Karakter

tommen.

homo homini lupus
2019. 01. 10.
1 157
4 157
18
Győr
V4 karakter
Maximilian Leitner
Hali!

Jelenleg, mint ismeretes, a szerveren papíron nem karaktert, hanem nevet váltunk és kész. Az az ötlet fogalmazódott meg bennem másokkal való beszélgetéseim során, hogy sokkal jobb lenne a tényleges karakterváltás.

Névváltás helyett karakterváltást kellene kérelmezni UCP-n. Meg kellene indokolni, hogy a jelenlegi karaktert miért nem tudod használni (RP-hez releváns, alátámasztott indoklás, hogy legyen egy befejezése a karakternek). Amint ezt elfogadják, csatlakozásunkat követően ismét a karakterkészítő fogad minket, ahol személyre tudjuk szabni az új karakterünket. Ez lényegében azt is jelenti, hogy a karakterID ne pusztán másodlagos account ID-ként funkcionáljon, hanem az cserélődjön az új karakter létrehozásával. Ezzel az a kellemetlenség is elkerülhető, hogy perzisztens az MDC-ben és a céges nyilvántartásban a karakterID, és akarva akaratlanul is ráragad az új karakterre mindezen információ.

De továbbmegyek a triggerelés érdekében az elrugaszkodott gondolataimmal.

1. Karakterváltásnál kelljen történetet írni, az admin ezt is figyelembe veszi bíráláskor.
> Nem valami nagy durranásra gondolok, csak egy alap gondolat amiből kiindul az új karakter.

2. CK-hoz ne kelljen a másik fél beleegyezése. Adminisztrátori jogkörbe tartozna annak a vizsgálata, hogy a CK melletti döntés megalapozott volt -e, és maga a CK is alapos volt -e. Amennyiben pozitív elbírálásban részesülne a CK, úgy az admin egy parancssal megölné a karaktert és a játékost visszadobná a rendszer a karakterkészítőhöz.

3. Ez a legelképesztőbb lesz, amire nem látok sok esélyt, főleg, ha a 2. ponttal együtt kerülne be. A vagyon tartozzon karakterhez. RP szerveren ideális esetben azt a karakter tulajdonaként fogjuk fel. Egyébként megértem, ha ezt valaki abszurdnak vagy túlzásnak látja, mert van aki a saját rl pénzét teszi bele, és biztos én se örülnék neki, ha így kukázódna a pénzem. Pont ezért kétlem is, hogy megvalósulna, de szerintem erre is lehetne találni megoldást, hogy legalább részben át lehessen vinni vagyontárgyakat. Viszont úgy gondolom valamennyire tudná mérsékelni a kereskedési meg grindolási vágyat, ha el tudnák veszteni a karakterükkel együtt a vagyonukat is. Bár benne van, hogy a megcélzott játékosok eleve nem is konfrontálódnak és kerülnek kockázatos szituációkba (kirámoláson kívül).

4. Több karakter, karakterválasztó.

Magától értetődő, lehessen X karaktere egy játékosnak egyszerre, azok közt tudjon váltani. Ezt viszont nem úgy kell érteni, hogy hopsz, most kirabolnak a Gézával, akkor Bélára váltok. Arra gondolok, hogy a karakter váltásával az előző karakter nem törlődik, kivéve, ha azt a játékos maga törölte végleg, vagy az adminisztrátor megölte. Ekkor is 30 napig megmaradna a karakter, amíg FA vissza tudná vonni a törlést. Egyszerre egy karaktert lehetne használni, de a meglévők közt is kérelemmel lehetne váltani.

Várok mindenféle véleményt. <3
 

TNMTRoli

Pletykafészek
Támogató
2019. 06. 17.
839
719
V4 karakter
Aslan Lleshi
LV karakter
Kayla Wilson
Szia, képzeld el, ha az új és fantasztikus GTA 6-ban minden halálnál előről kezdené a játékot a prológustól, és még a skilljeidet sem tudod átvinni. Nem lenne baj vele, ha max 2-3 óra content lenne a játékban. De nem annyi van. Eljutni a végére egy örökkévalóság lenne, főleg annak, aki nem valami profi játékos.

A SeeMTA nyílván más játék, de a loop ugyan az lenne. Elkezdel egy karaktert, beleölsz órákat és napokat hogy építsed, aztán valahogy kikerülsz a karakterkészítőre (mert nevet akartál váltani haverok miatt, vagy rendvédelmi frakcióba akarsz csatlakozni de komoly priusza van a karakternek, vagy épp történt egy CK RP aminek áldozata lettél). Csinálsz egy új karaktert, és kezdheted előről az egészet, mert még jele sincs annak, hogy te már játszottál másik karakteren.

Ez miatt nem látom jó ötletnek a második és harmadik pontokat. Első sorban, miért vesszen oda az ÉN inventorym, az ÉN előrehaladásom, azért, mert valakinek kedve támadt rabolni/kivégezni embereket és ki akar CK-zni? Másodsorban pedig egy játékos sem szereti, amikor elmegy az áram és nem tudtál menteni, miután beleraktál +3 óra játékot mentés nélkül. Ugyan ez lenne a szerveren is, ha már beleraktam napokat, órákat, sok esetben éveket hogy összekaparjam a vagyonomat, akkor nem szeretném ha eltűnne, főleg, hogy olyasmi miatt is eltűnhet amit nem én kontrollálok.

Ha viszont a 2. és 3. pontokat elvesszük, akkor nagyjából ugyan oda jutunk ahol vagyunk a névváltással, így nem érné meg az erőfeszítés hogy új rendszer legyen, mert annyira nem is új.
 

rhymes

Írnok deák
2019. 10. 17.
594
5 937
Miskolc
V4 karakter
zaire.epps
LV karakter
adelina.greek
V2 karakter
adam.greek
Az hogy ,,karaktertörténet" plusz csak egy ,,alap gondolat, nem nagy durranás" ütik egymást.
Karaktertörténet (számomra) abból áll hogy elmondasz egy adott ,,történetet" a karaktered hátteréhez, életének előzményéhez amit utána a szerveren alakított karakterrel azok szerint formálsz, illetve alkalmazkodsz az történtekhez. Az pedig nem tud ,,csak egy kis kiindulási alap" lenni, mivel az hogy mikor hol születtél, mi a foglalkozásod nem egyenlő a karaktertörténettel.

Saját magammal tudok példálózni. Van egy 23 éves néma nő karakterem, adott családi illetve háttértörténettel. Én tudom a történetet, én tudom mikhez viszonyulok, másnak nem kell ezt tudnia. Aki szeretné tudni, az ha olyan szituációba keveredik velem ami legyen amilyen, ha úgy adódik akkor tudni fog róla.
Szimplán abból az apropóból nem kell tudnia senkinek az én karakteremről semmit, mivel mindannyian tudjuk hogy itt a szerverenen játszó emberek 90, de akár 95 százalékának az amit OOC tud, azt valamiért IC is tudja. Ezáltal nekem az nem pálya, hogy bárkivel leállok RP-t kezdeményezni, tudja ki vagyok OOC, olvasta a karaktertörténetemet és nulla érdekesség van számára az én karakterem által, mivel tudja a történetből.
-> Ezt továbbvíve pedig, aki régi játékos tudja hogy ingame kell játszani, nem fórumra kell gyártani az ingame meg se történt képeket mutatván hogy mekkora császárok vagyunk a roleplay világában. Már pedig a döntéshozók között nem azok a ,,játékosok" vannak akik 1-2 éve ismerkedtek meg valami youtube videó által a szerverrel, hanem akik a ,,régi" (ezzel kapcsolatban lévő) alapokhoz viszonyulnak. Ami már egyéni preferencia, hogy jónak vagy rossznak gondolja valaki manapság.
Én magam meg tudnék írni egy ,,alapot" minden karakter (név) váltása előtt, csak szimplán ez egy olyan dolog, amit nekem kell tudnom, nem mindenki másnak. Legyen az akár ,,karaktertörténetet" elfogadó emberkének, akár az adminnak aki az én ,,névváltásom" elfogadja amivel új ,,karaktert" hozok. Plusz nem fogok azért PS-t leszedni, meg fórumra topicot kreálni a karakterem életének fejlődéséről mert ,,valakik" ezt várnák el.

Szóval vagy ,,normális" karaktertörténetet várjunk el, vagy legyen elég a szimpla alap ami kimerül annyiban ,,indoklásnak" a névváltásra hogy ,,másik karaktert szeretnék alakítani". Végülis kis józsikának aki elfogadja az én névváltásom nem kell tudni semmit az én karakteremről, azt elég ha én tudom.

Azt pedig egységesen, mindenki által kimondhatom szerintem hogy nem kell hogy a magukat istenekben beállító emberek majd nekem magyarázzák hogy az én karakteremnek mi a reális, meg mit kéne és hogy csinálnia. Már pedig ha karaktertörténet van elvárva, abból fognak másolgatni hogy ,,szerinted ez ilyen karakterrel ,rEáLiS" ? Mert szerintem ennek így és úgy, meg amúgy kellene lennie. Bla-bla-bla.

2. CK-hoz ne kelljen a másik fél beleegyezése. Adminisztrátori jogkörbe tartozna annak a vizsgálata, hogy a CK melletti döntés megalapozott volt -e, és maga a CK is alapos volt -e. Amennyiben pozitív elbírálásban részesülne a CK, úgy az admin egy parancssal megölné a karaktert és a játékost visszadobná a rendszer a karakterkészítőhöz.
Ez pedig elég nyers megfogalmazás lesz de ne adjunk már még nagyobb hatalmat az adminok kezébe úgy hogy van aki most kb annyi éves mint amennyi ideje valaki RP szerveren (nem csak ezen) játszik. De minimum az aktuális korának a felét (legyen 16 egy átlagos admin kora, aminek logikusan 8 a fele) már lejátszotta vagy itt, vagy máshol.
Régebben sokat voltak Adminsegédek az adott emberek, nem 1 hónapot amivel megkapták azt a jogot hogy mehessenek is adminnak, hanem FELVETTÉK őket adminnak, amint úgy látták hogy érdemes odaadni neki. (Igen, ekkor volt olyan hogy 2-3 hétig 1 panaszkönyv sem nyílt, és nem volt napi 3 admin panaszkönyv sem, illetve végülis nem minden adott szitunak adminügy volt valami ,,sérelem" miatt a vége, hogy azt már pedig ki kell vizsgálni!!)
Arról pedig nem beszélve, hogy ha jön egy ,,rossz" döntés egy admin által, amit feülvizsgáltatsz.. ami tegyük fel jogos lesz a te szempontodból és az admin ,,szankciót" kap, attól ő még megölte a te karaktered és ameddig annak az elbírálási időszakában nem tudod használni, ami lehet 1 nap, 3 nap, de akár 1 hét is még minden megfelelő bizonyítékot bekér, átvizsgál. Addig a te karaktered lóg a semmiben és ,,nem játszhatod" azt. Plusz minden 2. ember halála CK lenne, 100% biztos vagyok benne. Annak pedig a logolása, elmentése, tartogatása hogy visszaállítsák a karakterem, színtiszta macera, illetve számomra ,,felesleges" időhúzás. Amennyiben valakit ,,CK" jelleggel akarsz megölni, sorakoztasd fel az ellene lévő bizonyítékot, keress fel egy FőAdmint aki kötelezheti annak az elfogadására amennyiben leokézza hogy igen, ez felért egy CK szituval és szépen lett kivitelezve. (Vito csinált is már ilyet egyszer még V3 vége felé, hogy valakit ,,karakter" váltásra kötelezett mert azzal a karakterrel lőtte a rendvédelmiseket, amivel 1 nappal korábban még Rendőrségi Akadémián vett részt és arra esküdött volna fel hogy megvédi a civil embereket és a hazáját szolgálja, ami totál irreálisnak állította be a ,,karaktert".)
Arról meg még szó sem esett, hogy akár tetszik, akár nem.. vannak olyan adminok akik elvileg ,,pártatlanok" de mindannyian tudjuk hogy nem azok. Ezt kár lenne vitatni, illetve ellenérveket felsorakoztatni hogy ki miért nem az.

Én sem játszanék minden 1 vagy 2 hét után új karakterrel, ha úgy alakul hogy ki kell lépnem az adott frakcióból de az a karakter ,,ahhoz" tartozik/tartozott. Kicsit olyan lenne mintha World of Warcraft Hardcode játékot játszanék ami egyenlő azzal hogyha meghalok 1 adandó alkalommal, akkor az a karakterem kuka, be sem tudok rá lépni többet aztán ha lvl 28ig jutottam a 60 szintből akkor hát pech, mehet előlről.
Egyenes út lenne ahhoz hogy az 500 playert 50re csökentsük csúcsidőben.

Jó ötleteid vannak legtöbbször, illetve vannak olyanok amikkel tudok azonosulni és látom azt miért lenne jó.. De ezzel most nem nagyon tudok azonosulni, bocs.
 
Utoljára szerkesztve:

TrockenSocken

BigJoe
2019. 01. 10.
234
1 665
dahoam
V4 karakter
Mario Badalamenti
LV karakter
Jonathan Azzini
Ha ma nyitna meg a szerver, akkor ez egy magyon ötletes dolog lenne, de már egy évtizede úgy működik, hogy bármi amit szereztél megmarad. Ez a seemta sikere is, mert ha 10 éve vettél valamit az még most is megvan. Ezzel az elvvel szembemegy az elképzelésed sajnos.
 

fumo

fumo friday
2020. 05. 24.
1 545
4 451
Mosonmagyaróvár
V4 karakter
yoichi aira
LV karakter
cino tani
V2 karakter
krisztián lovász
Gyors leírom a véleményem, amibe tuti belefog valaki kötni de azért leírom:

1. pont: Mikor megtudták az emberek, hogy ahoz, hogy egyedül tudjon detektorost rabolni kell karakter story mindenki írta a "jobbnál-jobb" történeteket, ami jellemezően abból állt, hogy anyját az apját a hörcsögét a tücskét meg a sattóbbijét megölték, elszegényedett és pénzforrásként rabol.
Magyrul egy kaptafára mentek a karakter történetek és semmi kreativitás nincs bennük. Itt se lenne másként

2. pont: Ez még nekem okés is.

3. pont: Esélytelen, hogy bejön. A legtöbb ember inkább választja a bant és jailt, mintsem, hogy egy uzit vagy egy coltot elveszítsen. Ha ez a harmadik pont bekerülni kábé az egész szerver üres lenne, senki nem játszaná.

4. pont: Itt a legnagyobb gond azzal lenne, hogy lehet az adott illetőnek mondjuk két karaktere van és mindkettővel frakcióban van. Akkor ez okozna leaderek számára problémát, hisz nem tudják hogy az adott tag meddig aktív a másik frakiba és hogy mikor vált vissza az előző karakterre. De lehetséges, hogy csak nekem lenne ez probléma.
 

Kamii

Lelkes fórumhasználó
2019. 01. 17.
390
777
V4 karakter
Deverina Ina Kaamil
LV karakter
Deverina Ina Kaamil
V2 karakter
Kamilla McCarthy
2es, a CK-val kapcsolatba, én felvoltam háborodva, hogy kell engedély, szóval mindenképp támogatom, véletlen nem CKznak csak úgy ki valakit, ha már eljutott oda, hogy ckzni kell, akkor ott van valami, legalább kicsit jobban féltjük majd a karakterünk.
Bár nem kéne ezt túl bonyolítani, elég egy névváltás, de a beleegyezéses dolgot el lehetne törölni.
 

Pashenko

𝓽𝓮𝓬𝓱𝓷𝓸 𝓲𝓼 𝓷𝓸𝓽 𝓬𝓻𝓲𝓶𝓮
2019. 03. 25.
138
600
V4 karakter
Tommy Arkin
LV karakter
Yuri Pashenko
V2 karakter
-
Szia. 4 pont már v1-ben megvalósult, nem hiába nem lehet ezt már megtenni. Szerintem sincs sok értelme, illetve valamilyen szinten sok visszaélés is lenne vele.
Lásd nekem is két karakterem van: