- 2023. 01. 21.
- 24
- 32
- V4 karakter
- Thung Drake
-PG - PowerGaming - Hősködés, olyan dolog amit a valóságban nem mernél megtenni.
↳(Példa: Többen fegyvert fognak rád és nem teljesíted kérésüket, ellenszegülsz.)
A Power Gaming – magyarul hősködés, feltételezéseim szerint tévesen meghatározott fogalom, szükséges lenne egy korszerűbb meghatározás, vagy esetleges eltörlése.
A NONRP jelentése, hogy nem RP-s cselekedet. Példa: Tilos olyan dolgot tenni a játéban amit a valóságban sem tennél meg, leugratsz kocsival egy hegyről, stb.
A PG és a NONRP kijelenthető, hogy kéz a kézben jár. Adekvát módon az, hogy nem viselkedik úgy egy játékos ahogy a valóéletben sem tenné. Ezen meghatározások akár egyé is válhatnának.
Ha egy olyan szervert szeretnének élvezni a játékosok, ahol valóban úgy viselkedhetnek, ahogy akarnak szabályozott keretek között akkor szükség van a játékszabályok reformálásra, korszerűbbé tételére. A fent említett hipotézisem nem tér ki a többi problémára, ez csak egy ami iránymutatást mutat amin érdemes gondolkozni.
-Tilos beleegyezés nélkül olyan RP tevékenységet folytatni, melyet lehetséges, hogy nem tud feldolgozni IRL az illető. ↳(Például: Megerőszakolás, végtag levágás, durvább kínzás, stb.)
Azon RP szituáció amely olyan érzelmi kimenetelt eredményezne a játékosnál, aminek maradandó/negatív nyomai lennének, mindenképp elitélendő. Úgy gondolom, hogy ha egy olyan szituációba keveredik valaki, ami ezt a szabályt kimeríti akkor mindenféle szankció nélkül, az adott szituációból azonnal kilépjen és a játékát tovább folytathassa, eshetőlegesen beszélgessenek róla az adminokkal. Ezen szituációk meghatározása szubjektív, ahány ember, annyi személyiség. Annak elkerülése érdekében, hogy ez is egy aranykártya legyen, szükséges lenne egy szélesebb fogalmi meghatározás.
↳(Példa: Többen fegyvert fognak rád és nem teljesíted kérésüket, ellenszegülsz.)
Személyes véleményem a PG jelentéséről:
A Power Gaming – magyarul hősködés, feltételezéseim szerint tévesen meghatározott fogalom, szükséges lenne egy korszerűbb meghatározás, vagy esetleges eltörlése.
Indok:
A való életben minden egyes ember viselkedése és abban megnyilvánuló személyisége más. Messze állna a valóságtól, ha egy olyan viselkedés miatt ítélnének el valakit, amit a való életben is alkalmazna vagy amiről még elméleti síkon se gondolt bele, hogy adott szituációban, hogyan alkalmazkodna. Ahogy nem állapítható meg egy játékos személyisége, mindazonáltal az se állapítható meg, hogy ki milyen viselkedést produkálna a különböző élethelyzetekbe.
A szerveren való élethelyzetek sokkal szélesebb spektrumúak, mint amivel egy átlagember a mindennapjaiban találkozna, nem várható el, hogy abban az adott szituációban, hogyan is kellene viselkednie adott személynek. Véleményem szerint, nincs olyan, hogy PG. Ez egy erőltetett szabály, amit az olyan helyzetekre hozott az alkotója, amivel egyszerűbbé és könnyebben kezelhetővé teszik azon játékbeli eseményeket, amivel az életkorból és értelmi szintből adódóan sokunk nem tudna a helyén kezelni.
Az IG körülmények kezelésének nehézségét a tapasztalat hiánya jellemzi. Úgy gondolom, hogy a PG, mint „aranykártya” lényegében elveszi azt a lehetőséget, hogy fejlődjen egy játékos empirikus képessége, hiszen ahogy nehézzé válna egy adott szituáció, ezzel az „aranykártya” felmutatásával nincs további problémája az adott játékosnak, szélsőséges esetben az adott RP szituáció azonnali befejezését eredményezi.
A fogalom mellé említett példa sem helyes. A rendvédelemben dolgozó személyek tudják a legjobban, hogy a mai világban mindennapi élethelyzet, hogy kényszerítő eszköz eshetőleges alkalmazásának figyelemfelhívásakor sem működnek együtt velük az intézkedés alá vont személyek. Ilyen esetben is ugyanolyan felelősség terheli őket, hogy az intézkedést befejezzék. Pont az ilyen szituációkban való tapasztalatuk miatt képesek időről időre jobban kezelni a jelentkező helyzeteket.
Külön említést szeretnék térni azon személyekről, akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van. Ezen személyek magatartása teljesen egyéni, sokkal nagyobb eséllyel lehet radikális kimenetelű, mint azon személyeké, akik „átlagosnak” mondhatóak. Ahogy a való életben se IG se várható el, hogy úgy viselkedjenek, mint az elvárt. Lehet, hogy csak a játékban akarnak ilyen karaktert bemutatni de lehet, hogy a képernyő mögött se egy „átlagos” személy ül.
Szerintem sokkal sokszínűbb lenne a játékélmény, ha a játékosok szabadon viselkedhetnének úgy ahogy azt ők gondolják és ezt tiszteletben tartanák a szabályok alkotói. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy a PG jelentésének megváltoztatásával vagy teljesértékű eltörlésével nem a NONRP-t szeretném felvirágoztatni, hanem pont ellenkezőleg az RP-t szeretném valósághűbb keretek közé helyezni.
A szerveren való élethelyzetek sokkal szélesebb spektrumúak, mint amivel egy átlagember a mindennapjaiban találkozna, nem várható el, hogy abban az adott szituációban, hogyan is kellene viselkednie adott személynek. Véleményem szerint, nincs olyan, hogy PG. Ez egy erőltetett szabály, amit az olyan helyzetekre hozott az alkotója, amivel egyszerűbbé és könnyebben kezelhetővé teszik azon játékbeli eseményeket, amivel az életkorból és értelmi szintből adódóan sokunk nem tudna a helyén kezelni.
Az IG körülmények kezelésének nehézségét a tapasztalat hiánya jellemzi. Úgy gondolom, hogy a PG, mint „aranykártya” lényegében elveszi azt a lehetőséget, hogy fejlődjen egy játékos empirikus képessége, hiszen ahogy nehézzé válna egy adott szituáció, ezzel az „aranykártya” felmutatásával nincs további problémája az adott játékosnak, szélsőséges esetben az adott RP szituáció azonnali befejezését eredményezi.
A fogalom mellé említett példa sem helyes. A rendvédelemben dolgozó személyek tudják a legjobban, hogy a mai világban mindennapi élethelyzet, hogy kényszerítő eszköz eshetőleges alkalmazásának figyelemfelhívásakor sem működnek együtt velük az intézkedés alá vont személyek. Ilyen esetben is ugyanolyan felelősség terheli őket, hogy az intézkedést befejezzék. Pont az ilyen szituációkban való tapasztalatuk miatt képesek időről időre jobban kezelni a jelentkező helyzeteket.
Külön említést szeretnék térni azon személyekről, akik érzelmileg instabilak, pszichopaták, alkohol, kábítószer, gyógyszer vagy egyéb tudatállapotot befolyásoló szer hatása alatt van. Ezen személyek magatartása teljesen egyéni, sokkal nagyobb eséllyel lehet radikális kimenetelű, mint azon személyeké, akik „átlagosnak” mondhatóak. Ahogy a való életben se IG se várható el, hogy úgy viselkedjenek, mint az elvárt. Lehet, hogy csak a játékban akarnak ilyen karaktert bemutatni de lehet, hogy a képernyő mögött se egy „átlagos” személy ül.
Szerintem sokkal sokszínűbb lenne a játékélmény, ha a játékosok szabadon viselkedhetnének úgy ahogy azt ők gondolják és ezt tiszteletben tartanák a szabályok alkotói. Itt hívnám fel a figyelmet, hogy a PG jelentésének megváltoztatásával vagy teljesértékű eltörlésével nem a NONRP-t szeretném felvirágoztatni, hanem pont ellenkezőleg az RP-t szeretném valósághűbb keretek közé helyezni.
A NONRP és a PG:
A NONRP jelentése, hogy nem RP-s cselekedet. Példa: Tilos olyan dolgot tenni a játéban amit a valóságban sem tennél meg, leugratsz kocsival egy hegyről, stb.
A PG és a NONRP kijelenthető, hogy kéz a kézben jár. Adekvát módon az, hogy nem viselkedik úgy egy játékos ahogy a valóéletben sem tenné. Ezen meghatározások akár egyé is válhatnának.
Javaslatom:
Ha egy olyan szervert szeretnének élvezni a játékosok, ahol valóban úgy viselkedhetnek, ahogy akarnak szabályozott keretek között akkor szükség van a játékszabályok reformálásra, korszerűbbé tételére. A fent említett hipotézisem nem tér ki a többi problémára, ez csak egy ami iránymutatást mutat amin érdemes gondolkozni.
Utolsó szó jogán, megemlíteném továbbá az alábbi szabályt:
-Tilos beleegyezés nélkül olyan RP tevékenységet folytatni, melyet lehetséges, hogy nem tud feldolgozni IRL az illető. ↳(Például: Megerőszakolás, végtag levágás, durvább kínzás, stb.)
Azon RP szituáció amely olyan érzelmi kimenetelt eredményezne a játékosnál, aminek maradandó/negatív nyomai lennének, mindenképp elitélendő. Úgy gondolom, hogy ha egy olyan szituációba keveredik valaki, ami ezt a szabályt kimeríti akkor mindenféle szankció nélkül, az adott szituációból azonnal kilépjen és a játékát tovább folytathassa, eshetőlegesen beszélgessenek róla az adminokkal. Ezen szituációk meghatározása szubjektív, ahány ember, annyi személyiség. Annak elkerülése érdekében, hogy ez is egy aranykártya legyen, szükséges lenne egy szélesebb fogalmi meghatározás.