- 2019. 10. 04.
- 272
- 1 568
- V4 karakter
- théo banks
- LV karakter
- théo banks
Emlékezetes, hogy olvasónkat, azóta viszont már munkatársunkat, Théo Bankset a hó elején egy STOP tábla állítólagos figyelmen kívül hagyása miatt $130.000 befizetésére kötelezte a rendőrség. Ennek apropóján néztünk szét jobban a Penal Code-ban, és segítségül hívtunk egy független jogászt, aki kielemezte számunkra a lényegesebb infókat. Nem meglepő: a Penal Code alapján a rendőrség pont arra utazik, hogy a civil munkásembereket büntesse meg különböző közlekedési kihágások miatt, mert egyszerűen képtelenek felvenni a versenyt a bűnözőkkel. Mondjuk ki: ha a rendőrség kutya lenne, azt a kezet harapná meg, amelyikből zabál.
Az egyik legkirívóbb probléma, hogy a Penal Code ugyanannyi pénzbírságot szab ki a stop tábla megszegéséért, mint például okirathamisításért vagy akár emberölésért. Ez az abszurd helyzet jelentős kritikát váltott ki a lakosság és a jogvédő szervezetek körében, akik szerint az ilyen aránytalanságok komolyan aláássák az igazságszolgáltatásba vetett bizalmat.
„Egyszerűen hihetetlen, hogy egy ilyen alapvető dokumentumban ennyi hiba lehet” – kezdte beszélgetésünket a jogász, aki névtelenül kívánt maradni. „Ez nemcsak nevetséges, hanem veszélyes is, mert teljesen eltéríti a büntetések igazságos és arányos kiszabását.”
Tehát vegyük elő újra Théo esetét:
- 4(07) $50.000 - békefenntartóval szembeni tiszteletlenség - ha egy személy egy békefenntartóval szemben tudatosan tiszteletlen, az vétséget követ el.
- 6(03) $30.000 - közlekedési táblák / lámpák figyelmen kívül hagyása - ha egy személy a gépjárművével figyelmen kívül hagyja a közlekedési táblákat / közlekedési lámpákat, szabálysértést követ el.
- 6(04) $50.000 - gondatlan vezetés - ha egy személy veszélyesen, közúti szabályokat szeg, tudatosan gyorsan hajt, mások vagy a saját testi épségét veszélyeztetően vezet vagy a járművének állapota nem megfelelő az szabálysértést követ el.
- 2(01) $80.000 tiltott területre való behatolás - lényegében a rendőrség külvilágtól elszakított területeire való behatolás;
- 2(02) $90.000 jármű lopás;
- 2(05) $90.000 okirathamisítás;
- 3(03) $80.000 kábítószertermesztés;
- 4(01) $80.000 prostitúció;
- 5(02) $80.000 hatóság előli menekülés gyalogosan;
- 5(06) $80.000 hivatali személy munkályának akadályozása;
- 5(10) $80.000 határsértés;
- 5(12) $80.000 bűnszervezetben való bűncselekmény elkövetése.
És a STOP táblás büntetések úgy lesznek 80 ezres csekkek, hogy STOP tábla $30.000, a gondatlan vezetés pedig $50.000. Tök lényegtelen, hogy 15 km/h-val jössz el a STOP tábla mellett kietlen területen, vagy 150 km/h-val, így is, úgy is gondatlan vezetés. Értitek.
De mi történik akkor, ha esetlegesen bólogatójancsi helyett esetleg felkérdezel a deputynak, vagy éppen az officernek? Kiegészül még egy ötvenezres csekkel, a kettő együtt akkor már $130.000, ami annyit jelent, hogy egy STOP tábla, plusz esetleges kérdezősködésért ugyanannyi, vagy még több pénzbírságot kapsz, mint az, aki embert akar ölni ($120.000), embert rabol ($120.000), szimplán csak rabol ($120.000), betör ($100.000), engedély nélkül fegyvert visel ($120.000), és még sorolhatnánk. De most jön a legdurvább.
Ezek mellett felhívnánk tisztelt olvasóink figyelmét ezen kívül, hogy a nemi erőszakért összesen $20.000 dollárral jár több, mint egy STOP tábláért. Listára persze nem kerülnek az illetők. Tehát, valakit egy életre megnyomorítasz lelkileg, soha többet nem fog tudni normális szexuális életet élni, te túléled, még talán élvezed is, befizeted a SZÁZEZER DOLLÁROS BÍRSÁGOD, majd élsz, mint Marci hevesen.
A damn! szerkesztőségének két ötlete van, amivel lehetne javítani a Penal Code-ot: az egyik az, hogy a pénzbírságok összegét gondolják újra. Ez lenne a legnormálisabb megoldás. A másik, sokkal radikálisabb megoldás az, hogy vezessék be a Stoptábla Analizáló Szekunder Department (ismertebb nevén: SASD) számára a 6(10)-es paragrafust: STOP táblánál való sniperes utolérés, és a pénzbüntetés automatikusan legyen $300.000 dollár. Ezzel meg lehetne állítani a STOP táblás bűnözőket, és újra biztonságban élhetne Las Venturas lakossága (nem).
A helyzet rávilágít arra, hogy mennyire fontos a jogszabályok és hivatalos dokumentumok alapos ellenőrzése és karbantartása. A város lakói most abban reménykednek, hogy a szükséges változtatások hamarosan megtörténnek, és az igazságszolgáltatás rendszere újra megfelelően fog működni (de erre csekély az esély).
Egykori munkatársunk nem sokkal utána, egy éjszaka folyamán, egy belvárosi kocsmában beszélgetésbe elegyedett egy középfokozatú deputyval, akiről tudott beszélgetni a Penal Coderól. A véleményét változtatások nélkül közöljük.
Ezek mellett az utóbbi egy hónapban keményen nézegettük a Penal Code-ot, és természetesen építettük kapcsolati rendszerünket, ami alapján megtudtunk egy s mást arról, hogy az újított Penal Code-ra miért volt szükség, így ezt is leleplezzük.
Természetesen nem más, mint a SASD. A szójárás szerint mégpedig azért, mert az előző Penal Code tól-ig rendszeren alapult: tehát pl. egy STOP tábla kihágásáért 30-50 ezer dolláros csekkig lehetett büntetni, attól függően, hogy hol, mikor, miért, és mennyire volt együtt működő az állampolgár. De mivel a SASD ezt nem tudta értelmezni, és külön tréningeket kellett arra is fordítani, hogy megtanítsák azt, hogy a főútvonalra kikanyarodó, STOP táblánál nem megálló személyre lehet 50 ezret kiróni, amíg egy elhagyatott, az Isten háta mögött lévő STOP táblánál el lehet engedni, vagy ha nagyon szeretné, akkor 30 ezerre lehet büntetni, így inkább letudták ezzel.
Kellemetlen, dehát ez van. Mondhatjuk úgy is, hogy a SASD újra egyesre vizsgázott. De ezt már megszoktuk.