- 2019. 01. 11.
- 311
- 250
- V2 karakter
- Dave Guerrini
Szerverrel kapcsolatos ötletek Játékos (IG) neved: < Dave Guerrini > Ötleted: < Szeretettel köszöntök mindenkit! Örülök, hogy olvasod ezeket a sorokat, és szívesen fogadom a pozitív és negatív véleményeket egyaránt! Akik ismernek, tudják, hogy már viszonylag régi motorosnak számítok a szerveren, hiszen 2016 óta, tehát immár 8 éve – kisebb-nagyobb megszakításokkal, de még mindig aktívan jelen vagyok. Fontos tudni rólam, hogy ez volt az első MTA RP szerverem. Amikor beregisztráltam, fogalmam sem volt, hogyan működnek itt a dolgok, különösen azt sem, hogy mi is az az RP. Ahogy telt az idő, civil munkákat végeztem, hogy összegyűjtsek egy menő járműre valót, közben pedig jó néhány IC kapcsolatot is kiépítettem, amelyek közül néhány IRL is barátsággá alakult. Egyik ilyen ismerős egyszer megkérdezte, hogy nincs-e kedvem csatlakozni az OMSZ-hez és segíteni az embereken. Miért is ne? Felvettem IC a kapcsolatot az OMSZ vezetőségével, és itt ért a hideg zuhany: RP-zni kellett ahhoz, hogy bekerüljek a frakcióba. Bevallom, nem vettek fel, mivel akkor még fogalmam sem volt, hogyan kell RP-zni. Nyilvánvaló volt, hogy az emberek szerették az RP-t, és sokan el is várták – hiszen ez egy RP szerver volt. Az idő múlásával azonban ez a trend lassan kikopott. Mit is akarok ezzel mondani? Manapság az RP világ már nem vonzza annyira az embereket, és háttérbe szorul. Az elmúlt 3-4 évben a szerveren leginkább a pénz és a meggazdagodás került a középpontba. Lehet, hogy ez lett a fő prioritás, nem igaz? És igen, fel lehet vetni, hogy én, Dave, is a pénzre hajtottam. Bevallom, ez így volt. Ha tehetném, visszaforgatnám az időt, és mindent elölről kezdenék, mert akkor volt igazán élvezetes a játék. De eljutottunk idáig, és a pénz valóban nagyobb szerepet kap. Éppen ezért olyan rendszereken kellene gondolkodni / ötletelni, amelyek lehetővé teszik, hogy több játékos egyszerre együtt végezhesse a különféle munkalehetőségeket. Munkalehetőségek újragondolása: A jelenlegi civil munkákat teljesen kivenném a szerverről, és kizárólag a kamionsofőr munkát tartanám meg (erről bővebben lent). Teljesen újragondolnám, és olyan lehetőségeket vezetnék be, amelyek vállalkozóvá vagy cégvezetővé válásra adnak esélyt. Fontos, hogy ne az jöjjön le, hogy mindenkiből cégvezető kell legyen (erről később részletesebben írok). A kamionsofőr munkát azért tartanám meg, mert rengeteg lehetőség rejlik benne, ami lehetőséget adna bizonyos játékosoknak cégtulajdonossá válni, és ezáltal több munkalehetőséget teremteni mások számára. Hogyan képzelem el ezt? Kamionsofőr munka kezdetétől fogva, a játékosok (köztük én is) körülbelül 80%-ban DPD - Amazon fuvarokat vállalnak, mert ezek a legközelebbi depók. Hiába van több másik is, a fizetés ugyanaz, így nincs értelme hosszabb utakat tenni. Azon gondolkodtam, hogyan lehetne izgalmasabbá és kevésbé monotonná tenni ezt a munkát. Az ötletem az, hogy a különböző depókat meghagynám, de lehetőséget biztosítanék arra, hogy egy játékos megvásárolhassa a depót PP-ért vagy nagyobb összegű IC pénzért is (ezáltal is pénzt vinni ki a szerverről). Később részletezem, miért lenne előnyös a cégtulajdonosnak vagy depóvezetőnek lenni. Példának vegyük magamat (Dave). Ha lenne egy depóm (Amazon), egy céges panel segítségével alkalmazottakat vehetnék fel különböző pozíciókba, mint például beszerzési felelős, árukezelő (targoncás) és kamionsofőr. Jelenleg különböző árukat szállítunk depók között, de egy új, bővített koncepciót hoznék be. A terv az, hogy egy script segítségével érkeznének hajók az LS dokkokhoz, ahonnan átvehetnéd az árut. Innen vagy azonnal tovább szállíthatnád egy másik depóba vagy a saját raktáradba, vagy közvetlenül a megrendelőhöz is eljuttathatnád. Felmerülhet a kérdés: miért legyen készletünk a saját depóban? Ennek oka az, hogy a termékek ára dinamikusan változna, mintha egy tőzsdei árfolyam. Például 5 órája még 100 ezerért beszereztél valamit, de most lehet, hogy 180 ezerbe kerül. A hajók napi 4-5 alkalommal érkeznének, és hoznák az általad megrendelt termékeket, amiért természetesen fizetsz is (ez a pénz egyből menne ki a szerverről). Milyen termékeket szállíthatnánk? Sokféle árut lehetne, amit a játékosok használnak, és amit frakciókkal is össze lehetne kötni. Például az SCCS-nek szüksége van autóalkatrészekre különböző autótípusokhoz, az OMSZ-nek egészségügyi termékekre, a boltoknak különféle árukra. Tehát rengeteg lehetőség van, amit ki lehetne használni. Miért lenne hasznos készleten tartani az árukat? Ahogy említettem, a termékek ára változik. Ha például egy másik depónak, mondjuk a UPS-nek, éppen olcsóbb lenne tőled beszerezni az árut, akkor tőled rendelné meg. Ugyanez igaz lehet bármely más megrendelőre is. A megrendeléseket egy céges laptopon keresztül láthatnád, ahol különféle megrendelők lennének: más depók, boltok, autószerelők stb. Például, ha az SCCS 100 alkatrészt rendel tőled, az Amazon depó megkapja a megrendelést, átnézi, és ha megéri neki, akkor berendeli a szükséges árukat (hajóról vagy más depóból), vagy épp készleten is van. Miután az áru megérkezik, elszállítják az SCCS-hez, ahol targoncával átveszik (igen-igen, van targoncája is ), majd az SCCS fizet a termékekért. A kamionsofőr automatikusan pénzt kap, miután az áru kiszállítása megtörtént. A fizetések és jutalmak rendszere átalakulna. A kamionsofőr például a megrendelés összegéből kapna egy százalékos részt a depótól (pl. 30%-ot), de ebből levonnánk egy adót, ami a szerverről kivinne pénzt. A kamionsofőr adóterhe csökkenhetne a szintje növekedésével, amit fuvarok segítségével, (XP) gyűjtésével érhetne el. Az árukezelő hasonló módon keresne pénzt és XP-t, amikor árut rakodik le vagy fel. A depóvezető helyzete és motivációi is fontosak. Például, ha egy megrendelő 1 millió forintot fizet egy áruért, a költségek levonása után (pl. 20% termékköltség, 20% árukezelés, 30% fuvarozás), a fennmaradó 30% a depóvezető céges számláján maradna. Ha ki akarja venni a pénzt, akkor lenne egy más adó ami megint csak csökkentené a teljes összeget. A depóvezető számára fontos lenne a folyamatos növekedés, ezért bővíteni kellene a flottát is (új kamionok, pótkocsik, targoncák), valamint a depót is fejleszteni kellene, hogy nagyobb készleteket tudjon tárolni. A cégek eleinte bérelhetnének járműveket is, de ehhez is pénzre lenne szükség. Mielőtt a kamionsofőr vagy targoncás jelentkezne egy depóhoz, mindenképpen vigye magával az engedélyeit is Így az engedélyek meglétének valóban lenne értelme. Összességében ez a rendszer bevételt is hozna, de kiadásokat is generálna, ami folyamatos pénzáramlást biztosítana. Tisztában vagyok vele, hogy ez egy komplex ötlet, és megvalósítása nem lenne könnyű, de remélem, hogy inspirálhatom vele a vezetőséget. Ha csak annyit érek el vele, hogy gondolkodásra késztet, már megérte! További ötletek: Boltrendszer újragondolása: A jelenlegi boltrendszer ugyan nem rossz, de nincs értelme saját tulajdonú boltok fenntartásának. Szerveren levő összes boltot kitörölném, és csak a legfontosabb helyeken helyeznék el boltokat. Ezekben a boltokban viszont akár tízszeres áron lehetne venni például gyógyszert, szemben a magántulajdonban lévő boltokkal. Ezzel ösztönöznénk a játékosokat, hogy inkább magánüzletekben vásároljanak. Bár ez a bolt tulajdonosai számára bevételi forrás lenne, maga a bolt létrehozása is nagyon költséges lenne (ami pénzt vonna ki a szerverről), illetve a különböző engedélyek a NAV-tól. A termékeket a fent említett módon, depókon keresztül lehetne beszerezni, és ezeket aztán el lehetne adni a saját boltunkban, különböző árakon. Itt lép be a verseny: hogyan lehetne elérni, hogy nálam vásároljanak többen, mint a konkurenciánál? Ha sikeresen eladsz egy terméket, továbbra is kiveheted a bevételt (bizonyos adóteher mellett), vagy a készletbővítésbe fektetheted. Viszont ahhoz, hogy nagyobb készlet elférjen a boltodban, további fejlesztésre lesz szükséged, amit pénzért cserébe tehetsz meg, így nagyobbítva a boltot. Állattenyésztés behozatala: Igen, tudom számtalanszor volt rá ötlet, és el is lett utasítva. Jöhet az a válasz, hogy V2ből ne csináljunk V3 (avagy már V4-et). Jogos.. Viszont akkor tedd fel magadnak azt a kérdést, hogy a növénytermesztés az honnan jött? Ingatlanokkal (vagy ahogy mindenki hívja, birtokokkal) kapcsolatos változások: Továbbra is jó ötletnek tartom, hogy az interiorokat háromhavonta be kell jelenteni. Azonban ha egy be nem jelentett ingatlan eltűnik, de hozzá kapcsolódik egy elektromos kapu, akkor a játékosnak lehetősége legyen IC pénzért megvásárolni azt. A kaput továbbra is PP-ért tarthatná meg. Ha a játékos nem igényli a kaput, akkor FA/SA törölhetné. Ezzel lehetőséget adnánk a játékosoknak arra, hogy azokat a házakat megszerezhessék. Jelenleg sok helyen látok házakat, ahol van kapu, de nincs interior. Miért van ez? Elnézést, ha rosszul tudom, de jelenlegi információim szerint az elektromos kapuval ellátott ingatlan már birtoknak számít, és csak annyit mondanak, hogy keresd fel Tamásit, ha szükséged van arra a házra (birtokra). Természetesen továbbra is lennének birtokok, például a Gazdagnegyedben, amelyek csak PP-ért vásárolhatóak meg. Felmerülhet a kérdés, hogy miért csak PP-ért, és hogy Tamási ezzel csak bevételt akar generálni magának. Igen, de ne felejtsük el, hogy a szerver fenntartásának költségei is vannak, amelyeket valahogy fedezni kell, hogy a játék folyamatosan elérhető legyen. Autókkal kapcsolatos újragondolások: Az autók bejelentését itt is szívesen látnám, de nem háromhavonta, hanem inkább fél vagy egyéves ciklusokban. Aki fél év alatt egyszer sem tud belépni a szerverre, hogy bejelentse a járművét, az talán nem is érdemli meg azt az autót. Miért lenne ez jó? Mert így más játékosok is esélyt kapnának arra, hogy például egy Porschéhez jussanak a szalonból. Ha valaki nem jelenti be a járművét, az törlődik, és egy limit felszabadulna. Ez persze kérdéses lehet olyan autóknál, mint pl: E60 amiből több száz is lehet a szerveren. Összességében nem tudom, mennyire megvalósítható ez az ötlet, és azt is sejtem, hogy sokaknak egyáltalán nem tetszene, viszont egy bizonyos rétegnek igen. Az autók terén pedig néhány jármű frissítésre szorul, de erről a későbbiekben tervezek egy részletes jármű ajánlót írni. Hobbi munkákkal kapcsolatos ötletek: Horgászat: A jelenlegi horgászatrendszer igazán megérdemelne egy frissítést, hogy realisztikusabb és életszerűbb legyen a folyamata. A felszereléseken nem változtatnék, mivel ezek szükségesek egy horgászathoz. Azonban a kifogható halak terén lenne mit fejleszteni, örömmel látnék új halfajtákat a szerveren. Az árakkal kapcsolatban pedig teljesen átalakítanám a rendszert egy dinamikus árfolyam alapján, ahol a halfajták értéke időszakosan emelkedik vagy csökken. Így a játékosok eladhatnák a halakat NPC-knek vagy más játékosoknak, ezzel egy új kereskedelmi forma jönne létre, vagy megtarthatnák maguknak, és akkor adnák el, amikor az ára magasabbra szökik. [ÚJ] Búvárkodás: Ha már volt búvárkodás event, miért ne lehetne ebből hobbi munkát is kialakítani? Az ötlet lényege, hogy különböző felszerelések használatával lehetőség nyílna a tengerben búvárkodni, és a mélyben különböző érceket kutatni. Az így talált érceket egy NPC-nél lehetne értékesíteni, vagy eladni más játékosoknak. Az árazás a horgászathoz hasonlóan dinamikus lenne, árfolyamok alapján működne. További ötletek kidolgozása folyamatban... Zárásként a legfontosabb, hogy jelenleg a droppokra, crashekra és csalásokra helyezzük a fókuszt. Hiszen ki szeretne hosszútávon egy olyan szerveren játszani, ahol 5-10 percenként kifagy a játék? Amíg ezek a problémák nincsenek orvosolva, addig felesleges bármilyen más fejlesztésre építkezni. > Megjegyzés: < Köszönöm szépen, hogy végigolvastad, és ahogy említettem, várom szívesen a véleményeket! Üdv, Dave. > |