Jogszabály helytelen értelmezése alapján ismételt felülvizsgálat

Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov



Mason Byers utólag szerkesztette az eredeti hsz-ét, viszont nem látható és visszakövethető módon csendes szerkesztéssel.
Kép az ő eredeti hozzászólásának szövegéről:






logo3-2.png




Panasztétel: Gépjármű jogszerűtlen elszállításáról

Teljes neve: Artyom Egorov
Lakcíme: -
Telefonos elérhetősége: +38-76-213-5447
Gépjármű rendszáma: -
Gépjármű alvázszáma ((ID)): -
Gépjármű típusa: -
Gépjármű elszállításának dátuma: -
A panasz részletes kifejtése: Mayon Byers vezérigazgató 2024.07.28-án elbírálta egy jogtalan elszállításról történő panaszomat, melyben a vonatkozó jogszabály egy előírását helytelenül értelmezte, ami miatt helytelenül tett egy parkolással kapcsolatos megállapítást is.

Mason Byers a kétkerekű, egy nyomon haladó járművekkel kapcsolatban az alábbit állapította meg:
A város parkolási szabályzatának 5.§ 2. pontjában leírtak alapján a motorkerékpárt a az útpadka mellett kell szabályosan lerakni, nem pedig a járdán.

A vonatkozó jogszabály említett előírása:
(2) Egy nyomon haladó járművel (kerékpár, motorkerékpár) az úttesttel párhuzamosan, a járda külső szélén, a menetirány szerinti jobb oldalon szabályos a parkolás. Amennyiben az út szélén nincs járda, akkor az útpadkán kell megállni a menetirány szerinti jobb oldalon az úttesttel párhuzamosan. Egy nyomon haladó jármű a járda belső szélén is parkolhat az úttesttel párhuzamosan.

A jogszabályi szövegből ki szeretnék emelni kettő mondatot:
a járda külső szélén
Egy nyomon haladó jármű a járda belső szélén is parkolhat

A kettő kiemelt szöveg nyelvtani értelmezése során egészen könnyen kijöhet az a végeredmény, hogy a jogszabályi előírások alapján a JÁRDÁN kell parkolni a motorral, már ott ahol van. A panaszban említett helyen volt, így ott a JÁRDÁN kellett parkolni.
Onnan lehet tudni hogy a jogszabály azt írja elő hogy a járdán kell parkolni a motorral, hogy leírja hogy a járdán kell parkolni a motorral. Nem fejjel lefelé, nem a levegőben, nem a vízben, nem az úttesten, nem a padkán, nem a füvön, nem bárhol - a JÁRDÁN. Feketén-fehéren leírja a szabályzat hogy mit vár el, ennek mindenben eleget tettem.

Értelmezhetetlen a vezérfőigazgató azon kijelentése, hogy az útpadka mellett kell parkolni a motorral. Vagy a közlekedésmérnöki téren hiányos az ismerete a vezérigazgató úrnak és ezért nem tudja hogy az érintett útszakaszon nincs útpadka, vagy csak nem tudja mi a különbség az útpadka és a padka között.
Ha a vezérigazgató úr arra gondolt hogy a padka mellett kell parkolni, akkor melyik mellett? Mert egyik mellette az úttest van ahol nem parkolhatok hiszen akkor akadályozom a járműforgalmat, a másik mellette meg a járda van ahol nem parkolhatok mert akkor a gyalogos forgalmat akadályozom. Most melyiket akadályozzam? Vagy hogy értett ezt az egészet a vezérigazgató úr?

Megjegyzés: Ha a vezérigazgató úr tisztázná hogy egészen pontosan mire gondolt és egy példát esetleg mondana, vagy az érintett helyzetre felvázolná hogy a szerinte szabályos várakozás hogyan néz ki, megköszönném. Ahogy azt is hogy ha ehhez ő is válaszolna.
Bírált panasz: https://forum.see-game.com/threads/artyom-egorov-jogtalan-lefoglalas.445137/
 
Utoljára szerkesztve:

fazo83

Írnok deák
Támogató
2020. 06. 07.
564
485
41
V4 karakter
Dr Dante Colleoni
Szép napot!

Jelen panaszát Mason Byers vezérigazgató érintettsége miatt én fogom intézni.
A már Ön által hivatkozott szabálypont a járda külső vagy belső SZÉLÉT engedélyezi az egy nyomon haladó járművek várakozására.
Az én értelmezésem szerint a járda széle kb. ezt jelenti:
és nem pedig ezt:

Tisztelettel:
Dr Dante Colleoni
operatív igazgató
Parkolás Felügyelet
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
Tisztelt Igazgató Urak!

Értem a "szélén" szó ezen értelmézését, csak abszolút nem tudok vele egyet érteni.
Engedjék meg hogy kettő rövid példán keresztül szemléltessem is hogy a közlekedés körében miért értelmezhetetlen a "szélén" alatt az, hogy a lehető legeslegszéle valaminek.

Maradjunk a közlekedési jogszabályoknál, egészen pontosan a KRESZ-ből idéznék. Ez is egy közlekedési szabályokhoz kapcsolódó jogszabály, akárcsak a Parkolási Szabályzat, így elméleti síkon nem lehet különbség aközött hogy az a szó ami mind a kettőben megjelenik más értelmezést kaphasson.

A KRESZ 36. § (12) bekezdése az alábbiakat írja elő:
36. § (12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állnia, – előre sorolás céljából – kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.
Ez egy többszörösen összetett mondat, az ügy szempontjából irreleváns előírásokkal is, így kiemelem hogy mi a nekünk fontos része:
"Ha a járművek [valamilyen forgalmi oknál] fogva megállnak, akkor előresorolás céljából kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett el szabad menni."

Ebből az "úttest szélén" kifejezés érdekes, ami összevetve az önök "szélén" szó értelmezésével azt jelentené hogy ha a csatolt fotón látható helyzetben a kocsi egy dugóban áll és el akar menni mellette egy biciklis, akkor az CSAK ÉS KIZÁRÓLAG a zöld vonalon haladhat, arról nem térhet le
  • jobbra, mert hiszen akkor már nem az úttesten megy;
  • balra, mert hiszen akkor már nem az úttest szélén megy.
Pirossal jelölve az a rész ahol a kerékpáros nem mehet, mert bár az a terület az úttest része, annak nem a széle; már az igazgató urak értelmezésében. Hiába áll ott rendelkezésre közel 90 centiméter...


Ami a másik példát illet, hazai csőkorlát-hiány okán el kell utazzunk a szomszédos országba amelynek KRESZ jogszabályát használjuk.
A KRESZ 20. § (1) bekezdése az alábbi előírást tartalmazza:
20. § (1) A járda (járdasziget) szélén levő fekete-fehér színű lánc-, illetőleg csőkorlát vagy más hasonló berendezés azt jelzi, hogy a gyalogosnak az úttestre lépnie tilos.
Ezzel kapcsolatban is csatolok egy képet, de csak e bekezdés után.
A képen látható hogy a csőkorlátot (amelyet egyértelműen azért helyeztek ki hogy a gyalogosnak jelezzék hogy az úttestre ezen a helyen nem léphetnek) nem úgy helyezték ki, hogy az megfeleljen az önök "szélén" értelmezésének.
Most akkor ezt úgy kell tekinteni hogy valamelyest mégiscsak úgy nagyjából a járdasziget szélén van ha félig csukott szemmel nézzük és szódával éppencsak elmegy, vagy mivel nem a járdasziget szélén van ezért nem felel meg az idézett jogszabályi előírásban fejtegetett céljának és figyelmen kívül lehet hagyni, itt a gyalogos nyugodtan leléphet az úttestre?



Remélem ez a két abszurd példa elegendő volt ahhoz, hogy a Parkolás Felügyelet és a tisztelt igazgató urak megértsék álláspontomat és felülvizsgálják hogy miképp is értelmezik a "szélén" szó jelentését.
Én értem hogy a parkolási rendelet egy mindenki érdekében hozott jogszabály, amely betartása nagyon fontos és tényleg eltagadhatatlan társadalmi érdek. De a közlekedés körében már csak azért is óvatosabban és nagyobb mozgásteret hagyva kell bánni a fogalmakkal mert nincs olyan ember akit nem érintene valahol és valahogy a közlekedési témakörök jogszabályai. Egyszerűen elkerülhetetlen hogy ne legyen mindenki érintett valamilyen szinten a közlekedési jogszabályokkal.
Ha a Parkolás Felügyelet ilyen szigorúan veszi a szavak nyelvtani jelentéseit akkor egy aránytalanul szigorú jogértelmezést fog elérni.
Vagy az ilyen egyedi értelmezéseit tegye közzé valahol a szervezet, akkor nincs félreértés.

Ezzel együtt felhívnám arra is a Parkolás Felügyelet és kiváltképp az igazgató urak figyelmét, hogy minden dolognak két oldala van.
Hogy hozzak példát is: az itt tárgyalt esetben igen, nem az Önök sajátos értelmezése szerinti "szélén" állt a jármű, amivel így elvileg nem felelt meg az előírásoknak. Ugyanakkor pár dolgot úgy érzem hogy elfeljtett a másik oldalról megvizsgálni pár ember... például hogy mennyivel veszélyesebb a társadalomra az hogy a motor 30 centiméterrel beljebb állt de az egyéb jogszabályi előírás (menetirány tartása, párhuzamosság, a gyalogos forgalom akadálytalan haladásának lehetővé tétele, a gyalogos forgalom részére legalább 1,5 méter szabadon hagyása) maradéktalanul betartásra került, hogy a motorról így leszálláni mindenképp az úttesten folyó forgalomba lehet csak, hogy ha elhalad egy nagyobb méretű jármű a motor mellett akkor a szívóhatás miatt sokkal nagyobb eséllyel fogja azt felborítani és berántani az úttestre, hogy sokkal kisebb helyet hagy az úttesten közlekedésre, hogy sokkal kevesebb helyet hagy egy másik közlekedő hibájának korrigálására.
És ezek mellett van még egy jópár érv, hogy miért kellene minden dolog mindkét oldalát megvizsgálni, de úgy hiszem többet nem szükséges leírnom, az álláspontom tiszta ebből is.

Kérném a tisztelt igazgató urakat hogy vizsgálják felül miképp is kezelik a "szélén" szó jelentését, mert az ilyen szigorú értelmezése aránytalan és indokolatlan a fent leírtak alapján.

Tisztelettel
Artyom Egorov
 

fazo83

Írnok deák
Támogató
2020. 06. 07.
564
485
41
V4 karakter
Dr Dante Colleoni
Tisztelt Egorov Úr!

Örülök, hogy már nyelvtani magaslatokba is emelkedhettünk. Ettől függetlenül nem vagyok hajlandó vitát nyitni arról, hogy ki, mit, hogyan értelmez. Illusztráltam képpel, hogy a mi értelmezésünk szerint mi a járda széle. Szép lenne, ha nekünk kellene a legkülönbözőbb esetekben mindig mindenki más értelmezéseihez igazodnunk. Felháborítónak tartom, hogy miközben Ön meglehetősen jól ismeri a szabályainkat, mégis úgy áll meg, hogy az vitás helyzetet idézhessen elő. Ha fél attól, hogy az úttesten közlekedők elütik a motorról való leszálláskor, akkor az elmondása alapján tudja jól, hogy lehetősége lett volna a járda belső szélére is parkolni, még a szabálypontot is tudta idézni. Senki nem kötelezte arra, hogy az úttest felőli oldalon parkoljon le, ráadásul úgy, hogy ebből értelmezési vita alakulhasson ki.
Az esetből tanulva, az igazgató urak a Parkolási Szabályzat módosítása alkalmával az ide vonatkozó szabálypontot pontosíttatni fogják konkrét távolságokkal, hogy mindenkinek egyértelmű legyen.

Ahogy írtam, nem lesz itt most értelmezési vita. Válasza alapján Ön tudatában volt annak amikor leparkolt, hogy ezt más módon is megtehette volna, de mégsem olyan módot választott, amely nem okozhat vitás helyzetet. És mivel ez alapján látható, hogy nem a szabályok ismeretének hiányában "jóhiszeműleg" várakozott úgy ahogy, ezért még ezt sem tudom méltányolni, a kártérítési igényét nem hagyom jóvá. A panaszt zárom.

Tisztelettel:
Dr Dante Colleoni
operatív igazgató
Parkolás Felügyelet

((A múltkori panaszodnál kértem, hogy a tudásodat ne a rendvédelem ellen használd fel, hanem inkább arra, hogy segítsd őket. Bár a PF nem rendvédelem, de gondoltam talán mi is beletartozhatunk, és azt gondolom adtam lehetőséget is rá.
És elég elszomorító az, hogy azok után, hogy megkaptad a Parkolási Szabályzat módosítását véleményezésre, lehetőséged volt módosítási javaslatokat tenned benne, mégis ezt csinálod. Ami kivetni valót találtál benne, azt kivétel nélkül elfogadtam, és aszerint javítva lett továbbküldve felsőbb körökbe jóváhagyásra. Nem tartom fair dolognak, hogy lehetőséged lett volna szólni a "széle" dolog miatt is, hogy szerinted ez nem egyértelmű, pontosítsuk, vagy bármi, de nem tetted. Hanem inkább kiraktad a motorodat valahova "csapdának", hogy majd jöhess panaszra ha lefoglaljuk, és nekiállj kötekedni egy olyan szabály értelmezésében, amin neked saját magadnak lett volna lehetőséged változtatni. És ha akkor nem szúrtad ki, az is oké, de szerintem akkor nem a csapdaállítás lett volna a megfelelő módszer most, hanem hogy szólsz, hogy azon a ponton lehet hogy kéne még alakítani. És ami még idegesítő a dologban, hogy tudomásom volt arról, hogy vettél protectet a motorra, hogy kirakd valahova, ahol szerinted szabályos, de mi majd könnyen benézhetjük, lefoglaljuk, jössz panaszra, és akkor ez neked majd milyen jó passzív jövedelem lesz. Hát nem lesz... Úgy látom hiába próbálkoztam az összes kötekedésed ellenére jó viszonyt kialakítani veled, te továbbra sem tudsz korrekt lenni velem/velünk.))
 
Állapot
A témát lezárták. A bejegyzéshez nem tudsz hozzászólni.