Megérkezett a SeeMTA legújabb Update csomagja, a SeeMTA v4 -re és a SeeMTA v4 - Las Venturas-ra, ami valami elképesztően részletes és szerintünk brutálisan jó lett, ez nem más, mint a rengeteg elemből álló The Miner Update!
The Miner Update részletes bemutató - tutorial videó: https://youtu.be/nqFSkxh5zsc
- Tierra Robada területén több nagy bánya is található.- Lehetőség van a nagy bányákon belül található, több kis bánya közül valamelyiket kibérelni.
- A bányászathoz alapvetően szükség van csákányra, kétféle dinamitra (új járat és meglévő járathoz való), Urmamoto Tabletra és zsákra is, ezeket több üzletben is meg lehet találni szerte a városban.
- A bányászathoz engedély is szükséges, amit a városházán tudunk kiváltani.
- A bányába a számítógép segítségével tudunk eszközöket vásárolni.
- A csillét egy sínpályán lehet mozgatni a 'space gomb' nyomvatartásával tudjuk tolni, ennek a sín pályájának építéséhez szükség van talpfára és sínszálra.
- Ha rendelünk valamilyen fejlesztést/eszközt a számítógép/tablet segítségével, azt a Baysideon található See Mining telephelyen tudjuk átvenni és azt kifizetést követően az utánfutóra pakolni, ezt követően pedig azt a bányánkba szállítani.
- A bányászat működése csákánnyal:
- Több módon tudunk bányászni, az alapvető és persze költséghatékonyabb módszerhez vegyük elő a csákányunkat, ha a járat végét elértük.- Ha a jobb egérgombot, csákánnyal a kezünkbe nyomva tartjuk, a bánya falán több színes csákány ikon is megjelenik. Ez alap esetben mind zöld, ami azt szimbolizálja, hogy úgymond “egy szintbe van” az egész kőfal felület.
- Ha valahova célzunk és nyomva tartjuk mindeközben a bal egérgombot, akkor láthatjuk, hogy a jelzés telítettsége feltelik, ha pedig a bal egérgombot elengedjük az adott töltöttségnél, akkor karakterünk belevágja a csákányt a felületbe.
- Ekkor két dolgot látunk, egyrészt változott az adott terület vizuális jelzésének színe, másrészt egy darabot ténylegesen és valóságosan kivájtunk, azaz kibányásztunk a sziklából. (Ezen változásokat dinamikus - tényleges felület változással látjuk). Ha más részre ütünk, akkor ott ütünk ki egy darabot éppen a sziklából, gyakorlatilag bárhova, bár mekkora erővel ütünk, pontosan ott változik a járat, azaz a fal felülete, ahol mi belecsapunk a csákánnyal.
- Minél tovább tartjuk nyomva a bal egérgombot, annál több ideig tölt fel az állapotjelző, de annál nagyobb erővel csap bele karakterünk a bánya sziklás felületébe és így mélyebben - nagyobb darabot is üt ki belőle.
- Ahogy csináljuk a folyamatot látjuk, hogy színeződnek el az állapotjelzők is, ha sárga, vagy már piros az állapotjelző ikonja a felületnek, az azt jelenti, hogy az már jóval beljebb van, mint a többi része a sziklának, amellett, hogy ezt reálisan, térben is látjuk, természetesen ez is egy jó jelzés, azaz, látjuk a zöld jelzések segítségével, hogy hova kell még pár ütést rámérnünk, hogy egyenletesen haladjunk a bányába.
- Ha az előrehaladás közben találunk egy követ - ércet, azt körbe ütve tudjuk kibányászni és a földre kerül az, ezt követően (ha nem egy értéktelen szikladarab) megjelenik felette egy kis ikon is, amit kurzor módba közelebbről szemlézve, megtudhatjuk a pontos típusát is.
A bánya járatai rejthetnek: Szenet, Vasat, Bauxitot, Rezet, Krómot, Nikkelt, Ametisztet, Platinumot, Aranyat, Borostyánt, Smaragdot, Rubintot, Gyémántot is!
- Ahogy egyre haladunk előre, lehetőségünk van a bányánkat lámpával és több járattal is bővíteni, az új járat nyitásához (balra vagy jobbra a meglévő járatból) robbantani kell, ehhez a meghatározott dinamit szükséges (Dinamit új járat).- A meglévő járatra való dinamittal szintén lehet haladni a bányában, egy jó nagy terület kirobban ekkor a meglévő járatunkból , azonban a kibányászandó nagyobb kövek és értékesebb ércek avagy ásványok a földre kerülnek és megmaradnak, viszont a legköltséghatékonyabb megoldás a csákánnyal való kézi erő.
- Ha van bőven sínünk és talpfánk, akkor a sín építéséhez kapcsoljunk a kurzor mód segítségével, az ütközőnél lévő sín építés ikonra, a szerkesztő módban kirajzolja a rendszer a lehetséges sín helyét és ha az építés ikonra húzzuk az egerünket kurzor módba, akkor ki is írja az építés anyag költségét a rendszer, építéshez csak kattintsunk rá. Ha elágazás van a sínpályán, akkor szükség van váltóra is, ennek beállítását, ezáltal a haladás irányát egy nagyon frankó térbeli és kis grafikai jelzéssel is látjuk, amerre a sárga rész mutat, azon üzemmódba van állítva a váltó, ezáltal azon irányba halad a sínpálya, váltani szintén ezen grafikán tudunk rajta a rendelkezésre álló lehetőségekből.
- A kibányászott kövek pakolásához - mozgatásához kurzor módunk segítségével kattintsunk a földön lévő kő darab ikonjára. Ekkor karakterünk azt felemeli és lehetőségünk van a kis kocsi feletti ikon, vagy az 'F' betű segítségével azt bepakolni.
- Az Urmamoto Shaker válogató - feldolgozó gépet be tudjuk kapcsolni a vezérlőnél és a kövek futószalagra való kiborításhoz, ha megfelelő helyen áll a csillénk (amit egy zöld nyíl is mutat), csak kattintsunk a kiürítés ikonra. A kibányászott köveink, a futószalagon felkerül az örlőbe, a válogató avagy rázó padon pedig a megfelelő helyre kerül a már feldolgozott és kinyert anyag, amit a tableten/számítógépen lévő nyersanyagok felületen is nyomon tudunk követni.
- A csilléket lehetőségünk van egy jóval nagyobb, akár vonat szerelvénnyé is bővíteni dízel mozdony segítségével. Ha vásároltunk egy mozdonyt, akkor azon a bányánkba leszállítva és a közelébe érve megtekintve, több ikon is megjelenik, ezek mind kapaszkodó pontok, ha többen dolgozunk a bányában, ami egyébként maximum 5 személy lehet a bánya szabályzata szerint, akkor fel tudnak barátaink is kapaszkodni a bánya vonatra és együtt utazni a kitermelés helyszínére.
- A mozdony vezetéséhez, kattintsunk a megfelelő ikonra és kapunk egy új felületet a jobb alsó sarokba. Ezen a kis kezelő felületen, ami egyébként szabadon mozgatható, kapunk egy üzemanyag mutatót és egy kart 4-4 előre és hátra fokozattal. Értelemszerűen ha a kart a megfelelő irányba mozgatjuk a kurzor módunk segítségével, akkor azon fokozatba és irányba kapcsol a mozdony és megindul a szerelvény. Ha a 0-ra kapcsolunk, a mozdony fékez és lassul, kiszállni egyébként a backspace-el tudunk.
Feldolgozás:
- A ládákban található anyagok feldolgozás szempontjából két nagy csoportot különítünk el, az olvasztás eljárással készülő fémek/ércek és a már kész drágakövek - anyagok.
- Az olvasztáshoz az Urmamoto Dragon kohóra van szükség, minden olvasztással készülő anyagnak saját kohója van. Minden kohó más és más hőmérsékleten dolgozik, ugyanis mindegyik fémnek más az olvadáspontja. Ha egy kohót bekapcsolunk, akkor az elkezd felfűteni és a hőmérséklet is elkezd felszaladni, egészen addig fog ez tartani, amíg el nem éri az olvasztáshoz szükséges hőt. Kis apróság, hogy még a villanyfény is gyengébb ilyenkor, a kohónak elképesztően nagy az energia igénye, így egyszerre mindig egy kohó lehet üzemben, érdemes mindig átgondolni, hogy milyen anyagot szeretnénk feldolgozni és úgy tervezni.
- A kohó feltöltéséhez, a feldolgozógép tárolóládájából öntsük a megfelelő ércet a kohó tartályába, majd ezt követően, ha a hőmérséklet is megfelelő és egy rúd kiöntésére is megfelelő mennyiség rendelkezésre áll a kemence tartályában, a kiöntésre kattintva meg tudjuk kezdeni az adott fém/anyag kiöntését az öntőformába. Ekkor láthatjuk, ahogy szépen lassan elkezd mindenféle színbe menni az izzó anyag, míg végül elnyeri a végső formáját, ha pedig az anyag kihült és ha az ikon is megjelenik, arra kattintva kis látványos folyamatban a rúd hozzánk és ezáltal tárgy formájában az inventorynkba kerül.
Az olvasztásos fémek listája:
Bauxitból -> Alumínium rúd.
Rézércből -> Réz rúd.
Vasércből -> Vas rúd.
Aranyércből -> Arany rúd.
Nikkel ércből -> Nikkel rúd.
Platina ércből -> Platina rúd.
Krómércből -> Króm rúd.
- A többi esetben amik nem olvasztásos fémek, hanem önmagukban is értékes, vagy akár nagyon értékes anyagokról avagy drágakövekről van szó, ezeket szimplán, bezsákoljuk a tároló ládából és így már kész, önálló és akár eladásra alkalmas tárgy lesz belőle.Ezek az alábbiak: (kész - zsákolható anyagok)
Ametisztből -> Zsák ametiszt.
Borostyánból -> Zsák borostyán.
Szénből -> Zsák szén.
Gyémántból -> Zsák gyémánt.
Smaragdból -> Zsák smaragd.
Rubinból -> Zsák rubin.
- Értékesíteni több lehetőséggel tudjuk a bányában előállítható új tárgyakat.- Ehhez nagy segítség a SEEREX Trading alkalmazás, ami gyakorlatilag egy tőzsdejellegű részvénypiac is egyben, ugyanis minden, a bánya mélyéről jövő tárgyaknak saját, úgymond részvénye, gyakorlatilag árfolyama van.
- Az applikáció widgetet a beállításokban tudjuk elérni, minden terméknek saját árfolyamát látjuk, ha épp piros nyíl van ott, akkor az árfolyam épp esés tendenciát mutat az elmúlt adatok alapján, ha pedig zöld, akkor növekvő mozgást mutat.
- Ha kifejezetten kiválasztunk egy adott terméket, annak árfolyamát, akkor egy grafikonon is látjuk az elmúlt időszak mozgását, illetve visszamenőleg 12 - 24 és 36 órára egy átlag, vagy épp egy medián értéket.
- Ezt az új piaci szereplőt, a bánya és SEEREX által megteremtett új lehetőséget egy új jelenség létrejöttét is hozza, Fémes Dénest.
- Fémes Dénes igazi dörzsölt fickó új létesítményt hozott létre, testvére, a Zacis Úr mintájára egy külön épületben, a Baysideon található telephelynél várja ezen a bányában kitermelhető és előállítható fém, avagy drágakővek felvásárlásának lehetőségét . Ő is éjjel nappal az applikációt és különböző grafikonokat les, tanulmányozza és ezáltal spekulál.
- Hasonlóan mint Zacis Úrral, alkudozással tudjuk értékké tenni a megszerzett tárgyainkat, van amikor egészen korrekt piaci vagy akár jobb, azaz magasabb áron hajlandó fizetni, de persze Ő se tegnap kezdte a bizniszt, van amikor egészen más árat akar adni a termékekért, viszont a döntés a miénk, hogy ha épp nem oly kedvező az árfolyam, de gyors profitot szeretnénk munkánkért, akkor természetesen megérheti inkább eladni, hisz addig se kell tartogatni avagy tárolni.
A sok folyamat összetettsége egyértelműen új jelenségeket eredményez majd, lesznek akik a termelési ágazattal fognak foglalkozni, biztos lesznek akik nagyban üzemeltetik majd ezt a részleget és biztos lesznek olyanok is, akik csak szépen, akár jó barátjával könnyedebben csinálják ezt a lehetőséget és persze sokan az üzleti részét fogják inkább meg ennek az új folyamatnak és elindul az adás - vétel - alkudozás magasiskolája, akinek avagy akiknek ehhez van érzéke, bárhogy is, mi azt tudjuk mondani így hosszas fejlesztés után, hogy jó szórakozást kívánunk hozzá!
Egyéb újdonságok:
• 2 új jármű:
- Toyota Camry V70* Reális index.
* A Caprice helyére került.
* Tuning variáns is elérhető rá!
* Egyedi lámpával is rendelkezik!
* Benzin és Dízel motorral is vásárolható!
* Akinek Caprice volt a birtokában, megtarthatja az új járművet.
- Audi RS4 B9
* Benzin és Dízel motorral is vásárolható!
* Az eddigi RS4 helyére kerülő új model, akinek a korábbi verzió volt a birtokában, megtarthatja az új járművet.
Természetesen minden új jármű, mint ahogy eddig is, egyedi paintjob lehetőséggel rendelkezik, ha pedig korábban valakinek volt bármelyik járműre saját - egyedi paintjobja, az kapott egy ingyenes - teljes újra készítési lehetőséget, amit automatikusan biztosít a rendszer minden érintett járműre.
Ezenkívül számos kisebb változtatás - hibajavítás és optimalizálás történt mind a játékszerver, mind a kliens szempontjából.
Jó szórakozást kívánunk!