy az életben is vannak olyan terroristák akik szimplán vallási okból tesznek ilyen jellegű cselekedeteket. A felvetéseddel egyetértek, hogy DM party lenne abból ha számos player eszébe jutna ez és erre hivatkozva kezdenének öldökölni a szerveren, de ahogy a bankrablás rp-t meg ilyeneket konkrét szabályokhoz kötik, ezáltal lehetőséget látok arra, hamár van terrorcselekmény IG a BTK-ban, ezáltal új szabályt hozni, amely a játékélmény elrontása nélkül, szabályozott kereteken belül lehetőséget adna az ilyen jellegű cselekedetekre.

"Az esetek 90%-ában a PG akkor jön elő, ha valakire fegyvert fognak és nem engedelmeskedik. Ha ilyen történik akkor, egyértelmű a „hősködés”, más eseteknél, ahol ténylegesen megállja a helyét, hogy a te karakterednek milyen a személyisége, esetleg mit fogyasztott, ott pedig nem lesz szükség a PG eltörlésére, mivel fogod tudni bizonyítani az igazad, már ha ténylegesen olyan a karaktered amilyennek mondod, nem csak most pont azért ilyen a karaktered, mert ezzel fogod tudni kimagyarázni magad.
Az esetek számának nagysága bizonyítja azt, hogy ezen emberek egy része úgy gondolja, hogy ők bűnözőt RP-znek és ilyen szituációt alakítanak ki. Ha valaki nem engedelmeskedik akkor előzetes tapasztalatból szükséges nekik úgy alkalmazkodniuk és a szituációt befolyásolják, hogy érvényesítsék akaratukat. Lásd azt a példát hogy: kitalált szituáció: való életben ha valaki ki akarna rabolni és kést fogna rád, és te nem adnád oda a pénztárcád és úgy gondolja hogy ezért leszúr, simán megtörténhet. Miért ne történhetne meg ez IG is, ha olyan élethelyzetet reprezentálunk ami a való életben is megtörténhet? Azt se értem hogy miért nem lehet bántani akit kiraboltak.

Ha példákkal kitudod fejteni, mire gondolsz, miben cselekedne másképp egy drogos/pszichopata ember, amit a PG mint szabály tilt azt szívesen meghallgatnám."

Példa: Nézz utána az elhíresült sorozatgyilkosoknak, mint Ted Bundy, John Wayne Gacy stb. Látni fogod, hogy milyen jellegű cselekményeket vittek végbe. Sokuknál bizonyított volt a pszichopata kifejezés ismérvei. A cselekményeikből megérthető miben térnek el a cselekedeteik más személyek magatartásától. Elég megterhelő téma sokunk számára ezt tárgyalni ezért nem akarom kifejteni milyen dolgok. A lényeget úgy gondolom megfogalmaztam.

Remélem érdemben tudtam válaszolni.
 

Jhon Drake

Újonc
2023. 01. 21.
24
32
V4 karakter
Thung Drake
Merem remélni, hogy ez az ötlet csak hirtelen felindulásból született mert kaptál egy PG jailt...
Egyértelműen hülyeség az egész.
Nem kaptam még Jail-t és nem hirtelen felindulásból született meg. Köszönöm a válaszod.
 

hernyo

Zöldfülű
2020. 11. 22.
187
1 125
V4 karakter
Ane Tinsley 🇪🇸
Szia(sztok)!

Már az elején tennék egy erős és szomorú kijelentést, hogy miért is nem működne ez.
Az válasz egészen egyszerű: Ez nem az a "hely", ahol ez így ebben a formában megvalósítható.
Nyilván ez most egy általánosítás, de legalább a 70%-ra igaz ez a kijelentés.
Lehet támadni nyugodtan ezért, de aki a 30%-ba tartozik, tisztában van azzal, hogy ez így van.

Sajnos a szerver a közösségépítés szempontjából nagyon rossz irányba halad, mondhatni zuhanó repülésben.

A szerveren való élethelyzetek sokkal szélesebb spektrumúak, mint amivel egy átlagember a mindennapjaiban találkozna, nem várható el, hogy abban az adott szituációban, hogyan is kellene viselkednie adott személynek. Véleményem szerint, nincs olyan, hogy PG. Ez egy erőltetett szabály, amit az olyan helyzetekre hozott az alkotója, amivel egyszerűbbé és könnyebben kezelhetővé teszik azon játékbeli eseményeket, amivel az életkorból és értelmi szintből adódóan sokunk nem tudna a helyén kezelni.​
A PG elengedhetetlen eleme egy RP szervernek. Ez tartja egyensúlyban a cselekményeket a játék adta hátrányokkal.
Mondok neked egy példát az általad megírtak alapján és hozzá egy játék adta hátrányt.

Tehát, ha a PG el lenne törölve, Mr. Rabló éppen tartja fegyverét áldozatára, akitől pénzét követeli, de ő nem hajlandó átadni, ezért elszalad, mert ő nyilván így reagálná le irl is. Itt az RP szál elkanyarodik és egy olyan szituáció keletkezik belőle, hogy a rabló le akarja lőni áldozatát, legalábbis hatástalanítani olyan szinten, hogy később ne keletkezzen ebből hátránya és még zsákmánya is legyen. Itt jön a játék adta hátrány. Mivel egy régi játékról van szó, ezért a játékosok többsége nehezen tudja lelőni a többi játékost, mivel a célzás ritka undorító, gyakorlatilag össze vissza ugrál a kurzor, stb... Főleg, ha ide oda szaladgál a menekülő, az is csodálatos tud lenni, mert irl is nyilván így történne, hogy oda vissza ugrál meg szalad. Itt jön egy másik probléma, ami pedig a hitbox. Vagy beadja vagy nem. Ebből adódóan, ha nem lenne PG korlátozás, bárki foghatná és gyakorlatilag az esetek többségében ezt kihasználhatná. Egy pisztollyal, vagy bármilyen fegyverrel, ami nem automata, nehezen fogják lelőni, hiába egy mesterlövész irl, itt egyszerűen borzasztó lőni.

Ez most egy gyenge példa volt, de szemléltetésnek tökéletes.


Az IG körülmények kezelésének nehézségét a tapasztalat hiánya jellemzi. Úgy gondolom, hogy a PG, mint „aranykártya” lényegében elveszi azt a lehetőséget, hogy fejlődjen egy játékos empirikus képessége, hiszen ahogy nehézzé válna egy adott szituáció, ezzel az „aranykártya” felmutatásával nincs további problémája az adott játékosnak, szélsőséges esetben az adott RP szituáció azonnali befejezését eredményezi.​
Amennyiben a PG eltörlésre kerülne, az általad nevezett "aranykártya" a másik félhez kerülne és gyakorlatilag ők vetnének véget az RP-nek bármilyen furfangos mozdulattal, amit menekülés követne. Ez az "aranykártya" mindenképpen létezni fog, csak kérdés, hogy melyik oldalon.

A fogalom mellé említett példa sem helyes. A rendvédelemben dolgozó személyek tudják a legjobban, hogy a mai világban mindennapi élethelyzet, hogy kényszerítő eszköz eshetőleges alkalmazásának figyelemfelhívásakor sem működnek együtt velük az intézkedés alá vont személyek. Ilyen esetben is ugyanolyan felelősség terheli őket, hogy az intézkedést befejezzék. Pont az ilyen szituációkban való tapasztalatuk miatt képesek időről időre jobban kezelni a jelentkező helyzeteket.​
Jelenleg a szerveren sincs korlátozva ez a rész, hiszen, ameddig csak sokkoló, gumibot vagy bármi más van jelen, ami nem egyenlő az élet kioltására alkalmas eszközzel (fegyver), addig a PG következménye nélkül el lehet menekülni / annak megfelelően cselekedni. (Nyilván azért reális keretek között.)

Amennyiben viszont éles fegyvert fognak rá, köteles eleget tenni a kéréseknek, VISZONT! Ha az adott játékos valóban olyan karaktert RP-zik, aki ezeknek nem képes eleget tenni, bármilyen nagyobb súlyú múltban bekövetkezett szál miatt, abban az esetben erről, ha vezet történetet forumon, úgy kijátszhatja a szabályt erre hivatkozva és következmények nélkül megteheti, HA jól van kidolgozva. (Egy bizonyos kereten belül természetesen, de a lehetőség adott.) Erre azért van szükség, hogy ne az legyen, hogy az adott pillanatban mindenki maffiózó, karteles, gyógyszerfüggő, aki szét van lőve, vagy bármi más, aminek hatása alatt van, így nem rengeti meg a fegyver látványa. Ha valaki ilyet akar tenni, akkor igenis törődjön karaktere múltjának kidolgozásával.

Külön említést szeretnék térni azon személyekről, akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van. Ezen személyek magatartása teljesen egyéni, sokkal nagyobb eséllyel lehet radikális kimenetelű, mint azon személyeké, akik „átlagosnak” mondhatóak. Ahogy a való életben se IG se várható el, hogy úgy viselkedjenek, mint az elvárt.​
Ahogy fentebb említettem, ezek kivitelezhetők az adott karakter történetének vezetésével forumon és erre hivatkozva megvalósíthatók extrémebb kivitelő megmozdulások.

" Ahogy a való életben se IG se várható el, hogy úgy viselkedjenek, mint az elvárt."

Ez pont nem az a rész, ami IRL-el összehasonlítható. Amíg IRL cselekedeteinknek következményei vannak, legyen az halálos, vagy későbbiekben jelentősen hátrányban részesítők, addig itt, ha nem lenne ez a szabályzat, gondolsz egyet, nyomsz egy PG értékű megmozdulást mondván, hogy vagy bejön - vagy nem, aztán max lelőnek és feléledsz x perc múlva. Amíg ezeknek nincs megfelelő következménye, addig ezt így nem lehet.

Szerintem sokkal sokszínűbb lenne a játékélmény, ha a játékosok szabadon viselkedhetnének úgy ahogy azt ők gondolják és ezt tiszteletben tartanák a szabályok alkotói. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy a PG jelentésének megváltoztatásával vagy teljesértékű eltörlésével nem a NONRP-t szeretném felvirágoztatni, hanem pont ellenkezőleg az RP-t szeretném valósághűbb keretek közé helyezni.​
A cél jó, de kivitelezhetetlen. Pontosan a NonRP lenne felerősítve ezzel. Amíg napi szinten lehet látni a sok NonRP jailt, addig nyugodt szívvel lehet kijelenteni, hogy ez nem működne megfelelően.

"Szerinted egy kábítószer hatása alatt álló személy, fegyvert ránthat bármikor, bárkire?"

Ugyebár a szerveren szerepjátékot játszanak a playerek, ebból adódóan ez a kérdés szubjektív, hiszen aki úgy gondolja megteszi, aki úgy gondolja az elítéli az ilyen cselekedeteket és nem tesz ilyet. Alapvetően ez egy elítélendő, erkölcstelen cselekedet de ezt ugyanúgy megcsinálják a való életben is, annak ellenére, hogy tiltott. Ezért vannak olyan szervek, szervezetek amelyeknek az a dolga hogy ezt megelőzzék, közbe lépjenek, eljárjanak az ilyen személyekkel szemben. (konyhanyelven fogalmazok)​
Itt ugyancsak azt tudnám felhozni, hogy amíg IRL van következménye tetteinknek, addig itt összeegyeztethetetlen, ami ebből adódóan hátrány lehet. Ha valaki pedig komolyabb cselekedetet próbál elérni, annak megint csak ott van forumon a bizonyíték mert szépen vezeti a storyt, vagy pedig logból lementi ami a későbbiekben igazának bizonyításához kellhet, hogy nem csak hirtelen felindulás volt az egész, mert ehhez volt kedve.

"Ha így lenne akkor mindenki benyomna egy adag kólát és mehetne DM-elni, arra hivatkozva, hogy ő kábítószert fogyasztott."

Véleményem szerint nem szükséges benyomni egy adag kólát ahhoz, hogy valaki ilyen cselekedet hajtson végre, ahogy az életben is vannak olyan terroristák akik szimplán vallási okból tesznek ilyen jellegű cselekedeteket. A felvetéseddel egyetértek, hogy DM party lenne abból ha számos player eszébe jutna ez és erre hivatkozva kezdenének öldökölni a szerveren, de ahogy a bankrablás rp-t meg ilyeneket konkrét szabályokhoz kötik, ezáltal lehetőséget látok arra, hamár van terrorcselekmény IG a BTK-ban, ezáltal új szabályt hozni, amely a játékélmény elrontása nélkül, szabályozott kereteken belül lehetőséget adna az ilyen jellegű cselekedetekre.​
Ha ez IG büntetéssel lenne megoldva, elszabadulna a pokol. Kezdjük ott, hogy aki csak funból csinálná, fogná, leváltaná a nevét és meg van oldva. Ott a pénzesebb réteg is, akik 1 kamatból lenyomják a büntetést, a börtönben meg néznek 1-2 filmet és jöhet a kövi menet. Aki komolyabb RP-t szeretne generálni, annak pedig megint ott van, hogy a szabályzat létezésével is meg tudja ezt oldani.

"Az esetek 90%-ában a PG akkor jön elő, ha valakire fegyvert fognak és nem engedelmeskedik. Ha ilyen történik akkor, egyértelmű a „hősködés”, más eseteknél, ahol ténylegesen megállja a helyét, hogy a te karakterednek milyen a személyisége, esetleg mit fogyasztott, ott pedig nem lesz szükség a PG eltörlésére, mivel fogod tudni bizonyítani az igazad, már ha ténylegesen olyan a karaktered amilyennek mondod, nem csak most pont azért ilyen a karaktered, mert ezzel fogod tudni kimagyarázni magad.
Az esetek számának nagysága bizonyítja azt, hogy ezen emberek egy része úgy gondolja, hogy ők bűnözőt RP-znek és ilyen szituációt alakítanak ki. Ha valaki nem engedelmeskedik akkor előzetes tapasztalatból szükséges nekik úgy alkalmazkodniuk és a szituációt befolyásolják, hogy érvényesítsék akaratukat. Lásd azt a példát hogy: kitalált szituáció: való életben ha valaki ki akarna rabolni és kést fogna rád, és te nem adnád oda a pénztárcád és úgy gondolja hogy ezért leszúr, simán megtörténhet. Miért ne történhetne meg ez IG is, ha olyan élethelyzetet reprezentálunk ami a való életben is megtörténhet? Azt se értem hogy miért nem lehet bántani akit kiraboltak.
Az esetek nagy százaléka nem ezt bizonyítja, hanem azt, hogy egyesek képtelenek felfogni alap szabálypontokat, képtelenek veszíteni és ezek mellett képtelenek reális gondolkodással cselekedni.

"való életben ha valaki ki akarna rabolni és kést fogna rád, és te nem adnád oda a pénztárcád és úgy gondolja hogy ezért leszúr, simán megtörténhet."

Simán megtörténhet itt is. Megfoghatod és leszúrhatod, viszed tovább IC, ha úgy akarod és nem hívsz rá admint PG miatt.
Ha pedig te állsz a rablóval szemben, akkor érdeked, hogy ne halj meg, tehát nyilván engedelmeskedsz neki, ha pedig nem, akkor felfogod a PG jailt IC következménynek, ami jobb, mint a halál. Van egy másik opció, ami pedig az, hogy a halál CK-nak minősül, így IC megy tovább a szál, viszont úgy tudom, hogy ez nem minden helyzetben megoldható.

"Azt se értem hogy miért nem lehet bántani akit kiraboltak."

Bántani lehet, megölni nem. Egy az, hogy így is elég nagy kicseszés azzal szemben, akit kirabolnak, nem hogy még megölik és vissza kell futni a világ végére. Ez egy opció is a következményekre, hogy ne legyen túl egyszerű a rablás. Így nincs az, hogy kirabolsz valakit, lelövöd és fix win. Túl egyszerű lenne. Ha pedig az RP lenne a lényeg, akkor meg lehet beszélni.



Lényeg a lényeg, hogy ha valaki komolyabb RP-t szeretne folytatni, ami ilyen irányzatot vesz, akkor ahhoz nem szükséges a jelenlegi PG szabályzat eltörlése, ugyanis szinte minden kivitelezhető, ha rendesen fel van vezetve, tehát törődve van vele és nem csak fun.
 

Jhon Drake

Újonc
2023. 01. 21.
24
32
V4 karakter
Thung Drake
"Tehát, ha a PG el lenne törölve, Mr. Rabló éppen tartja fegyverét áldozatára, akitől pénzét követeli, de ő nem hajlandó átadni, ezért elszalad, mert ő nyilván így reagálná le irl is. Itt az RP szál elkanyarodik és egy olyan szituáció keletkezik belőle, hogy a rabló le akarja lőni áldozatát, legalábbis hatástalanítani olyan szinten, hogy később ne keletkezzen ebből hátránya és még zsákmánya is legyen. Itt jön a játék adta hátrány. Mivel egy régi játékról van szó, ezért a játékosok többsége nehezen tudja lelőni a többi játékost, mivel a célzás ritka undorító, gyakorlatilag össze vissza ugrál a kurzor, stb... Főleg, ha ide oda szaladgál a menekülő, az is csodálatos tud lenni, mert irl is nyilván így történne, hogy oda vissza ugrál meg szalad. Itt jön egy másik probléma, ami pedig a hitbox. Vagy beadja vagy nem. Ebből adódóan, ha nem lenne PG korlátozás, bárki foghatná és gyakorlatilag az esetek többségében ezt kihasználhatná. Egy pisztollyal, vagy bármilyen fegyverrel, ami nem automata, nehezen fogják lelőni, hiába egy mesterlövész irl, itt egyszerűen borzasztó lőni."

Nem minden játékos kezdene el szaladni valószínűleg, de aki el szaladna, annak számolnia kell azzal a következménnyel, hogy ebből baja is származhat, ahogy a rablónak is számolnia kell azzal a következménnyel, hogy nem biztos, hogy sikeres lesz a végkimenetel. Pont ezt könnyíti meg a PG és ezzel egyoldalúvá válnak az esélyek a rabló javára. A hitbox és célzás kérdése nem tartozik a játékosokra, ezt a szerver fejlesztőinek kell optimálissá varázsolják. Én rengeteg jól kivitelezett lövést láttam már SEE-n, sok szempont játszik szerepet a lövés sikeres leadásánál. A lényegére asszociálva kiemelendő, hogy egyenlő esélyekkel induljanak a felek, ne legyen előre eldöntve egy RP szituáció.​


"Amennyiben a PG eltörlésre kerülne, az általad nevezett "aranykártya" a másik félhez kerülne és gyakorlatilag ők vetnének véget az RP-nek bármilyen furfangos mozdulattal, amit menekülés követne. Ez az "aranykártya" mindenképpen létezni fog, csak kérdés, hogy melyik oldalon."

Nem értek egyet, hiszen pont ennek a módósítása esetleges eltörlése tenné azt lehetővé, hogy egyik oldalán se billenjen a képzeletbeli mérleg egy oldalra. A rabló is számolhatna, azzal hogy 50% eséllyel lenne olyan a szituáció amilyet ki akart alakítani és az áldozatul esett játékosnak is lenne 50% , hogy sikeresen elmenekül.​


Jelenleg a szerveren sincs korlátozva ez a rész, hiszen, ameddig csak sokkoló, gumibot vagy bármi más van jelen, ami nem egyenlő az élet kioltására alkalmas eszközzel (fegyver), addig a PG következménye nélkül el lehet menekülni / annak megfelelően cselekedni. (Nyilván azért reális keretek között.)

"Amennyiben viszont éles fegyvert fognak rá, köteles eleget tenni a kéréseknek, VISZONT! Ha az adott játékos valóban olyan karaktert RP-zik, aki ezeknek nem képes eleget tenni, bármilyen nagyobb súlyú múltban bekövetkezett szál miatt, abban az esetben erről, ha vezet történetet forumon, úgy kijátszhatja a szabályt erre hivatkozva és következmények nélkül megteheti, HA jól van kidolgozva. (Egy bizonyos kereten belül természetesen, de a lehetőség adott.) Erre azért van szükség, hogy ne az legyen, hogy az adott pillanatban mindenki maffiózó, karteles, gyógyszerfüggő, aki szét van lőve, vagy bármi más, aminek hatása alatt van, így nem rengeti meg a fegyver látványa. Ha valaki ilyet akar tenni, akkor igenis törődjön karaktere múltjának kidolgozásával."


Abban az esetben ha fegyveres támadóra mennek ki a rendőrök, akkor éles lőfegyverrel fognak kiérkezni IG. Ilyen esetben nem fognak intézkedés taktikai szempontból olyan kényszerítőeszközt alkalmazni amely kisebb erősségű. A játék az nem a fórumon történik, ezáltal nem gondolom, hogy a fórumos topikját olvasva kéne eldönteni valakiről, hogy megtehet e valamit vagy sem, hanem az IG RP-zett karaktere alapján. Ha olyan személyeknek nincs szükségük karakter történetet kidolgozniuk fórumon akik hobbi rablók a detektorosok javára, akkor szerintem semmiféle megkülönböztetésre nem lenne szükség, hiszen nem kollektív.​


"Ez pont nem az a rész, ami IRL-el összehasonlítható. Amíg IRL cselekedeteinknek következményei vannak, legyen az halálos, vagy későbbiekben jelentősen hátrányban részesítők, addig itt, ha nem lenne ez a szabályzat, gondolsz egyet, nyomsz egy PG értékű megmozdulást mondván, hogy vagy bejön - vagy nem, aztán max lelőnek és feléledsz x perc múlva. Amíg ezeknek nincs megfelelő következménye, addig ezt így nem lehet."

IRL is csak akkor van következménye, ha az elvárható intézkedéseket megteszik az elvárt szerevek. Úgy gondolom, hogy amíg bárki megteheti, hogy olyan jellegű dolgokat követ el amit csak akar, akkor egyenlő esélyekkel induljon mindkét fél. Azt, hogy x percet kell várni az újraéledéssel azt, ahogy a hitboxot, célzást is említettem nem a játékosok dolga meghatározni, hanem a szervernek a fejlesztőinek. Valószínűleg mindenki jobban vigyázna magára ha több időbe telne újjá éledni.​

"A cél jó, de kivitelezhetetlen. Pontosan a NonRP lenne felerősítve ezzel. Amíg napi szinten lehet látni a sok NonRP jailt, addig nyugodt szívvel lehet kijelenteni, hogy ez nem működne megfelelően."

Valójában sokkal egyszerűbben kivitelezhető, mint gondolnád. Ha erősebb fellépés lenne a rendvédelmi szervek részéről, valamint nagyobb számmal képviselnék a szerver rájuk tartozó részét akkor egyből rendeződnének az erőviszonyok és az adminoknak is kevesebb munkájuk lenne.​


"Itt ugyancsak azt tudnám felhozni, hogy amíg IRL van következménye tetteinknek, addig itt összeegyeztethetetlen, ami ebből adódóan hátrány lehet. Ha valaki pedig komolyabb cselekedetet próbál elérni, annak megint csak ott van forumon a bizonyíték mert szépen vezeti a storyt, vagy pedig logból lementi ami a későbbiekben igazának bizonyításához kellhet, hogy nem csak hirtelen felindulás volt az egész, mert ehhez volt kedve."

Ezt fentebb már kifejtettem.​


"Ha ez IG büntetéssel lenne megoldva, elszabadulna a pokol. Kezdjük ott, hogy aki csak funból csinálná, fogná, leváltaná a nevét és meg van oldva. Ott a pénzesebb réteg is, akik 1 kamatból lenyomják a büntetést, a börtönben meg néznek 1-2 filmet és jöhet a kövi menet. Aki komolyabb RP-t szeretne generálni, annak pedig megint ott van, hogy a szabályzat létezésével is meg tudja ezt oldani."

Ha IG nagyobb súlya lenne az elkövetett tetteknek, minden játékos kétszer meggondolná, hogy valójában megtegye-e az adott dolgot vagy sem. Ahogy való életben is elég nagy súlya van a dolgoknak, nem szabad elfelejteni, hogy nem csak a való életben kell felelősséget vállalni a tetteinkért, természetesen ésszerű keretek között értem ezt nem 1.000.000 órás fegyházzal. Ha valaki amiatt akarna nevet váltani mert funból mindig ilyet csinál, akkor el kéne gondolkozni azon hogy milyen esetekben lehet nevet váltani és milyen időközönként, ezzel kiküszöbölhető a probléma. A pénzesebb rétegnek ugyanannyi esélye volt vagyonra szert tenni mint mindenki másnak, ahogy az életben is vannak vagyoni különbségek, a filmezés börtönben meg kiküszöbölhető olyan IG dolgokkal amelyek ezt megakadályozzák, ez megint csak a fejlesztők feladata. A komolyabb RP-t ugyanúgy meg tudná valósítani új szabályok mellett az a játékos aki az addig hatályban lévő szabályok keretei között megtudta.​


"Az esetek nagy százaléka nem ezt bizonyítja, hanem azt, hogy egyesek képtelenek felfogni alap szabálypontokat, képtelenek veszíteni és ezek mellett képtelenek reális gondolkodással cselekedni."

Azon emberek akik nem tudják felfogni az alap szabálypontokat azoknak nem gondolom, hogy feltétlen a szerveren van helyük, hanem egy RP oktatáson, és ha annak ellenére sem képesek helyén valóan viselkedni, akkor nem az ő kenyerük.​


"Simán megtörténhet itt is. Megfoghatod és leszúrhatod, viszed tovább IC, ha úgy akarod és nem hívsz rá admint PG miatt.
Ha pedig te állsz a rablóval szemben, akkor érdeked, hogy ne halj meg, tehát nyilván engedelmeskedsz neki, ha pedig nem, akkor felfogod a PG jailt IC következménynek, ami jobb, mint a halál. Van egy másik opció, ami pedig az, hogy a halál CK-nak minősül, így IC megy tovább a szál, viszont úgy tudom, hogy ez nem minden helyzetben megoldható."

Az adott helyzetekben való magatartása minden személynek más, ezáltal mindenki úgy engedelmeskedik ahogy akar. Pont ezt a lényeges értékrendet szeretném iránymutatásként adni, hiszen nem megoldás büntetni valakit azért amilyen a személyisége.​


"Bántani lehet, megölni nem. Egy az, hogy így is elég nagy kicseszés azzal szemben, akit kirabolnak, nem hogy még megölik és vissza kell futni a világ végére. Ez egy opció is a következményekre, hogy ne legyen túl egyszerű a rablás. Így nincs az, hogy kirabolsz valakit, lelövöd és fix win. Túl egyszerű lenne. Ha pedig az RP lenne a lényeg, akkor meg lehet beszélni."

Miért nem lehet? Itt azon van a hangsúly, hogy számolnia kellene mindkét félnek a következményekkel. Nem egy nagy dolog eljutni A-ból B-be játékon belül. Az RP-nek a lényege nem annak kéne legyen hogy egy rablásnál közös megegyezéssel odaadom mindenem, hanem ha valakinek kell valami dolgozzon meg érte és vegye el ha tudja.​


"Lényeg a lényeg, hogy ha valaki komolyabb RP-t szeretne folytatni, ami ilyen irányzatot vesz, akkor ahhoz nem szükséges a jelenlegi PG szabályzat eltörlése, ugyanis szinte minden kivitelezhető, ha rendesen fel van vezetve, tehát törődve van vele és nem csak fun."

Szerintem pont ellenkezőleg más irányt kéne vegyen a szabályzat ezen részének (is), hiszen nem kivitelezhető minden, egyoldalúan vannak adott RP szituációk, minta rablás is.​

Végszóként, köszönöm, hogy ilyen pontokba szedve válaszoltál a témára és kifejtetted a véleményed, örülök, hogy ilyen értelmes és jól összeszedett fogalmazást olvashattam.​

Üdvözlettel,​

T. D.​

 

hernyo

Zöldfülű
2020. 11. 22.
187
1 125
V4 karakter
Ane Tinsley 🇪🇸
"Tehát, ha a PG el lenne törölve, Mr. Rabló éppen tartja fegyverét áldozatára, akitől pénzét követeli, de ő nem hajlandó átadni, ezért elszalad, mert ő nyilván így reagálná le irl is. Itt az RP szál elkanyarodik és egy olyan szituáció keletkezik belőle, hogy a rabló le akarja lőni áldozatát, legalábbis hatástalanítani olyan szinten, hogy később ne keletkezzen ebből hátránya és még zsákmánya is legyen. Itt jön a játék adta hátrány. Mivel egy régi játékról van szó, ezért a játékosok többsége nehezen tudja lelőni a többi játékost, mivel a célzás ritka undorító, gyakorlatilag össze vissza ugrál a kurzor, stb... Főleg, ha ide oda szaladgál a menekülő, az is csodálatos tud lenni, mert irl is nyilván így történne, hogy oda vissza ugrál meg szalad. Itt jön egy másik probléma, ami pedig a hitbox. Vagy beadja vagy nem. Ebből adódóan, ha nem lenne PG korlátozás, bárki foghatná és gyakorlatilag az esetek többségében ezt kihasználhatná. Egy pisztollyal, vagy bármilyen fegyverrel, ami nem automata, nehezen fogják lelőni, hiába egy mesterlövész irl, itt egyszerűen borzasztó lőni."

Nem minden játékos kezdene el szaladni valószínűleg, de aki el szaladna, annak számolnia kell azzal a következménnyel, hogy ebből baja is származhat, ahogy a rablónak is számolnia kell azzal a következménnyel, hogy nem biztos, hogy sikeres lesz a végkimenetel.​

Mit értesz az alatt, hogy számolnia kell a következményekkel?
Szerinted mi lenne a legsúlyosabb következménye annak, ha valaki elszaladna és nem sikerülne a menekülés?
Hogy lehetne úgy rabolni fegyveresen, hogy a fegyvernek súlya legyen és ne szaladgáljon el állandóan az adott illető?
Mi lenne a megoldás arra, hogy fixen ott tudd tartani egy rablásnál a játékost?
Mi gátolná meg a kirabolni kívánt játékost abban, hogy ne fusson el újra és újra, mikor te ismét utána szaladsz és elkapod?



Jelenleg a szerveren sincs korlátozva ez a rész, hiszen, ameddig csak sokkoló, gumibot vagy bármi más van jelen, ami nem egyenlő az élet kioltására alkalmas eszközzel (fegyver), addig a PG következménye nélkül el lehet menekülni / annak megfelelően cselekedni. (Nyilván azért reális keretek között.)

"Amennyiben viszont éles fegyvert fognak rá, köteles eleget tenni a kéréseknek, VISZONT! Ha az adott játékos valóban olyan karaktert RP-zik, aki ezeknek nem képes eleget tenni, bármilyen nagyobb súlyú múltban bekövetkezett szál miatt, abban az esetben erről, ha vezet történetet forumon, úgy kijátszhatja a szabályt erre hivatkozva és következmények nélkül megteheti, HA jól van kidolgozva. (Egy bizonyos kereten belül természetesen, de a lehetőség adott.) Erre azért van szükség, hogy ne az legyen, hogy az adott pillanatban mindenki maffiózó, karteles, gyógyszerfüggő, aki szét van lőve, vagy bármi más, aminek hatása alatt van, így nem rengeti meg a fegyver látványa. Ha valaki ilyet akar tenni, akkor igenis törődjön karaktere múltjának kidolgozásával."


Abban az esetben ha fegyveres támadóra mennek ki a rendőrök, akkor éles lőfegyverrel fognak kiérkezni IG. Ilyen esetben nem fognak intézkedés taktikai szempontból olyan kényszerítőeszközt alkalmazni amely kisebb erősségű.​

Pontosan, csak sem te, sem pedig én nem fegyveres támadóról beszéltünk, ezért került szóba a kényszerítő eszköz. Amennyiben alapjáraton fegyveres támadóról van szó, ott megint csak nem igazán merül fel a PG fogalma, ha már előkerült a fegyver, így a részedről leírt részlet értelmét veszti.



A játék az nem a fórumon történik, ezáltal nem gondolom, hogy a fórumos topikját olvasva kéne eldönteni valakiről, hogy megtehet e valamit vagy sem, hanem az IG RP-zett karaktere alapján. Ha olyan személyeknek nincs szükségük karakter történetet kidolgozniuk fórumon akik hobbi rablók a detektorosok javára, akkor szerintem semmiféle megkülönböztetésre nem lenne szükség, hiszen nem kollektív.​

Igen, nem forumon történik, de az a legopcionálisabb az ilyen nagyobb storyk "logolására". Éppen ezért írtam másik opciónak azt, hogy magát a logot kell lementeni és később felhasználni.

"Ha olyan személyeknek nincs szükségük karakter történetet kidolgozniuk fórumon akik hobbi rablók a detektorosok javára, akkor szerintem semmiféle megkülönböztetésre nem lenne szükség, hiszen nem kollektív."

Ezek a személyek nem követnek el PG-t vagy bármilyen más szabálysértést, illetve előrp szükséges hozzá, tehát ugyanúgy kell valami háttér story, hogy nem csak random hirtelen felindulásból álltak neki a rablásnak, mert éppen megláttak egy könnyű prédát.



"Ez pont nem az a rész, ami IRL-el összehasonlítható. Amíg IRL cselekedeteinknek következményei vannak, legyen az halálos, vagy későbbiekben jelentősen hátrányban részesítők, addig itt, ha nem lenne ez a szabályzat, gondolsz egyet, nyomsz egy PG értékű megmozdulást mondván, hogy vagy bejön - vagy nem, aztán max lelőnek és feléledsz x perc múlva. Amíg ezeknek nincs megfelelő következménye, addig ezt így nem lehet."

IRL is csak akkor van következménye, ha az elvárható intézkedéseket megteszik az elvárt szerevek. Úgy gondolom, hogy amíg bárki megteheti, hogy olyan jellegű dolgokat követ el amit csak akar, akkor egyenlő esélyekkel induljon mindkét fél.​

Semmilyen egyenlő esély nem lenne, ha a PG eltörlésre kerülne. A fegyvernek az általad felvázoltak szerint, szinte súlya sem lenne, csak akkor, ha végzetes célokra lenne használva, tehát emberölésre, ami ismételten csak nem számít valami nagy következménynek, mivel ez egy játék és újra lehet éledni.



"A cél jó, de kivitelezhetetlen. Pontosan a NonRP lenne felerősítve ezzel. Amíg napi szinten lehet látni a sok NonRP jailt, addig nyugodt szívvel lehet kijelenteni, hogy ez nem működne megfelelően."

Valójában sokkal egyszerűbben kivitelezhető, mint gondolnád. Ha erősebb fellépés lenne a rendvédelmi szervek részéről, valamint nagyobb számmal képviselnék a szerver rájuk tartozó részét akkor egyből rendeződnének az erőviszonyok és az adminoknak is kevesebb munkájuk lenne.​

A rendvédelmi szervek felerősítése és / vagy erősebb fellépése miben gátolná meg azt, hogy egy játékos, akit éppen rabolnak, ne szaladjon el vagy esetleg ténylegesen úgy érezze, hogy következménye lehet annak, hogy elmenekül?
Értem, hogy te elképzelted, hogy ellepi a hadsereg az utcákat, minden sarkon rendőr fog állni, a PD-ben majd 300 tag fogja várni és figyelni az esetlegesen kialakuló problémákat és majd a bedrogozott DM éhes karaktereket meg fogják állítani, hogy ne gyújtsanak fel 50 embert AKK-n molotov koktéllal, de mi a helyzet a másik féllel? Mert őket nem fogja megakadályozni ez semmiben.




"Ha ez IG büntetéssel lenne megoldva, elszabadulna a pokol. Kezdjük ott, hogy aki csak funból csinálná, fogná, leváltaná a nevét és meg van oldva. Ott a pénzesebb réteg is, akik 1 kamatból lenyomják a büntetést, a börtönben meg néznek 1-2 filmet és jöhet a kövi menet. Aki komolyabb RP-t szeretne generálni, annak pedig megint ott van, hogy a szabályzat létezésével is meg tudja ezt oldani."

Ha IG nagyobb súlya lenne az elkövetett tetteknek, minden játékos kétszer meggondolná, hogy valójában megtegye-e az adott dolgot vagy sem. Ahogy való életben is elég nagy súlya van a dolgoknak, nem szabad elfelejteni, hogy nem csak a való életben kell felelősséget vállalni a tetteinkért, természetesen ésszerű keretek között értem ezt nem 1.000.000 órás fegyházzal. Ha valaki amiatt akarna nevet váltani mert funból mindig ilyet csinál, akkor el kéne gondolkozni azon hogy milyen esetekben lehet nevet váltani és milyen időközönként, ezzel kiküszöbölhető a probléma. A pénzesebb rétegnek ugyanannyi esélye volt vagyonra szert tenni mint mindenki másnak, ahogy az életben is vannak vagyoni különbségek, a filmezés börtönben meg kiküszöbölhető olyan IG dolgokkal amelyek ezt megakadályozzák, ez megint csak a fejlesztők feladata. A komolyabb RP-t ugyanúgy meg tudná valósítani új szabályok mellett az a játékos aki az addig hatályban lévő szabályok keretei között megtudta.​

Mi lenne az a nagyobb súly, ami miatt szerinted elgondolkodnának ezen a játékosok?
Szerinted mi lenne a megoldás az ilyesfajta névváltogatások elkerülésére?
Milyen IG dolgokkal küszöbölhető ki pl.: a filmnézés és az egyéb "nemtörődöm" viselkedés?

Kíváncsian várom, hogy te hogyan képzelted el ezeknek a gyakorlatban való működését, mert szép és jó, hogy fel van vetve egy dolog és akkor a hátrányok / egyéb ezzel járó problémák kiküszöbölését meg találja ki más, de ez nem így megy.



"Az esetek nagy százaléka nem ezt bizonyítja, hanem azt, hogy egyesek képtelenek felfogni alap szabálypontokat, képtelenek veszíteni és ezek mellett képtelenek reális gondolkodással cselekedni."

Azon emberek akik nem tudják felfogni az alap szabálypontokat azoknak nem gondolom, hogy feltétlen a szerveren van helyük, hanem egy RP oktatáson, és ha annak ellenére sem képesek helyén valóan viselkedni, akkor nem az ő kenyerük.​

Teljesen mindegy, hogy egy adott játékos milyen RP tudással rendelkezik, ha önös érdekek vezérlik és nem az RP hajtja. Hiába tud egy játékos RP-zni, ha 3 órája detektorozik és elkezdi valaki rabolni, de nála 500.000$ értékben van antik tárgy, ezért fogja magát és a fegyver jelenlétének ellenére elszalad, mondván, hogy max lelövik, ami nem érdekli, mert így nem veszik el tőle az itemet. Nem feltétlen az RP tudásokkal van a baj, hanem a felfogásokkal, hozzáállásokkal, elvekkel.



"Bántani lehet, megölni nem. Egy az, hogy így is elég nagy kicseszés azzal szemben, akit kirabolnak, nem hogy még megölik és vissza kell futni a világ végére. Ez egy opció is a következményekre, hogy ne legyen túl egyszerű a rablás. Így nincs az, hogy kirabolsz valakit, lelövöd és fix win. Túl egyszerű lenne. Ha pedig az RP lenne a lényeg, akkor meg lehet beszélni."

Miért nem lehet? Itt azon van a hangsúly, hogy számolnia kellene mindkét félnek a következményekkel. Nem egy nagy dolog eljutni A-ból B-be játékon belül. Az RP-nek a lényege nem annak kéne legyen hogy egy rablásnál közös megegyezéssel odaadom mindenem, hanem ha valakinek kell valami dolgozzon meg érte és vegye el ha tudja.​

Milyen következménye lenne annak, ha a rabló kirabol valakit és utána meg is öli? Semmi, épp ez az. Mindenki ezt csinálná kivétel nélkül, mert így annyit rabol, amennyit akar, következménye úgysem lesz, mert ki szólna a hatóságoknak erről. Rabolni nem nehéz dolog. A "nehezebb" része utána jön, de ha valakinek van egy kis esze, akkor nem lesz következménye sem, viszont a lehetőség adott.


A posztodban említetted, hogy a szabályzat korszerűbbé tételét támogatod.
Ugye a PG eltörlése nem korszerűbbé tétel, tehát így utólag kíváncsi lennék, hogy neked milyen javaslataid vannak erre és, hogy szerinted hogyan lehetne kivitelezni.
 

Jhon Drake

Újonc
2023. 01. 21.
24
32
V4 karakter
Thung Drake
"Mit értesz az alatt, hogy számolnia kell a következményekkel?
Szerinted mi lenne a legsúlyosabb következménye annak, ha valaki elszaladna és nem sikerülne a menekülés?
Hogy lehetne úgy rabolni fegyveresen, hogy a fegyvernek súlya legyen és ne szaladgáljon el állandóan az adott illető?
Mi lenne a megoldás arra, hogy fixen ott tudd tartani egy rablásnál a játékost?
Mi gátolná meg a kirabolni kívánt játékost abban, hogy ne fusson el újra és újra, mikor te ismét utána szaladsz és elkapod?"


Ha nem sikerülne lábon lenne lőve, és át kellene adnia a tárgyait. Ha ott akarod tartani akkor vagy engedelmeskedik, vagy lekötözöd.​


"Igen, nem forumon történik, de az a legopcionálisabb az ilyen nagyobb storyk "logolására". Éppen ezért írtam másik opciónak azt, hogy magát a logot kell lementeni és később felhasználni.
Ezek a személyek nem követnek el PG-t vagy bármilyen más szabálysértést, illetve előrp szükséges hozzá, tehát ugyanúgy kell valami háttér story, hogy nem csak random hirtelen felindulásból álltak neki a rablásnak, mert éppen megláttak egy könnyű prédát."


Ugyanúgy követnek el szabálysértést a játékosok, nincs olyan hogy akik ezt csinálják azok nem szoktak. Sorra látom hogy számos ember előrp hiánya miatt kapják a Jaileket.... Szerintem a játéknak IG kell folynia nem a fórumon, de ezt én gondolom így nem kell egyetérteni velem.​



"Semmilyen egyenlő esély nem lenne, ha a PG eltörlésre kerülne. A fegyvernek az általad felvázoltak szerint, szinte súlya sem lenne, csak akkor, ha végzetes célokra lenne használva, tehát emberölésre, ami ismételten csak nem számít valami nagy következménynek, mivel ez egy játék és újra lehet éledni."


Ugyanannyi esélye lenne mindkét félnek, ha nem lenne előre eldöntve az RP szituáció. Lenne súlya, hisz ha lábon lövik vele, nem tud tovább futni.


"A rendvédelmi szervek felerősítése és / vagy erősebb fellépése miben gátolná meg azt, hogy egy játékos, akit éppen rabolnak, ne szaladjon el vagy esetleg ténylegesen úgy érezze, hogy következménye lehet annak, hogy elmenekül?
Értem, hogy te elképzelted, hogy ellepi a hadsereg az utcákat, minden sarkon rendőr fog állni, a PD-ben majd 300 tag fogja várni és figyelni az esetlegesen kialakuló problémákat és majd a bedrogozott DM éhes karaktereket meg fogják állítani, hogy ne gyújtsanak fel 50 embert AKK-n molotov koktéllal, de mi a helyzet a másik féllel? Mert őket nem fogja megakadályozni ez semmiben."


Kevesebb lenne IG a bcs.-k száma, lehet hogy nagyobb súlyuk lenne a bcs-knek, mivel megnehezedne a rablás is pl. kevesebben vágnának bele és még sorolhatnám. Szerintem ahogy a való életben sem a játékban sem ebből állna az emberek 80%-nak az élete, hogy ilyeneket csináljon. Nem képzeltem el semmi ilyet, nem is írtam, szóval nem tudom honnan veszed ezt. A PD-nek alkalmazkodnia kell az aktuális helyzethez, nem lenne ennyire szélsőséges azért, ez csak a te elképzelésed.


"Mi lenne az a nagyobb súly, ami miatt szerinted elgondolkodnának ezen a játékosok?
Szerinted mi lenne a megoldás az ilyesfajta névváltogatások elkerülésére?
Milyen IG dolgokkal küszöbölhető ki pl.: a filmnézés és az egyéb "nemtörődöm" viselkedés?"


Több börtönidő, halálidő, pénzbírság, nehezebben hozzájutható fegyverek.

Korlátoznák a névváltás indokait, korlátoznák hogy milyen időközönként kérhetik.

Pl, ha IG folyton beszélned kéne valamit vagy kattingatnod kéne valmire, azért azt nehezen lehetne ki afkolni.


Teljesen mindegy, hogy egy adott játékos milyen RP tudással rendelkezik, ha önös érdekek vezérlik és nem az RP hajtja. Hiába tud egy játékos RP-zni, ha 3 órája detektorozik és elkezdi valaki rabolni, de nála 500.000$ értékben van antik tárgy, ezért fogja magát és a fegyver jelenlétének ellenére elszalad, mondván, hogy max lelövik, ami nem érdekli, mert így nem veszik el tőle az itemet. Nem feltétlen az RP tudásokkal van a baj, hanem a felfogásokkal, hozzáállásokkal, elvekkel.


Azt veszem észre, hogy inkább a vagyoni javak dominálnak mint az RP azoknál a játékosoknál akikkel én találkoztam. Láttam milyen volt 2015-ben és most. Finoman szólva változott.

Egy megoldás, pl ha valaki elfut, lábon lövik, akkor ugye nem sikerült elmenekülnie, és onnastól kezdve addig tartja ott a rabló amíg akarja, ha akarja ott hagyja és ha több a halálidő akkor mégnagyobb a kockázat, esetleg több pénzt is el vehetnek tőlük.



"A posztodban említetted, hogy a szabályzat korszerűbbé tételét támogatod.
Ugye a PG eltörlése nem korszerűbbé tétel, tehát így utólag kíváncsi lennék, hogy neked milyen javaslataid vannak erre és, hogy szerinted hogyan lehetne kivitelezni."


Egyértelműen nem én fogom ezt egyedül kitalálni, de amíg nem kelti fel az érdeklődését egy olyan személynek sem akinek befolyása van a szerver életében, nemigazán látom értelmét belekezdni olyan tervezésekbe amiknek nem lesz hatása, remélem megérted.

 

hernyo

Zöldfülű
2020. 11. 22.
187
1 125
V4 karakter
Ane Tinsley 🇪🇸

Ugyanúgy követnek el szabálysértést a játékosok, nincs olyan hogy akik ezt csinálják azok nem szoktak. Sorra látom hogy számos ember előrp hiánya miatt kapják a Jaileket.... Szerintem a játéknak IG kell folynia nem a fórumon, de ezt én gondolom így nem kell egyetérteni velem.​

Mint írtam, ha rendesen, korrektül van kivitelezve, akkor nincs ilyen következménye. Ezt is lehet hanyagul megtenni, mint mindent és akkor ugyanaz a következménye, de alapjáraton megoldható. Nyilván a játéknak IG kell folynia, de a logolásra tökéletes platform a forum is, viszont megoldható sima loggal is természetesen, csak az egy kevésbé kidolgozott módszer.

Kevesebb lenne IG a bcs.-k száma, lehet hogy nagyobb súlyuk lenne a bcs-knek, mivel megnehezedne a rablás is pl. kevesebben vágnának bele és még sorolhatnám. Szerintem ahogy a való életben sem a játékban sem ebből állna az emberek 80%-nak az élete, hogy ilyeneket csináljon. Nem képzeltem el semmi ilyet, nem is írtam, szóval nem tudom honnan veszed ezt. A PD-nek alkalmazkodnia kell az aktuális helyzethez, nem lenne ennyire szélsőséges azért, ez csak a te elképzelésed.

A rablás sosem nehéz ilyen szempontból, tehát ez nem hiszem, hogy visszafogná az illegált ettől. Amíg nagy értékű itemeket el lehet venni a játékosoktól, addig igenis nagy százalékban van ez jelen, de természetesen ennek is vannak hullámvölgyei, hogy mikor fordul elő gyakrabban és mikor ritkábban.

"A PD-nek alkalmazkodnia kell az aktuális helyzethez, nem lenne ennyire szélsőséges azért, ez csak a te elképzelésed."

Gyakorlatilag a detektorozás bekerülésekor tökéletes példát láthattunk arra, hogy elszabadult a pokol ilyesmi téren és a rendvédelem képtelen volt nagyobb eredménnyel kezelni a helyzetet, ami nem az ő hibájukból történt, hanem azért, mert egyszerűen lehetetlen.


Több börtönidő, halálidő, pénzbírság, nehezebben hozzájutható fegyverek.

Korlátoznák a névváltás indokait, korlátoznák hogy milyen időközönként kérhetik.

Pl, ha IG folyton beszélned kéne valamit vagy kattingatnod kéne valmire, azért azt nehezen lehetne ki afkolni.

Jelenleg is sokan panaszkodnak a rengeteg börtönidő miatt, tehát ez kétlem, hogy megvalósításra kerülne.
A több halálidőt támogatom, viszont nem ebből az okból.
A pénzbírság növelése megint csak nem megoldás, mivel a szerveren rengeteg pénz van jelen, tehát nem rengetné meg annyira ezt a réteget. Maximum a kezdő illegálosokat rettentené el ettől, ami az illegál folyamatos "feltöltődésének" folyamatát akadályozná.

A névváltásokat kétlem, hogy bárhogyan is lehetne úgy korlátozni, hogy ne legyen belőle ilyesmi. Mindenképpen ki lehet játszani, akármi lenne kitalálva. Ha időkorlát lenne, akkor is csak kivárná, aki annyira szeretné és ennyi.

Pl, ha IG folyton beszélned kéne valamit vagy kattingatnod kéne valmire, azért azt nehezen lehetne ki afkolni.

Ez viszont érdekelne, hogy hogyan képzeled el, mert ennek még talán jövője is lehetne 1-2 kiegészítéssel, még ha nem is ilyen formában.

Azt veszem észre, hogy inkább a vagyoni javak dominálnak mint az RP azoknál a játékosoknál akikkel én találkoztam. Láttam milyen volt 2015-ben és most. Finoman szólva változott.

Sajnos egyre inkább prioritás a vagyon, ezekkel szemben, mint pl.: Ahogy te is írtad, az RP, ami a szerver lényege, a közösség építése és hasonló dolgok, amik pozitív hatással lennének a játékosokra. Én úgy gondolom, hogy nem jó irányba halad ilyen szempontból a szerver és nem is igazán tesznek ellene, sőt...

Egyértelműen nem én fogom ezt egyedül kitalálni, de amíg nem kelti fel az érdeklődését egy olyan személynek sem akinek befolyása van a szerver életében, nemigazán látom értelmét belekezdni olyan tervezésekbe amiknek nem lesz hatása, remélem megérted.

Érthető, de nem a legjobb hozzáállás.

Ha nem sikerülne lábon lenne lőve, és át kellene adnia a tárgyait. Ha ott akarod tartani akkor vagy engedelmeskedik, vagy lekötözöd.​


Ugyanannyi esélye lenne mindkét félnek, ha nem lenne előre eldöntve az RP szituáció. Lenne súlya, hisz ha lábon lövik vele, nem tud tovább futni.


Egy megoldás, pl ha valaki elfut, lábon lövik, akkor ugye nem sikerült elmenekülnie, és onnastól kezdve addig tartja ott a rabló amíg akarja, ha akarja ott hagyja és ha több a halálidő akkor mégnagyobb a kockázat, esetleg több pénzt is el vehetnek tőlük.

Én valahogy még mindig nem érzem ennek a varázsát, hogy ez helyénvaló lenne. A jelenlegi rendszerrel is teljesen jó RP-ket lehet kivitelezni a megfelelő emberekkel és megfelelő hozzáállással. Egy jól megvalósított RP-nél, ahol mind a 2 fél értelmileg helyén van, a PG, mint szabálysértés szóba sem jön.
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: xoflora és .Hunor

Seelöwe

Zöldfülű
Támogató
2021. 11. 14.
158
208
19
Dunaújváros
guns.lol
V4 karakter
🇩🇪 Mario Gantzmann

Szia!

Részletekre lebontva szeretnék reagálni a topicodra!



A való életben minden egyes ember viselkedése és abban megnyilvánuló személyisége más. Messze állna a valóságtól, ha egy olyan viselkedés miatt ítélnének el valakit, amit a való életben is alkalmazna vagy amiről még elméleti síkon se gondolt bele, hogy adott szituációban, hogyan alkalmazkodna. Ahogy nem állapítható meg egy játékos személyisége, mindazonáltal az se állapítható meg, hogy ki milyen viselkedést produkálna a különböző élethelyzetekbe.
Igaz, olykor ez nem IRL. Ez egy IRL - re alapuló RP szerver. Papíron nincs keretek közé zárva, hogy milyen karaktert RP - zel, viszont a PG - re, mint szabálypontra szükség van, hogy ne mindenki RP - zzen Lakatos Jason Stathamet (ígyis minden második ember az). Gondolj bele, hogy valaki arra hivatkozik, hogy most neki a személyisége IRL is olyan, hogyha akárki beszól neki az utcán, agyonveri, akkor mennyire legitimizálnánk a NonRP - t. Természetesen lehet egyeseknél kivételt tenni, de ahhoz általában szokás írni egy normális karakterleírást, amire az RP - d esetén hivatkozhatsz rá, de akkor is racionálisnak kell maradni, hogy ne úgy jöjjön le másoknak, hogy csak a nonozásod legitimálása érdekében hoztad létre.

Véleményem szerint, nincs olyan, hogy PG.
Lehet szerinted nincs, viszont a szerverszabályzat szerint igen és ameddig itt játszol, itt játszok, addig kötelesek vagyunk betartani. Sehol sem jogosít fel a Te véleményed arra, hogy ignoráld a szabálypontot, ha tetszik, ha nem - be kell tartanunk.

A fogalom mellé említett példa sem helyes. A rendvédelemben dolgozó személyek tudják a legjobban, hogy a mai világban mindennapi élethelyzet, hogy kényszerítő eszköz eshetőleges alkalmazásának figyelemfelhívásakor sem működnek együtt velük az intézkedés alá vont személyek. Ilyen esetben is ugyanolyan felelősség terheli őket, hogy az intézkedést befejezzék. Pont az ilyen szituációkban való tapasztalatuk miatt képesek időről időre jobban kezelni a jelentkező helyzeteket.
Ahogy említettem, ez nem IRL, hanem egy játékszerver és egy normális karaktertörténet megírása után talán elfogadhatóbb lenne az illető IC viselkedése.

Szerintem sokkal sokszínűbb lenne a játékélmény, ha a játékosok szabadon viselkedhetnének úgy ahogy azt ők gondolják és ezt tiszteletben tartanák a szabályok alkotói.
Szerintem meg ez egy újabb szükségtelen emancipációja lenne egy fontos alapszabálynak.

A PG és a NONRP kijelenthető, hogy kéz a kézben jár. Adekvát módon az, hogy nem viselkedik úgy egy játékos ahogy a valóéletben sem tenné. Ezen meghatározások akár egyé is válhatnának.
Szerintem a hősködés (mint pl. beszólogatsz civilként rendőrnek), és a szimpla stuntolás között azért van különbség. Az egyik az csak szimpla szürreális cselekedet, a másik pedig szürrealitás mellett még hősködés is. Szerintem egyértelmű és nem kell kifejtenem mi a különbség a szimpla irreális cselekvés és a hősködés között.

Ha egy olyan szervert szeretnének élvezni a játékosok, ahol valóban úgy viselkedhetnek, ahogy akarnak szabályozott keretek között akkor szükség van a játékszabályok reformálásra, korszerűbbé tételére.
Én nem megreformálnám a szerverszabályzatot, mivel szerintem legtöbbjébe érthetőek a szabálypontok, hanem inkább pontosítanám, hogyha van "íratlan szabálypont", az részletezve legyen a szabályzatban.

Úgy gondolom, hogy ha egy olyan szituációba keveredik valaki, ami ezt a szabályt kimeríti akkor mindenféle szankció nélkül, az adott szituációból azonnal kilépjen és a játékát tovább folytathassa, eshetőlegesen beszélgessenek róla az adminokkal.
Ezért kell megkérdezni előtte a célpontot, hogy rpzhetnek - e rajta csonkítást, vagy egy női karaktert rpző személytől azt, hogy megerőszakolják. Szerintem az, hogy ilyen esetben szabadon leléphetne a játékos arra hivatkozva, hogy nem tudná feldolgozni IRL se az kimeríti az RP alóli kilépés fogalmát.

Összességében nonszensznek tartom ezt az egész topicot, nem tudom támogatni az ötletedet!

 
Utoljára szerkesztve:

Kamii

Lelkes fórumhasználó
2019. 01. 17.
390
768
V4 karakter
Deverina Ina Kaamil
LV karakter
Deverina Ina Kaamil
V2 karakter
Kamilla McCarthy
Töröljük el a PG-t és zsa dmelni zsamo, hogyne.. Nem tamogatom, jó ez így szerintem.
 

Padawan180

Aktív fórumozó
2019. 01. 23.
289
657
V4 karakter
Nsubuga Nelson Obata
LV karakter
Mubarak Gyasi
V2 karakter
-
Szerintem az is PG, ha a zálogház előtt egy 2 méteres hegyomlás feketehez odamesz niggerezni, úgy, hogy rajta kívül meg kb 4 másik neger hallja amit beszelsz. Én pont hogy inkább bovitenem és “szigoritanam” a PG fogalmat.
 
2019. 01. 10.
62
215
V4 karakter
Mauro Bartognoli
LV karakter
Moe Andrews
Amikor én anno elkezdtem foglalkozni az RP műfajjal, teljesen máshogy tanultam meg a Powergaming fogalmát. Powergamingnek az számított, ha olyan cselekvést vittél végre a karaktereddel, amire nem lenne képes (pl. 5 méter távolból kiüti a fegyvert valaki kezéből) és így jutsz előnyhöz. Idővel ehhez (hangsúlyozom TÉVESEN) társult, majd vele teljesen összefonódott a hősködés kifejezés. Ez a tévedés olyan szinten megmaradt az játékosközösség tudatában, hogy a frissebb szabályzatban már egyenesen hősködésként van jelölve a PG.

Ezek alapján szerintem is szükség van a PG fogalom pontosítására a szabályzatban. A hősködés már kicsit kényesebb téma. Azzal nem értek egyet, hogy ha a karaktereket egy másik rabolja, akkor csak azért mert annál fegyver van, akkor az enyémnek engedelmeskednie kell. Szerintem színesebb RP-k jöhetnének létre a nagyobb mozgástérrel, kicsit figyelnie kéne a rablást végző félnek is, nekik sem lenne egysíkú a dolog, nem lenne sablon RP az összes rablás. (Úgyis mindenki csak az RP miatt rabol, igaz? 😉)

Ott van azonban a jogos ellenérv is, miszerint ez az elv ideális esetben, átgondolt karaktertörténet szerint játszó játékosoknál működik, gyakorlatban viszont a szerver jelenlegi játékosállományát nézve már sokkal kevésbé. Én személy szerint az átlagnál kicsit bátrabb, kreatívan kivitelezett cselekményeket engedném (gyors példa: a karakterednek van önvédelmi tapasztalata, akkor egy "megpróbál" paranccsal megpróbálhatja kiütni a fegyvert a támadó kezéből a különböző önvédelmi tanfolyamokon tanított fogással, majd elmenekülni), még például a minden RP nélküli elrohanást már tiltanám.
 

Teal C Jackson

Barangoló
2019. 01. 13.
125
543
V4 karakter
Teal© C Jackson
Magának a szabálynak van értelme pedig... úgymond egy normalizálásba foglalja a dolgokat, mindegy az, hogy minek nevezzük.

Akik a téma létezésébe kötnek bele, annak azt mondanám, hogy én inkább azt tartom gáznak hogy egyáltalán kell erről beszélnünk, mivel ha egyesek szórakozása nem az lenne hogy másokkal hogy baszunk ki, akkor nem lenne a téma se örökké feldobva.

Szerintem maga a feltételezés nem feltétlen jó, ha úgymond ezt módosítjuk (a pg szabályt), egy olyanhoz nyúlunk ami miatt például teljesen kivehetnénk a fegyvereket a szerverről, mert semmi értelme nem lenne, hogy egy bandatag épp ck-zik, de a másik fickó kiüti a kezéből, és elvágja a saját késével a torkát, megtörténhet? Igen. Reális? Igen. Csak itt játék keretek közé kell szorítani a dolgot... én legalábbis így látom. Amúgy az elképzelés nem rossz, csak ismerni kell a közösséget hozzá: a baj az, hogy mindenki nyerni akar.

"Tilos beleegyezés nélkül olyan RP tevékenységet folytatni, melyet lehetséges, hogy nem tud feldolgozni IRL az illető."
Ha erre hivatkozok akkor rabolhatatlan leszek, mert pszichológiailag a rablás is traumának számít.

Nem értem mire akarsz kilyukadni ennek említésével, itt igazából pont fel van sorolva hogy miről is szól ez a szabály, félreérthetetlenül oda van írva hogy sexuális erőszak és csonkolásról, esetleg egyéb beteg dolog amit én nem tudok kitalálni, de nem kell ebbe többet belelátni, ez ennyi.


A szerepjáték reformálását nem ennél a szabálynál kell kezdeni. Ez a szabály főként rablásnál érvényesül, ami amúgy azért is érdekes mert bárki dönthet úgy, hogy ő holnaptól rabolni megy, semmi indok nélkül. Nem itt kezdődik a szerepjáték, illetve alapból szerintem téveszmében van az, aki úgy gondolja hogy a minél több /me /do-tól lesz valami RP. A kis hétköznapi dolgok adják az egészet, a karakter élethelyzete, a másokkal való beszéd, a környezeti kapcsolati háló, az ok-okozati összefüggések, stb stb, ahogy a valóságban is. Amúgy legtöbb ember aki fegyverekkel mászkál, mégcsak indoka sincs hogy egyáltalán legyen neki, kíváncsi vagyok hány ember találkozott úgy ic bármilyen fegyverrel való kapcsolatban, hogy nem ő kezdeményezte annak vételi szándékát...

Összességében tehát örülök a témának, látok benne rációt, és jó erről beszélni, de ezt ilyen formában én sem tudom támogatni, és megmondom őszintén nem is tudok sem javasolni helyette, sem kiegészítve ezt semmit, ami megfelelő lehetne.
 
  • Tetszik
Reactions: tommen.

Macseek

Lelkes fórumhasználó
2019. 08. 29.
390
974
V4 karakter
Dane Rees
LV karakter
Patrycja Grzelak
teljesen jo a pg szabalypont ahogy van, de igazabol ez is a nonrphez kapcsolodik
 
2019. 05. 30.
57
232
Szlovakia
V4 karakter
KorpasBendeguz
Hagynam en ezt ugy ahogy van bar a pg fogalma nekem is sok kicsit(PG - PowerGaming - Hősködés, olyan dolog amit a valóságban nem mernél megtenni)
En,aki 18 evig uztem kulonbozo kuzdosportokat nem mernek egy kest vagy 1 pisztolyt kiutni mas kezebol?Megmerem tenni irl- DE
A szerveren nem magadat alakitod hanem egy kitalalt kataktert akinek muszaj bizonyos keretek kozott mozognia maskulonben COD szerverre alakulna at a see.
Lehet neha akaratlanul is nagyon jo rp szituaciokba belekeveredni ha megfelelo jatekosokkal kerulsz interakcioba,bar kevesen vannak a szerveren de letezo szemelyek.Sokan szeretnenek ugy nezni a see-re mint egy nagyon jo rp szerverre de nem lessz az,nem lehet az.Komoly rp szerverhez komoly kozosseg kell amit keptelenseg kinevelni,kevesen akarnak rp-zni,csak a penz kell,jo autok es egy kis harc.Beszelgetni valakivel orakat?
Nagyon ritka de azert mar velem is sokszor megtortent hogy random emberkevel a semmirol elkezdve orakig dumalgattunk es eszre sem vettuk,akkor jo a jatek ha bele tudsz merulni :) Azutan jott Kis Pistike vizipisztollyal hogy azert adjam mar neki oda a penztarcam es a telom,buszjegyre kell (y)
 
Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.