Artyom Egorov panasza

Boldi88

Barangoló
2023. 06. 20.
111
606
V4 karakter
Artyom Egorov
logo3-2.png




Panasztétel: Gépjármű jogszerűtlen elszállításáról

Teljes neve: Artyom Egorov
Lakcíme: 32 Liberty Ave, Los Santos
Telefonos elérhetősége: +38-76-213-5447
Gépjármű rendszáma: QEI-65
Gépjármű alvázszáma ((ID)): 320065
Gépjármű típusa: Volkswagen Scirocco Mk3
Gépjármű elszállításának dátuma: 2024.06.27.
A panasz részletes kifejtése: Járművemmel az 1/2024. (I. 28.) RSZSZ rendeletben előírtaknak megfelelően, a két bal oldali kerékkel a lakott területen kívüli út úttestjén, a két jobb oldali kerékkel az útpadka túl szűk kiépítettsége okán az útnak nem minősülő területen várakoztam úgy, hogy a forgalmat nem zavartam. Nem teljesen értem a lefoglalás indokát, minden szabálynak megfelelően helyeztem el járművemet.
Megjegyzés: (( https://forum.see-game.com/threads/matteo-marchetti-jelentesei.437359/page-11#post-2039505 ))
 
  • Fire
  • Tetszik
Reactions: Lukacs és tommenxd

fazo83

Pötyögtető
Támogató
2020. 06. 07.
439
394
41
V4 karakter
Dr Dante Colleoni
Szép napot!

A jelentésben a lefoglalás indokaként “zöld területen való parkolás” szerepel. A kolléga vélhetően azért ezt az indokot írta, mert úgy ítélte, hogy a járműve teljes egészében az úttest mellett helyezkedett el. A jelentéshez csatolt fotót jobban szemügyre véve azonban én úgy látom, hogy az - elmondásának megfelelően - a járműve két bal oldali kereke az úttest szélén helyezkedett el. Ez a parkolás tehát szabályosnak tekinthető lenne, ha nem azon a helyen történt volna. Ugyanis a BTK 20. § és a Parkolási Szabályzat 10. § (4)(5) rendelkezik a lakott területen kívüli főútvonalakon és azok mentén történő parkolás tilalmáról.

Tisztelettel:
Dr Dante Colleoni
operatív igazgató
Parkolás Felügyelet
 

Boldi88

Barangoló
2023. 06. 20.
111
606
V4 karakter
Artyom Egorov
Tisztelt Igazgató Úr!

Messze álljon tőlem hogy feltételezéseket tegyek bárki bármilyen szakmai tudásra is, ezért inkább maradok annál hogy jogszabályi háttérrel alátámasztom azt hogy amit mond, az tényszerűen nem igaz - ugyanis az út amire ön főútvonalként hivatkozik, egészen egyszerűen nem főútvonal.

Az 1/1975. KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 11. § 'Útvonaltípust jelző táblák' (1) bekezdésének e) pontja (5. ábra) mutatja azt, hogy egy út mikor minősül főútvonalnak. Ez a sárga közepű, fehér kerettel ellátott rombusz. (Technikailag egyébként egy sarkára állított szabályos négyzet, de a közlekedésmérnöki szakma valamiért rombusznak hívja, talán egyszerűbb megjegyezni és érteni is, de nem ez most a lényeg.)

Közlekedésszervezési szempontból a főútvonal nem azt jelenti, hogy azon az úton nagyobb a forgalomsűrűség vagy magasabb a forgalomnagyság mint másik utakon. A főútvonal azt jelenti, hogy annak az útnak elsőbbsége van más, abba becsatlakozó úttal (utakkal) szemben. A gyakorlatban ez természetesen úgy jelenik meg hogy a nagyobb igénybevételnek kitett utak kapnak ilyen minősítést, de ez a kettő soha sem kéz-a-kézben jár, nem szükséges együttes fennállás, a közút kezelőjén múlik hogy milyen megalapozott szakmai véleménye alapján dönt egy út főútvonalkénti megjelölése mellett.

Egy apró dolgot remélem figyelembe vett döntése meghozatala során, melyet most a könnyebb érthetőség és láthatóság érdekében kicsit ki is emelek:
AZ A FŐÚTVONAL AMIT A FŐÚTVONAL TÁBLÁVAL MEGJELÖLTEK, NEM PEDIG AZ AMIN SOKAN KÖZLEKEDNEK.

Képzelje csak el, ha minden utat amin sokan közlekednek és lakott területen kívül helyezkedik el főútvonalként kezelnék, jószerint sehol nem lehetne megállni See City-ben. Kicsit irreális helyzet lenne, nem igaz?

Remélem érti problémámat, Igazgató Úr. Kérem hozzon új döntést ügyemben, immár a hatályos jogszabályok és előírások figyelembe vételével!

Tisztelettel
Artyom Egorov




Nem érzem helyesnek hogy csak elméletben okoskodunk itt egymásnak, úgyhogy gondoltam hozok néhány példát. Engedje meg nekem hogy ezeket bemutassam.

Először is egy lakott területen kívüli főútról hoztam képet:


Másodszor pedig egy lakott területen kívüli (?) NEM főútvonalról hoztam képet:

Remélem az Igazgató Úr is vél felfedezni egy apró különbséget a két kép között, mely nem a különböző helyszínben mutatkozik meg.
 

fazo83

Pötyögtető
Támogató
2020. 06. 07.
439
394
41
V4 karakter
Dr Dante Colleoni
Tisztelt Egorov Úr!

Panaszát jogosnak minősítem. A kiváltási díj duplájáért 48 órája van jelentkezni.

UPDATE:

Bár elsőre meggyőző és egyértelműnek látszó indokot hozott fel, hogy az út ahol várakozott, az a megítélése szerint nem főútvonal, így ezt elfogadva minősítettem a panaszát jogosnak.
Azonban helyszínbejárást és némi jogi kutatómunkát végeztem a mai este folyamán, és arra jutottam, hogy nem ilyen egyszerű a helyzet, mint ahogy Ön mondja. A szóban forgó út főútvonalnak számít a KRESZ értelmében.
Ahogy Ön is leírta, a főútvonalat a "főútvonal" jelzőtábla jelöli. Azonban arról nem szólt a leírása, hogy a főútvonal végét pedig a "főútvonal vége" jelzőtábla jelöli kizárólag. Ugyanis útvonal típusát szabályozó, vagy erről utasítást, tájékoztatást adó táblák, az autópálya, autóút, főútvonal, kerékpárút, gyalogút, kerékpársáv, kapaszkodósáv, lakó-pihenő övezet, lakott terület kezdete és vége jelzést, vagy a hólánc használata kötelező utasítás jelzéseit egy esetleges kereszteződés nem írja felül, kizárólag a jelzés vége tábla.
A szóban forgó úton abból az irányból, amely szerinti jobb oldalon Ön várakozott, van kihelyezve "főútvonal" tábla:
Ezt követően is egyébként minden kereszteződésben ezen az úton közlekedőknek van elsőbbségük. Minden kereszteződésben "STOP" vagy "elsőbbségadás kötelező" táblák védik ezt az utat, és az út folytonossága még felfestések szempontjából sem szűnik meg.
Tehát hiába nincs ismételve a "főútvonal" tábla (ahogy megítélésem szerint egyébként elvárható lenne), attól még a KRESZ alapján a főútvonal mindig a "főútvonal" táblánál kezdődik és a "főútvonal vége" tábláig tart, a következő kereszteződésnél nem szűnik meg.
Így hiába van onnan elég messze kihelyezve a "főútvonal" tábla, attól még az az út, amelynek a szélén Ön várakozott, jogilag nem veszti el főútvonal jellegét.

Tisztelettel:
Dr Dante Colleoni
operatív igazgató
Parkolás Felügyelet
 
Utoljára szerkesztve:
  • Fire
Reactions: aZsombi