Bányászat - avagy egy jó és érdekes folyamatos minuszolás anekdotája

ryansoprano

Újonc
2019. 12. 19.
1
1
V4 karakter
Ryan_P_Soprano
a7ad47c33c8c8be856508d69e05822b6.png

InGame neved:
Ryan P Soprano

Az észrevétel időpontja:
2024.08.19.

Kép, videó:
Nem szükséges, csak olvasni.

Részletes leírás:
A bányászattal, mint témakörrel van egy átfogó problémám. Amikor visszatértem a szerverre több, mint 7 év után, 24 évesen, egyből a miner update-os videót láttam meg. Nagyon érdekesnek tűnt (és az is), valamint ahogy ez az egész kivitelezés megtörtént egy MTA SZERVEREN GTA SAN ANDREASBAN az lenyűgöző. Hats off. Azonban, a probléma akkor jött, - pontosabban a felismerés - amikor jöttek dolgozni emberek és habár adtam el kitermelt anyagokat, folyamatosan vennem kellett le a pénzt. Teljesen adom, ahogy az emberek felvétele zajlik, ahogy jön a NAV ellenőrizni, tök RPs. A probléma az anyagiakkal van, ugyanis
a) ha én egy kibérelt bánya tulajdonosa vagyok amire ráköltöttem ~3m dollárt és 2500PP-t - abban a hitben hogy utána ezt visszahozza - akkor van egy bizonyos takt idő (termelésben dolgozóknak ez ismerős lehet), amin belül szeretnék bizonyos dolgokat elérni.
b) ha én elmegyek egy teljesen más, random bányába dolgozni, körülbelül 50.000 dollárt fizetnek nekem csillénként, vonatonként ez kb. 15 perc, tehát óránként megkeresek 1.200.000 dollárt.
c) ha felveszek dolgozó embereket, akkor legalább ennyit ki kell nekik fizetnem (egyébként én ettől többet fizetek, de ez az én IC felfogásom és döntésem), és mindezt abban a hiszemben, hogy amit kiöntenek abból a 6 csilléből az több, mint amit kifizetek nekik (hiszen ha nem így lenne akkor folyamatosan minuszos lenne a vállalkozás... oh wait a second)
d) a kohók feltöltésével, az ércek kivételével rengeteg idő elmegy, megintcsak a takt időre visszagondolva egyszerűen nem éri meg kezelni ezeket (ezáltal nem keletkezik elegendő likviditás, ami aztán tud forogni), hiszen nem tud egyszerre működni az összes kohó,hanem egyesével kell kezelni, ami iszonyú mértékben lassítja a folyamatot (ezáltal ez is profitkiesést eredményez, hiszen addig én a) tudnék bányászni b) tudnék érceket eladni).
e) Dénesről csak annyit, hogy ez a része tök jól van szerintem megoldva, hogy egyszer magasabb, máskor alacsonyabb árat kínál, de ez a 20 percenkénti várakozás (és akkor mit csinál az ember? 20 percet afkol, vagy visszamegy a bányába 3-3 perc alatt, hogy majd megint visszajöjjön), de legyen ez a legkisebb probléma.


Időpont:
2024.08.20.
Egyéb megjegyzés:
Mint IRL felsővezető 6 éves gyártásban eltöltött tapasztalattal átlátom az egész supply chain folyamatot ami tudom, hogy kicsit overkill egy olyan szerveren ahol az átlag életkor az enyémtől jóval alacsonyabb, azonban szeretném, hogy ha a bányászat fun (márpedig fun) akkor ne pénzkidobás legyen, vagy rálocsolt pénz. A magasabb késztermékekért kapott ár, a szerver szabályzata alapján meghatározott csillénkénti ár, egyszerre működő kohók, alacsonyabb várakozási idő mind részleges megoldást jelentene. Egyszerűen bármennyire is azt mondják páran, hogy már ekkor és akkor visszahozta az árát a bánya, nem számolnak utána, vagy nem tudják, hogy mennyi is lehetne a valós megtermelt pénzük mondjuk egy olyan bányában ahol ők a munkások és kapnak mondjuk 300.000 dollárt vonatonként, 15 perc munkáért (egyébként ez van akinél 7-8 perc).
Nagyon szerettem volna, hogy ez jó legyen és hozza a pénzt, de a valóság sajnos mást mutat. PP-ztem körülbelül 10.000 Ft értékben azért, hogy el tudjam kezdeni illetve legyen valamennyi likviditás is nálam, hogy a dolgozókat ki tudjam fizetni, de ma értesítettem őket, hogy ez így nem fenttartható. Más bányába is csak azért nem megyek el dolgozni és inkább csinálom magamban a sajátomat, hogy (habár sokkal kevesebb pénzem lesz belőle) ne vesszen kárba a 2.500 PP amit a vonatra költöttem (a felszerelésekről, egyebekről ne is beszéljünk). Nagyon sajnálom, mert egy iszonyú jó ötlet és iszonyú jól lett a script része megvalósítva, az árak és a ROI index azonban nagyon-nagyon elmaradnak attól, hogy bármiféle értelme legyen használni a bányákat.

 
  • Vicces
Reactions: 0101344786317