A Jog Ligája

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov

MTA1NTkwMA.png

Kik vagyunk mi?

  • Egy csapat olyan öntevékeny, a társadalom érdekében működő fiatal, akik nem elégedettek a jelenlegi jogrendszerrel, a jog állami és hatósági alkalmazási módszereivel. Célunk a jogbiztonság megteremtése, fenntartása és a jogban történő érdemi részvétel lehetőségének biztosítása a társadalom minden tagja számára.
  • Tagjaink aktívan részt vesznek társadalmi szerepvállalásokban, jártasak a jog világában, kiismerik magukat az alkalmazott alkotmányjogban, büntetőjogban és általában a jogszabályok világában.

Mit akarunk?

  • Elérni azt, hogy a jogban mindenki részt vehessen és mindenki egyenlően vehessen részt. Kívánjuk ezt jogi tanácsadások és jogi képviseletek útján megtenni, társadalmi célú hirdetések alkalmazásával a társadalom minden rétegét megszólítva, akár személyre szólóan is felhívások közzétételével. Mindezt természetesen ingyen, hiszen a jog mindenkit megillet.
  • Felhívni a figyelmet az állami szervek egyértelmű és mindenkit érintő jogsértéseire, az ezzel kapcsolatos lépések és tájékoztatások megtétele.
  • Hosszabb távon elérni azt hogy a jelenleg jogalkotói jogkörrel rendelkező szervezet az Alkotmányt ne vegye semmibe, az abban foglaltakat betartsa és betartassa, majd hasonlóan járjon el az összes jogszabály tekintetében is. Elérni azt hogy a rendvédelmi szervek ne egy törvénytelen rendszert szolgáljanak ki, hanem a társadalom érdekében járjanak el mindig, szem előtt tartva a lefektetett szabályokat - valamint hogy ezen szabályokat ne csak betartassák, hanem be is tartsák.

Hol lehet minket elérni?

  • Irodánk jelenleg berendezés alatt áll, így csak telefonon a +38-76-213-5447 számon, vagy a következő címre kattintva e-mail formájában: Elérhetőség
  • Előzetes megbeszélés alapján jogi tanácsadást vagy szükség esetén jogi képviseletet is tudunk biztosítani - természetesen INGYEN.

A Jog Ligája csapata
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png



JOGI KISOKOS
A büntetőeljárás során a gyanúsított- és tanúkihallgatáshoz



A 2016. évi I. tv. (- a Büntető Törvénykönyvről) azt írja le, hogy milyen emberi magatartások büntetendőek és ezek milyen büntetést vonhatnak maguk után. Azt azonban, hogy ez a felelősségre vonás milyen szabályok között történik, azt a 2022. évi I. tv (- a Büntetőeljárásról) fekteti le.
A jog előbbit (BTK) anyagi jogként, míg utóbbit (BE) eljárási jogként ismeri és nevezi.

Ahhoz hogy ezeket a súlyos jogszabályokat mindenki könnyebben átláthassa és megérthesse, az alábbi segítséget kívánjuk adni.



Az elején fontos néhány olyan fogalmat tisztázni melyek könnyen összekeverhetőek és szinonímának hihetőek, azonban ezek mindegyike mást jelent.
  • Eljárás alanya - aki részt vesz az eljárásban. Nem csak az akit vádolnak bűncselekménnyel, hanem mindenki más is.
  • Természetes személy - maga az ember. Csak és kizárólag természetes személy lehet büntetőeljárás alanya, így tehát jogi személyek (= cég) nem vehet abban részt, maximum képviselő útján (mely esetben ez a képviselő mint természetes személy vesz részt.) Ez azt is jelenti, hogy egy jogi személlyel szemben nem indulhat büntetőeljárás.
  • Terhelt- gyűjtőfogalom, az a természetes személy akivel szemben a büntetőeljárás folyik. Lehet:
    • Bűncselekmény elkövetésével megalapozottan gyanúsítható személy - a hatóság feltételezi hogy ez a személy követett el bűncselekményt, de az alapos gyanú fennállásáig további nyomozati cselekményeket kell folytatnia
    • Gyanúsított - az alapos gyanú fennáll, azonban a vádemelésig a hatóság további nyomozati cselekményeket kell végezzen
    • Vádlott - a hatóság megvádolta bűncselekmény elkövetésével
    • Elítélt - a hatóság jogerős határozatával kimondta hogy a vizsgált bűncselekményt a vádlott követte el

Alapvetően három típusú alanyként kerülhetünk büntetőeljárás közelébe:
  • Gyanúsítottként, ha a bűncselekmény elkövetésével minket vádolnak.
  • Sértettként, ha a bűncselekményt a mi sérelmünkre követték el (FONTOS, hogy ekkor is tanúkihallgatás során tudunk vallomást tenni, így a későbbiekben erre az alanyra is a “Tanúkihallgatás” témaköre alkalmazandó).
  • Tanúként, ha a bűncselekmény elkövetéséről bizonyító erejű tudomásunk lehet.



Gyanúsítottkihallgatás
  • Első és legfontosabb hogy amíg a terhelttel szemben nem közlik a gyanú tárgyát képző bűncselekményt vagy nem tájékoztatják arról hogy minden közlése vallomásnak minősül, addig a vallomása nem vehető figyelembe az eljárás során.
  • A gyanúsítottat megillető jogok:
    • Bármikor megtagadhatja a vallomástételt. Ezzel együtt bármikor dönthet úgy is, hogy vallomást tesz - attól függetlenül, hogy korábban tett-e.
    • Nem kell igazat mondania a vallomásában, de hamisan nem is gyanúsíthat mást bűncselekmény elkövetésével.
    • Meghatalmazott ügyvédet fogadhat, és vele korlátozás nélkül tanácskozhat legkevesebb 5, legtöbb 20 percen keresztül.
    • Nem kell önmagát terhelő vallomást tennie - azonban ezt is megteheti, tiltás erre nem vonatkozik.
    • Az egyes kérdésekre is megtagadhatja a választ, ha a vallomástétel mellett dönt.
  • A gyanúsított kötelezettségei:
    • A kihallgatás megkezdése előtt a személyazonosságot igazolnia, ha arra a hatóság felkér vagy felszólít.



Tanúkihallgatás
  • Első és legfontosabb, hogy a tanúkihallgatás tényét közölni kell a tanú részére. Ha ez nem történik meg, akkor az eljárás során nem vehető figyelembe a tanúvallomás.
  • A tanút megillető jogok:
    • Megtagadhatja a tanúvallomást ha a terhelt hozzátartozója, vagy saját magát vagy a terheltet bűncselekmény elkövetésével vádolná.
    • Költségtérítés illeti a megjelenésével kapcsolatban, melyet külön kérvényre számol csak el a hatóság.
    • Meghatalmazott ügyvédet fogadhat.
  • A tanú kötelezettségei:
    • Igazmondási kötelezettség - ha ez sérül, akkor a hatóság “Hamis tanúzás” bűncselekmény elkövetése miatt eljárhat.
    • Tanúvallomást tenni, ha azt nem tagadhatja meg (lásd jogok).
    • A kihallgatás megkezdése előtt a személyazonosságot igazolnia, ha arra a hatóság felkér vagy felszólít.



Ha a fentiekhez kérdése, észrevétele van, vagy meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.
 

Daniel26

Újonc
2019. 07. 25.
24
70
Magyarország
V4 karakter
Grigorij Egorov
LV karakter
Daniel R Santiagos
MTA1NTkwMA.png



TÁJÉKOZTATÓ

MŰKÖDÉSÜNKRŐL ÉS AZ ADOMÁNYOK FELHASZNÁLÁSÁRÓL

A civil szervezetek adománygyűjtéséről az egyesülési jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról szóló 2011. évi CLXXV. törvény és a 350/2011. (XII. 30.) Korm. rendelet ("A civil szervezetek gazdálkodása, az adománygyűjtés és a közhasznúság egyes kérdéseiről") rendelkezik.

A fentebb leírt jogszabályi kötelezettségnek eleget téve A Jog Ligája Nonprofit Kft. a következő dokumentumot teszi közzé.





Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata
A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 
Utoljára szerkesztve:

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 100
3 963
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
MTA1NTkwMA.png



TÁJÉKOZTATÓ

A SZERVEZET KÖZÉRDEKŰ TEVÉKENYSÉGÉRŐL


Szeretnénk tájékoztatást adni a szervezet által végzett közérdekű tevékenységekről, illetve, hogy ezeket mi alapján tudják igénybe venni.

Tevékenységünk alapvetően három csoportra bontható:

  • Jogi tanácsadás
  • Jogi képviselet a bírósági, vagy egyéb hatósági eljárás során, mint jogi képviselő vagy védő
  • Önálló elhatározásból való fellépés a tudomásunkra jutott jogsértések kapcsán
Mind a három tevékenységünket általában olyan esetben látjuk el, ha az állam, állami szervezet, hatóság, állami tulajdonú gazdasági társaság vagy az ő képviseletükben eljáró jogsértő magatartást tanúsít, vagy ők egy eljárásban érintettek.

Az alábbi szakterületeken látjuk el a tevékenységeinket:

  • Alkotmányjog, alkotmányjogi sérelem, alkotmányellenes jogszabály, jogszabályi összeférhetetlenség, helytelen jogszabályi előírások
  • Gyülekezési jog, tüntetések, véleménynyilvánítás, szólásszabadság, sajtószabadság, gyülekezési jogsértések
  • Büntetőeljárási képviselet, szabálysértési eljárási képviselet, jogszerűtlen eljárási cselekmények, eljárási jogsértések
  • Hatósági intézkedések, határozatok, végzések, utasítások, rendeletek, egyéb döntések
  • Közigazgatási eljárásban képviselet, jogszerűtlen közigazgatási rendtartás
  • Alapvető emberi jogi sérelem, szabadságjog
  • Polgári peres eljárás, kártérítés, sérelemdíj, közösség elleni uszítás, diszkrimináció, végrehajtás
  • Magánvádas, pótmagánvádas eljárásban képviselet
  • Rendőri intézkedések, jogsértések, helytelen eljárás, erőszakos bánásmód
Amennyiben jogi tanácsadásra vagy eljárásban való jogi képviseletre van szüksége, bátran vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon vagy az elektronikus levelezési címünkön. Ha a fentiek szerint nem feltétlen lenne releváns a megkeresése is nyugodtan lépjen velünk kapcsolatba, mindenre válaszolunk és megpróbálunk kivételes esetekben is segíteni.

Amennyiben rendőri intézkedés során bármilyen túlkapást, aránytalan erőszakot, jogsértő magatartást tapasztal, vagy bármilyen egyéb állam, állami szervezet, hatóság vagy állami tulajdonú gazdasági társaság vagy képviseletében eljáró személy jogsértő magatartását tapasztalja, azonnal értesítsen minket a telefonos vagy elektronikus levelezési elérhetőségünkön, lehetőleg precíz esetleírással, nevekkel, személyleírással, rendszámokkal, valamint lehetőség szerint bizonyítékokkal, akár tanúk elérhetőségeivel.




Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata
A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png




JOGI KISOKOS​

A GÉPJÁRMŰVEKBE SZERELT MENETRÖGZÍTŐK FONTOSSÁGÁRÓL ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGÁRÓL


Napjainbank egyre elterjedtebbek a kocsikba szerelt menetrögzítő eszközök. Ezek feladata és célja az, hogy közlekedésünk során egy plusz védelmi vonalat biztosítsanak azon esetekre amikor nem a mi hibánkból összetörnek minket, vagy valaki szabálytalankodik velünk szemben.

Fontos hogy bármilyen, boltban megvásárolt technikai eszköz beszerelhető a kocsinkba, nem kell hogy speciálisan a rendőrség által preferált vagy támogatott eszközt vásároljunk. Nem szükséges az sem hogy a gyártók külön tanúsítványokkal ellátott kameráit szerezzük be, ilyenekre szintén nincs szükség.

A számunkra leginkább alkalmas eszköz kiválaszta során sok szempontot figyelembe vehetünk, ezek személyes preferencián alapulnak, mi azonban három fontos dolgot említenénk amelyeknek minden eszköz meg kellene feleljen:

  • Írja a pontos dátumot és időt. Ha ez nem megállapítható egy felvétel esetén, akkor a hatóságok azt mondhatják hogy nem fogadják el a felvételt,
  • Mutassa a pontos GPS adatokat. Ha ezek hiányoznak akkor szintén dönthet úgy a hatóság hogy nem veszi figyelembe a kamerafelvételt mint bizonyíték,
  • Elég széles látószöggel rendelkezzen ahhoz hogy a felvételeket ne torzítsa nagyon, valamint hogy minden szükséges infromáció kinyerhető legyen a felvételekről.
Végül a felhasználhatóságról ejtenénk pár szót. A jog mint tanúvallomás ismeri el ezeket a felvételeket, így ezek teljes bizonyítóerejű tárgyi bizonyítási eszközök. Ez azt jelenti, hogy ha minden kétséget kizáróan megállapítható az hogy a felvételt nem módosították, töröltek belőle vagy adtak hozzá, akkor az értekelése során nagyon jelentős súlyt fog kapni.
Egy-egy videófelvétel felhasználható például cserbenhagyás vagy segítségnyújtás elmulasztása bűncselekmények bizonyítására, feljelentéshez mint csatolt bizonyíték, vagy akár egy büntetőeljárás során mint felterjesztett bizonyíték. Ezek mellett számos további felhasználási területük is van, azonban a lista végtelensége miatt most csak a legfontosabbakat emeltük ki.


((NVidiás kártyákhoz itt egy nagyon fasza leírás, amit mi írtunk az csak az IC segítség hogy milyen rp keretek közt lehet legitimizálni a felvételeket: https://forum.see-game.com/threads/visszamentes-azaz-folyamatos-bizonyitek-keszites-nvidia.386222/ ))



Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata

A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 
Utoljára szerkesztve:

Daniel26

Újonc
2019. 07. 25.
24
70
Magyarország
V4 karakter
Grigorij Egorov
LV karakter
Daniel R Santiagos
MTA1NTkwMA.png



TÁJÉKOZTATÓ​

A gyakorlati működésünkről


Írtunk már arról, hogy hogyan is működik szervezetünk jogi keretek között - milyen kötelezettségünk van az állam és a társadalom felé - azaz elméleti síkon már ismertetésre került, de hogyan is néz ki ez a valóságban?
  1. Kapcsolatfelvétel:
    • Sürgős esetben: Tárcsázd a +38-76-213-5447-es telefonszámot.
    • Halasztható esetben: Online üzenet formájában keress fel minket [Elérhetőség]
  2. Mit kell hogy elmondj a telefonban/ tartalmazzon az üzenet?
    • Hol történt? Mikor történt? Mi történt? Ki/Kik volt/voltak ott a helyszínen?
  3. Sürgős esetben: A megfelelő információk megszerzését követően elindulunk az állami szervhez amely megkezdte veled szemben az előállítást - fontos megjegyezni a kihallgatás során a terheltnek - azaz neked - joga van a hatékony védelemhez. Védő kiérkezése esetén 5-20 perc áll rendelkezésére, illetve NEM vagy köteles igazat mondani ugyanakkor nem vádolhatsz meg mást bűncselekménnyel - , megérkezve tájékoztatunk a jogaidról amik téged alanyi jogon megilletnek, ezt követően megírunk egy ügyvédi meghatalmazást [Ügyvédi_meghatalmazás_minta] amelyben te, mint alulírott meghatalmazod A Jog Ligája Nonprofit Kft. által kijelölt képviselőjét, hogy helyetted és érdekedben teljes körű képviseletet biztosítva eljárjon bármely ügy vonatkozásában.
  4. Halasztható esetben: A kapcsolatfelvétel online üzenet formájában történik a következő ablakon keresztül [Elérhetőség]. 2. Pontban leírt kérdésekre válaszolva írsz nekünk egy üzenetet - minél bővebben fejted ki annál jobban segíted a munkánk - ebből mi kidolgozzuk a számunkra hasznos információkat és elindítjuk az ún. jogi procedúrát.


Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata



A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 
Utoljára szerkesztve:

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png





BESZÁMOLÓ​

A "Betartani és betartatni" akciónk első fordulójáról​


Engedjétek meg hogy egy rövid videóval kezdjünk:




Azt hiszem ez elég egyértelműen össze is foglalta mi volt a célunk. Viszont mielőtt kicsit bővebben is beszámolnánk erről az egészről, számadatokban is nézzünk meg pár dolgot:

- 2023.12.25-én, kevesebb mint 12 óra alatt készült mind a 10 felvétel,
- 3 helyszín, melyre felváltva de nem folyamatosan 2 járművel álltunk fel,
- 4 esetben Packer, ebből 4 ugyanott, ugyanazon szabálysértések miatt, ebből 3 esetben ugyanaz a személy követte el,
- 3 esetben ugyanaz a KÖZLEKEDÉSRENDÉSZETI járőr, ebből kétszer ugyanott követett el szabálysértéseket,
- 1 esetben jelöletlen, 1 esetben fényhíddal ellátott de egyébként jelöletlen rendőr követett el közlekedési szabálysértést,
- 4 esetben ugyanazon a helyen követték el ezeket a szabálysértéseket, ahol rendszeresen ellenőrzi a rendőrség a STOP tábla betartását.


A fentiekből is igencsak kivehetően látszik hogy ezeket a felvételeket Karácsony második napján rögzítettük. Ez azt jelenti hogy úgy jöttek össze ezek a felvételek, hogy a rendőrség az abszolút minimum létszámmal működött, hiszen ilyenkor aki csak tud szabadságon van vagy egyéb dolgokat csinál. Ha viszont egy kifejezetten nyugodt ünnapnapon, ami ráadásul két másik ünnepnap közé van rakva, is ennyi eset fedezhető fel akkor mennyi ilyen történik egy átlagos napon? Vagy egy péntek/hétvége este, amikor mindenki is közlekedni próbál és ezért a rendőrség is emelt létszámú szolgálatokat szervez?

Rendkívül elszomorító az is, hogy ezek az esetek mindösszesen 3 helyen fordultak elő. Ebből a három helyből viszont kettőt rendszerint a rendőrség is ellenőriz, így felvetődik az a kérdés hogy a továbbiakban képes lesz-e a jóindulatú szabálybetartatásra - ha már ő maga sem tesz eleget annak, amire súlyos pénzbírságokat állít ki?

Külön említésre méltó az is, hogy egyfelől egy esetben egy olyan jelöletlen autó is áthajtott a STOP táblán, amilyenekkel rendszeresen azon állampolgárokra vadásznak akik szintén nem tesznek eleget ezen kötelezettségeiknek; másfelől pedig a KÖZLEKEDÉSRENDÉSZETI osztály járőrei 3 különböző alkalommal is súlyos közlekedési szabálysértéseket követtek el, így jogosan merülhet fel bárkiben az a kérdés hogy most kiről is kéne példát venni és ki is akarja a büntetést kiszabni a közlekedésben résztvevőkkel szemben?


Fontos hogy ezen akciónk még csak az első állomásához érkezett. Pár napon belül várható egy újabb írás ide, ott kicsit bővebben is tájékoztatást adunk majd a projekt kiterjesztésére vonatkozóan.
Addig a 10 eset és az azokról készült felülvizsgálati kérelem megtekinthető itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt,





És végül a rendőrséghez szólnánk pár szót:

Tisztelt Vito Hetz, Maise Burns, valamint Rendőrség!

Ne tőlünk kérjenek elnézést az okozott kellemetlenségekért. Sokkal inkább azoktól az állampolgároktól kérjenek elnézést akiket úgy büntettek meg súlyos dollárokra, hogy közben a saját embereik, azok akik arra felesküdtek, SEM tartják be a szabályokat. Nem érzik azt a kettősséget hogy szigrúan számonkérik az embereken a szabályokat, csak közben azt felejtik el hogy a saját házuk táján sem kerülnek maradéktalanul betartásra a kötelezettségek?
Kíváncsian várjuk hogy mi lesz a következménye a panaszoknak...





Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata

A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png





JOGI KISOKOS

A 'RENDŐRI UTASÍTÁS MEGSZEGÉSE' VÉTSÉGHEZ​


A BTK. 56. §-a tartalmazza a 'Rendőri utasítás megszegése' bűncselekményt. Bár első hallásra egy teljesen egyértelmű és semmi bonyolultságot nem tartalmazó rendelkezésről van szó, valójában egy igencsak összetett és szerteágazó jogi háttérrel rendelkező szabály ez, melynek jogszerűtlen alkalmazása rendkívül könnyű és ésszerűnek tűnő lehet.

A jogszabály az alábbi elkövetési magatartásokat sorolja ide:

Aki közúti közlekedés során az 1. felszólítást követően vagy intézkedés / területbiztosítás esetében a 2. felszólítást követően sem tesz eleget a hatóság utasításának.
Területbiztosítás során nem szólítható fel az aki nem lépett lezárt területre.

Kezdjük a valóban legegyszerűbbel: területbiztosítás. Ha bármely hatóság egy területet lezár és meghatározza hogy oda kik és milyen feltétellel léphetnek be, úgy érvényes e szabálypont. Az első felszólításnak nem vagy köteles eleget tenni, de ha a másodikkal is így jársz el akkor elkövetted ezt a vétséget. Ugyanakkor mindaddig amíg nem lépsz be a lezárt területre nem vagy felszólítható - ennek ellenére a rendőrségi törvény ad egy olyan lehetősége a rendőrök kezébe hogy a személyazonosság megállapítása céljából bárkit igazoltathat bármikor, így ennek köteles vagy eleget is tenni.

Szintén hasonlóan egyszerű ha közlekedésünk során találkozunk ezzel. Ha megfelel a felszólítás az általános követelményeknek akkor ésszerű időn belül eleget is kell tegyünk annak. Itt nincs második esélyünk, ha elsőre nem teszünk annak eleget és menthető indokunk erre nincs, elkövetésre került a bűncselekmény.

És végül a legnehezebb része: intézkedés során kétszeri utasításnak eleget nem tevés. Itt igazából elég azzal a ténnyel tisztában lenni, hogy a hatóság felszólítása nem vonatkozhat egy már egyébként is tiltott emberi magatartásra. Ha ettől eltérő dologra vonatkozik a felszólítás, úgy általában megállapítáható ez a bűncselekmény. Azonban vannak olyan esetek, amikor kifejezetten a rendőrség, de más hatóságok is egy olyan dologra szólítanak fel, amelyek elkövetése már önmagában is tiltott emberi magatartás. Ha és amennyiben mégis egy ilyen dologra vonatkozó rendőri utasítás érkezik feléd, úgy a nevezett rendőri utasítás megszegéséért nem leszel felelősségre vonható - helyette csak és kizárólag azt állapíthatják meg, amit ténylegesen megszegtél vagy elkövettél.
Össze is szedtük a legjellemzőbb ilyen példát:

  • Járműveddel annak ellenére közlekedsz, hogy azon érvényes forgalmi nincsen. Megállít a rendőr, megbüntet, hiszen a KRESZ 5. § (1) a) be nem tartását a BTK 23/24/25 §§ valamelyikével büntetik. Intézkedés során kapsz egy olyan rendőri utasítást, hogy járműveddel nem közlekedhetsz tovább. Ezt követően te ezen kocsiddal tovább mész, ismét megállít a rendőr, majd annak ellenére hogy ismét csak az érvényes forgalmi hiányában közlekedtél, előállít és büntetőeljárást kezdeményez veled szemben RUM miatt.
Fenti példához egy még szemléletesebb: képzeld el hogy egy pisztoly van a kezedben, fogod azt egy haragosodra. Áll melletted egy rendőr és azt mondja: ne lődd le az embert. Te ennek ellenére a haragosodat lelövöd. Ezzel a cselekményeddel te emberölést követtél el, egyértelmű. Azonban rendőri utasítás megszegését nem, hiszen már az emberölés egy alapból is tiltott emberi magatartás - így az a felszólítás, hogy ne tedd meg azt amit nem tehetsz meg, értelmezhetetlen és nem állapítható meg.

Szóval röviden:
- ha a hatósági felszólítás egy olyan dologra vonatkozik aminek elkövetése alapból is tiltott és ennek ellenére felelősségre vonnak ezen utasítás megszegéséért, úgy See City Alktományának J) cikkelye szerint a hatóság tagja alkotmányos jogodat sértette.
- ezzel együtt felhívjuk mindenki figyelmét hogy az egyéb hatósági felszólításoknak - melyek ésszerűek és végrehajthatóak az intézkedés körében, - eleget kell tenni. Nem tagadhatod meg például személyazonosságod igazolását, csomagtartód felnyitását, vagy bármely olyan utasítást mely végrehajtása nem alapól is tiltott vagy egyéb jogodat sérti. Azonban vannak olyan esetek amikor ezeket mégis megteheted, de ezeket itt és most nem kívánjuk leírni egyfelől az összetettségük miatt, másfelől meg az esetek jogi összetetsége okán.

Fel szeretnénk hívni mindenki figyelmét, hogy ha vele szemben előfordult a közelmúltban hasonló eset a fent leírt példához és jogorvoslati igénye van, úgy vegye fel velünk a kapcsolatot és biztosítjuk a képviseletét.




Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata

A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Daniel26

Újonc
2019. 07. 25.
24
70
Magyarország
V4 karakter
Grigorij Egorov
LV karakter
Daniel R Santiagos
MTA1NTkwMA.png




BESZÁMOLÓ


A “Betartani és betartatni” akciónk második fordulójáról


Az akcióról készült videónkat itt tekinthetitek meg:


Az előző részből már kiderült, hogy mit szeretnénk elérni a “Betartani és betartatni” akciónkkal, de nézzük meg mi is történt pontosan:

- 2023.12.31.-től 2024.01.06.-ig, azaz 7 nap alatt készült mind a 15 felvétel, amelyeket a videóban publikáltunk, illetve a bizonyítékok alapján a felülvizsgálatokat benyújtottuk a Rendőrség felé,
- Az előző részből már ismert 2 helyszínen, illetve egy új színtéren SF-ben vettük lencsevégre a szabálysértéseket,
- A videóra rögzített esetek száma összesen 15, ebből 6 a “STOP Tábla figyelmen kívül hagyása”, 1 “Közúti veszélyeztetés” és 8 “Tilosban parkolás” ezen szabálysértésekből a Rendőrség állománya, amennyiben a legkisebb értéket vesszük figyelembe $208.800, ha a legnagyobbal nézzük $403.000 sikerült összegyűjteniük “bírság” formájában,
- Mint láthatjátok, ebben a részben - az elsővel ellentétben nem 10, hanem - 15 feljelentést tettünk. Ennek az oka egyszerű: kíváncsiak voltunk egy dologra. A 10 tényleges közlekedési szabálysértés mellé beraktunk 5 darab olyan tilosban parkolást, ami már előre tudtuk hogy a BTK alapján nem szabálysértés, azonban ha valaki eddig így parkolt akkor általában szóltak érte. Itt jön vissza a kíváncsiság: saját körükben ez nem zavarja őket. Viszont azzal hogy ezt megállapították, hivatkozási alapot adtak arra hogy a jogszabályokra nyugodtan lehet építeni, tiszteletben és szem előtt fogja tartani minden szerv. Úgyhogy ezzel együtt bátran bíztatunk mindenkit arra, hogy amikor azügyben hogy zöld területen várakozik valamilyen negatív következményt helyeznek kilátásba, nyugodtan hivatkozzon a jogszabályra és a mi ügyünkben hozott ítéletekre.


Szemet szúró esetek:
- 4 esetben a KÖZLEKEDÉSRENDÉSZETI járőr - kétszer ugyanazon személy követte el a szabálysértéseket - ezen esetek között egy közúti veszélyeztetés is szerepel
- 2 esetben Packer - ugyanott, ugyanazon szabálysértések miatt és ugyanaz a személy követte el a szabálysértéseket.

A fentiekből jól kivehetően látszik, hogy mint az előző részben is tapasztalhattuk a KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET a két akciónk 28%-át teszik ki mindezt úgy, hogy ők azon állománycsoport, a Rendőrségen belül kiknek feladatuk lenne, hogy az 1/1975. (II.5.) KPM-BM együttes rendeletben foglalt szabálypontokat betartassa és kimagasló tudást szerezzenek belőle.

A fentebb felsorolt esetek mindössze 3 helyszínen fordultak elő, ebből a három helyszínből kettőt rendszerint ellenőríz a Rendőrség. Az SFben található “körforgalomnál” a sebesség ellenőrzés céljából rendszeresen szegik meg a parkolás szabályait.






Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata





A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png



JOGI KISOKOS​

Csoportos, bűnszövetségben és bűnszervezetben történő bűnelkövetéshez​


Alapvetően a Büntető Törvénykönyv az értelmező rendelkezései között írja le hogy mikor állapítható meg a csoport, a bűnszövetség, vagy a bűnszervezet.
Már a felsorolás is irányt ad atekintetben, hogy melyik minőség a súlyosabb és melyik az enyhébb. Most a legenyhébbtől haladunk a legsúlyosabb felé.

Csoportos elkövetés:

Csoportosan követik el a bűncselekményt, ha az elkövetésben legalább három személy vesz részt.
Bár a jogszabály egyértelműen fogalmaz, a jogtudomány számos gondolatot fűz ehhez. Ha már hárman részt vesznek egyazon büntetett cselekmény elkövetésében, akkor a csoportos elkövetés megállapítása helytálló. Nem képez érdemi vizsgálandó körülményt az, hogy az egyes elkövetők milyen minőségükben vesznek részt a cselekményben (társtettes, közvetett tettes, felbújtó, bűnsegéd), valamint az sem hogy az egyes elkövetők tudata átfogja-e a többi elkövető jelenlétét és kifejtett magatartásukat. Ez azt jelenti hogy mindentől függetlenül, ha három ember egyszerre követi el ugyanazon bűncselekményt, akkor a csoportos elkövetés minősítése megalapozott.
Ezzel együtt fontos megemlíteni hogy a csoportos elkövetés megállapítása CSAK egyazon bűncselekményre érvényesíthető. Vagyis egy eszközcselekmény, vagy egy utócselekmény (pl lopott dolog birtoklása vagy azzal kereskedelem, segítség a nyomok eltüntetésében) már nem képez csoportos elkövetést, ha csak azzal együtt jönne össze a három fő. Tehát ha időben vagy térben már elkülönül a két bűncselekmény, akkor nem lehet csoportot megállapítani.

Bűnszövetség:

Bűnszövetség akkor létesül, ha két vagy több személy bűncselekményeket szervezetten követ el, vagy ebben megállapodik, és legalább egy bűncselekmény elkövetését megkísérlik, de nem jön létre bűnszervezet.
A csoporttal és a bűnszervezettel ellentétben itt már kettő fő is elegendő a megállapításhoz.
A mondatban van egy nagyon fontos részlet: "bűncselekmény
EKET szervezetten követ el, vagy ebben megállapodik...". Hogy ez mit jelent? Azt, hogy ha a bűnszövetség csak egy darab bűncselekmény elkövetésére jött létre, akkor az nem lesz bűnszövetség. Feltétel, hogy legalább kettő bűncselekmény elkövetését vigyék véghez vagy legalább kettő bűncselekmény elkövetésében állapodjanak meg. A megállapodás bizonyítása a hatóságok feladata.
Szintén fontos vizsgálandó körülmény, hogy ha a fenti feltétel teljesül, akkor a "legalább egy bűncselekmény elkövetését megkísérlik" feltétel is teljesül-e. Ehhez ismerni kell hogy milyen stádiumai vannak a bűncselekmények elkövetésének, de ezt majd egy külön kisokosban ismertetjük. A kísérlet egyébként már tényleges elkövetési próbálkozást jelent. Tehát például amíg egy bűncselekmény előkészületi stádiumban van (pl emberölésnél a fegyverrel lövést le nem adnak), addig a bűnszövetség nem állapítható meg.
Több bűncselekménynek minősül a halmazat is (későbbi kisokosban szintén kifejtésre fognak kerülni), ahogy a folytatólagosság (később szintén kifejtésre kerül) és a törvényi egység is (később szintén kifejtésre fog kerülni). Vagyis ha ezek megállapíthatóak, akkor annak ellenére hogy egyébként egy magatartás kerül tanúsításra, azzal több bűncselekmény is elkövetésre kerül - így a bűnszövetség ezen feltétele teljesül.

Bűnszervezet:

Bűnszervezet: legalább három személyből álló, hosszabb időre, hierarchikusan szervezett, konspiratívan működő csoport, amelynek célja ötévi vagy ezt meghaladó szabadságvesztéssel büntetendő szándékos bűncselekmények elkövetése.
Itt feltételről-feltételre haladva segítünk:
  • "Legalább három személyből álló ... csoport, ..." - lásd csoportos elkövetés magyarázata azzal, hogy itt a szervezettség és a hierarchia szükséges.
  • "Hosszabb időre" - ennek vizsgálata fontos, hiszen ha a bűnszervezet egy vagy néhány, de időben mindenképp rövid idő alatti elkövetésére jött létre, akkor nem teljesül ezen feltétel. Hogy mi számít rövid időnek? Alapvetően a jogalkalmazó (=hatóság) feladata ennek megállapítása, de ritka az a helyzet amikor ez választja el a bűnszervezetet a nem bűnszervezettől.
  • "Hierarchikusan szervezett" - egyértelműen el kell tudni különíteni az egyes részfeladatok megoszlását és a szervezet rendszerszintű irányítását. Egy olyan szervezetben ahol mindenki egyenrangú és mindenki ugyanúgy ugyanazt csinálhatja, ott nem lehet bűnszervezetet megállapítani. Szigorú strukturális felépítés szükséges.
  • "Konspiratív működés" - koordináltságot jelent. Azonban az hogy egy bűncselekményt látszólag rendezetten és kitervelten követnek el, az nem egyenlő ezzel. Részletes vizsgálatot igényel ez a feltétel is.
  • "... ötévi vagy azt meghaladó szabadságvesztéssel büntetendő ..." - ez azt jelenti, hogy a jogalkotó egyértelműen csak a súlyosabb bűncselekményeket kívánja a bűnszervezet körébe vonni. Például egy olyan csoport amely "csak" kis értékre követ el sorozatos lopást, az fogalmilag nem lehet bűnszervezet. Ahogy egy olyan csoport sem, amely valamely enyhébb gazdasági bűncselekményeket követi el.
  • "... szándékos bűncselekmények..." - A jogalkotó azt szögezi le ezzel, hogy csak a szándékos elkövetési magatartásokat kívánja a bűnszervezet körébe vonni. Hogy mi minősül szándékosnak? Ezt majd egy későbbi kisokosban szintén kifejtjük, de alapvetően két esete van: mindkettőnél átfogja az elkövető tudata a cselekményének lehetséges következményeit - ám egyik esetben azokba csak belenyugszik (eshetőleges szándék, dolus eventualis), míg a másik esetben ezeket kívánja is (egyenes szándék, dolus directus). Itt szintén megjelenik a többes szám jele, vagyis ha a bűnszervezet egyetlen bűncselekmény elkövetésére jött létre, akkor akárcsak a bűnszövetségnél, az nem lesz bűnszervezet. Azonban a bűnszövetségnél foglalt esetek (halmazat, törvényi egység) itt szintén vizsgálandóak.

Hogy miért fontos ezeket ismerni?
Azért mert a BTK számos helyen minősített esetként kívánja büntetni az ilyen elkövetési formákat.
Csoportos elkövetésnél a garázdaságot (52. §), a magánlaksértést (61. §), a zaklatást (66. §), a rendbontást (72. §) vagy az illegális határátlépést (102. §).
Bűnszövetségnél az emberrablást (98. §), a rablást (99. §), a kifosztást (100. §), a zsarolást (101. §) vagy a bank/aranyraktár rablást (116. §).
A bűnszervezetnél kicsit másabb a helyzet, mert a jelenlegi BTK ezt nem rendeli minősített esetként sehova - hanem már szimplán a szervezthez tartozást szankcionálja. Így bár az eredeti bűncselekmény vonatkozó minősítése fog megállapításra kerülni, az kiegészül a BTK 119. § 'Bűnszervezetben való részvétel' tétellel. Ez azt jelenti hogy ha valaki például elkövet egy emberrablást bűnszervezetben, akkor felelősségre fogják vonni emberrablásért és bűnszervezetben való részvételért is. Fontos, hogy valaki attól függetlenül hogy a bűnszervezet fennállása teljes idején, vagy csak egy kis részletében vesz részt abban, ha már csak egyetlen darab bűncselekményt is (eseti jelleggel) ilyen körben követ el, akkor megállapítható a bűnössége etéren. Nyilván ahhoz hogy megállapítsák ezt ahhoz a hatóságnak részletesen kell vizsgálnia a fenti feltételeket - de ha azok megállapíthatóak, akkor a bűnszervezetben részvétel is minden további nélkül megállapítható.





Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata
A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
MTA1NTkwMA.png





JOGI KISOKOS​

See City Parkolási Szabályzatához általánosságban


2024.01.27-én délután a See City Közlönyben megjelent az alábbi jogszabály.
Egyből olvasható módon: https://docs.google.com/document/d/1Ky-veebSz89SLds0hDr6AcAB74vQvGQ5PaSkJsJ0kd0

Mivel ez a szabályzat egy könnyen értelmezhető és betartható előírások összessége lett, így sokat a tartalmához nem fűznénk. Ennek ellenére így is kerültek bele olyan dolgok amelyek félreértésekhez vezethetnek, vagy éppen bután lettek megfogalmazva, így megnehezítve a betartásukat. Most összeszedtük ezeket és sorba is rakjuk:

Mindjárt az elején a fogalmakkal operálás kicsit értelmetlen lett a szabályzat egészében. Gondolunk itt a megállás-várakozás-parkolás szavakra.
Alapvetően a konyhanyelv egyértelmű, parkolás egyenlő várakozás. Csakhogy a szabályok nem tudnak úgy működni, hogy szelenget rakunk bele, meg szerintünk egyértelműnek hitt szavakkal tűzdeljük meg. Vegyük példának a parkolási szabályzat 4. §-át.
"4. § Felfestéssel nem rendelkező parkolókban a terület szélére merőlegesen szabályos a parkolás, a lehető legközelebb állva parkolásra alkalmas terület széléhez. Amennyiben a terület a szélessége miatt nem alkalmas az ilyen módon történő parkolásra a forgalom akadályozása nélkül, úgy lehetőség van a terület szélével párhuzamosan megállni, de szigorúan a menetirányt figyelembe véve (jobb oldalon), és minél közelebb a parkolásra alkalmas terület széléhez."
Ez egy viszonylag egyértelmű szabálynak tűnik, de van vele pár gond.
Például az, hogy nem egyértelmű mi a felfestés nélküli parkoló. Parkoló az lehet, amit vagy a kék alapon P betűs tábla jelez, vagy fel van festve várakozóhely az útra.
Például az is gond, hogy minden területnek négy oldala van, így elkerülhetetlen hogy a "terület" egyik oldala az úttesthez közel essen. Most ezen az oldalon is lehet parkolni merőlegesen a terület szélére? Vagy itt már az úttestes parkolás szabályai kellenek?
Például az is gond, hogy itt a parkolási szabály végén a megállás fogalom került használatra, ami azt feltételezi hogy a jogalkotó mégiscsak tudja milyen fogalmakat használhat. Viszont azzal hogy a megállást lehetővé tette ott, ahol csak a forgalom akadályozásával lehetne parkolni, megintcsak egy érdekes jogi hurkot hozott létre - mert most szabályosan lehet 5 percig forgalmat akadályozva megállni, viszont várakozni már nem. Legalábbis a leírtak szerint.

Második, sok-sok félreértésre okot adó szabály az 5. § (2)-e:
(2) Egy nyomon haladó járművel (kerékpár, motorkerékpár) az úttesttel párhuzamosan, a járda külső szélén, a menetirány szerinti jobb oldalon szabályos a parkolás. Amennyiben az út szélén nincs járda, akkor az útpadkán kell megállni a menetirány szerinti jobb oldalon az úttesttel párhuzamosan. Egy nyomon haladó jármű a járda belső szélén is parkolhat az úttesttel párhuzamosan.
Itt az első és az utolsó mondatra hívnánk fel a figyelmeteket. Csak hogy egyértelmű legyen: az első mondat leírja hogy a járda külső szélén (a zöld terület felé) kell parkolni, míg az utolsó mondat azt írja le hogy a belső oldalon (úttest felé) is lehetséges a parkolás. Tehát egy bekezdésen belül leírja hogy kívül kell megállni, meg lehetővé teszi azt is hogy belül történjen parkolás. Szóval hol lehet megállni biciklivel és motorral a járdán? Bármelyik szélén, de mindenképp a szélén. Az hogy az úttest vagy a zöld terület felé vagy közelebb, rajtad múlik.
Itt figyelni kell arra is hogy merre néz a motor eleje. Fontos hogy mindig úgy álljon, hogy az megegyezzen a hozzád legközelebbi sáv irányával.

Alapvetően ezt a két pontot találtuk kérdésesnek, a többi szabály egyértelmű és könnyen betartható. Van még gondunk ezzel a szabályzattal a fenti két ponton túl is, de majd egy pár módosítási javaslatot készítünk és reméljük hogy hallgató fülekre találunk.


Egy nevetségesen szomorú történetet még mesélnék azért, jó ha erről ti is tudtok. A mai napig - mivel csak mától hatályos ez a szabályzat - a Parkolás Felügyelet egy belső szabályzat szerint dolgozott, amely tartalmazott olyan szabályokat amelyek a BTK és a KRESZ szerint sem voltak büntetendőek, de mivel az ő saját szabályzatuk már ezt leírta, büntettek erre is. Azzal viszont hogy ezeket az eltéréseket ők úgy kezelték mint jogszabály által előírt dolgok, megsértették See City Alkotmányának J) cikkelyét. Küldtünk nekik egy levelet amelyben felhívtuk erre a figyelmüket és kértük hogy tisztázzák le ezt a helyzetet. Ezt most itt is megosztjuk, itt tudjátok megtalálni: https://forum.see-game.com/threads/artyom-egorov-felhivo-levele.417156/. Ott már ígéretet kaptunk arra hogy készülőben van egy szabályzat, amely végül igaznak is bizonyosult. Ezt örömmel látjuk.
Amellett viszont nem mehetünk el megint szó nélkül, hogy két fontos dolgot elmondanánk:
- előbb legyen szabályzat, majd csak utána legyen ez a szabályzat betartva. Ha előbb van betartatás mint kész szabályok, felborul az így sem túl stabil lábakon álló jogállam.
- attól hogy valamit előír egy jogszabály mint kötelező emberi magatartás, az nem lesz automatikusan büntetendő is ha nem tartják be. Csak és kizárólag azt lehet büntetni, amit a BTK előír. (Kivéve egy eset, de ezt most nem írjuk le mert túl hosszú, meg bonyolult is.)

A végére pedig egy személyes megjegyzést is engedjetek meg, ezt a parkolási szabályzat írójának címezzük. Örülünk hogy végre úgy íródnak a jogszabályok hogy le vannak fektetve az alapelvek amelyek mentén a többi pontja felépül és irányt mutat az értelmezéshez. Ez viszont formaiság, de ez nem paragrafus számot kap. Pontosan erre szolgál a jogszabály preambuluma. Fontos ismerni azt is hogy ki és mi alapján mit rendel el, de legalább ugyanennyire fontosak az alapelvek is.



Ha a fentiekhez kérdése vagy észrevétele van, támogatna minket, esetleg meghatalmazott ügyvédet fogadna, akkor keressen minket bizalommal a +38-76-213-5447 telefonszámon, vagy online üzenet formájában az alábbira kattintva: Elérhetőség.

A Jog Ligája csapata
A Jog Ligája Nonprofit Kft.Adószám: 58280495-1-81Nyt. szám: 744+38-76-213-5447
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
Szia! Nagyon örülök hogy felmerült egy ilyen kérdés, holnap fogok tudni adni egy érdemi választ. Addig itt van gondolkodni való:
"Utáljuk-e a péket azért, mert korán kel és kenyeret süt? Utáljuk-e a vadászt, mert lelövi az állatokat? Utáljuk-e a kaminosofőrt, mert indexelés nélkül sávot vált? Utáljuk-e az ügyvédet, aki a jogokat érvényesíti?"
 
  • Tetszik
Reactions: Daniel26 és DreeN

nina

Újonc
2019. 01. 10.
68
153
25
Prizren
V4 karakter
nash herrera
LV karakter
aurea neymar
nem muszaj ertheto igy is, ha ezt szeretitek akkor hajra
edit: lehetne ezt egy magasabb szintre is emelni egy AB letrehozasaval, ha van ra kapacitas. Emellett Clancy indokolasaval teljesen egyetertek, ha a topicotok elsosorban a rendvedelem altal okozott szabalysertesekkel vonatkozik akkor egyertelmu, hogy hianyzik a partatlansag. Illetve szerintem kicsit bugyuta dolog hatalyos magyar joganyagot implementalni, mikor itt meg csak rendeleti szinten van jogalkotas. Ha aktivan szeretnetek kuzdeni az igazsagert akkor ajanlom, hogy ezt a draga idot inkabb fektessetek abba, hogy az RSZSZ torvenyjavaslatait felulvizsgaljatok. Sokkal tiszteletremeltobb feladatkor lenne, mint, hogy itt a 15 eves ormesterek ellen nyomozgattok akik lehet, hogy epp a gep elott kajalnak vagy eppen a pd kisokost bongeszik afkolas kozben.
 
Utoljára szerkesztve:
  • Tetszik
Reactions: Boldi88

tommen.

2+2=5
2019. 01. 10.
1 100
3 963
18
Győr
a.te.ervelesi.hibad.hu
V4 karakter
Maximilian Leitner
nem muszaj ertheto igy is, ha ezt szeretitek akkor hajra
edit: lehetne ezt egy magasabb szintre is emelni egy AB letrehozasaval, ha van ra kapacitas. Emellett Clancy indokolasaval teljesen egyetertek, ha a topicotok elsosorban a rendvedelem altal okozott szabalysertesekkel vonatkozik akkor egyertelmu, hogy hianyzik a partatlansag. Illetve szerintem kicsit bugyuta dolog hatalyos magyar joganyagot implementalni, mikor itt meg csak rendeleti szinten van jogalkotas. Ha aktivan szeretnetek kuzdeni az igazsagert akkor ajanlom, hogy ezt a draga idot inkabb fektessetek abba, hogy az RSZSZ torvenyjavaslatait felulvizsgaljatok. Sokkal tiszteletremeltobb feladatkor lenne, mint, hogy itt a 15 eves ormesterek ellen nyomozgattok akik lehet, hogy epp a gep elott kajalnak vagy eppen a pd kisokost bongeszik afkolas kozben.
Szia! Ebben ki kell, hogy javítsalak.

1. Semmilyen jogi, de szerintem társadalmi elvárás sincs pártatlansággal kapcsolatban. Szerintem eleve képtelenség, mert a szervezet az állampolgárok jogainak védelmét tűzte ki céljául, tehát ebből következik, hogy próbálja az állampolgároknak esetleg kedvező, a másiknak kedvezőtlen dolgokat megtalálni, azokat felhasználni. Ha rendőri szakszervezet lennénk, biztos lehetsz benne, hogy ez fordítva történne. Akkor a TASZ, a Helsinki Bizottság, meg az egyéb jogvédők is részrehajlóak rl? Na és? Ez a dolga, kvázi jogi érveléssel "vegzálja" a rendőrt. Jó, hogy nem még ki kellene emelni, hogy mit csinált jól a rendőr, amikor pont ezzel ellentétes érdeke fűződik a szervezetnek az adott panaszokhoz.

2. Nem rendeleti jogalkotás van. Az RSZSZ funkcionál Ogy.-ként, azaz törvényt hoz, annak vezérkari tagjai pedig rendeleteket hozhatnak.

3. Ha nem áll rendelkezésre IG jogszabály, akkor mit használjanak? Ezekszerint a rendőr jogsértést követ, amikor intézkedés alá von valakit, hisz akkor Rtv. sincs, meg egyes vonatkozó BM rendeletek se.

4. Az RSZSZ ülései, egyébként véleményem szerint alkotmányellenesen, egytől egyig zárt ülések. Tehát az RSZSZ által tárgyalt törvényjavaslatokról a mezei ember kizárólag azok kihirdetését követően szerez tudomást. Törvényjavaslatokat úgy tudom eddig soha nem tettek közzé véleményezésre, előzetesen, formális módon legalábbis tuti nem. Volt egy darab google form, asszem külsős játékos kezdeményezésére, de az közel nem ugyan az.

5. Egyébként ha azonosulsz Clancy véleményével, akkor szeretném megkérdezni, hogy mi alapján javaslod, hogy törvényjavaslatok véleményezésével foglalkozzunk, amikor Clancy azon kérelemre történő ellenzést kifejező véleményével értesz egyet, aminek jelentős eleme a jogszabályok véleményezéséhez szükséges alfórum?
 

nina

Újonc
2019. 01. 10.
68
153
25
Prizren
V4 karakter
nash herrera
LV karakter
aurea neymar
5-re valaszolva- az a sajat javaslatom volt, amivel szerintem erdemben tudnatok elorebb tolni az itteni jogalkotast nem "mezei" emberkent. Ehhez viszont uj karakterek kellenenek es az rszsz tagjait fel lehetne keresni ooc. Clancy pedig az itteni cselekveseitek alapjan allapitotta meg, hogy miert nem kellene alforum nektek, ezzel ertettem egyet (valljuk be, hogy konkretan a rendvedelem csesztetese). Ezzel az ervvel szerintem tisztazhato a kerdesed.
A mondandom lenyege az volt hogy a munkassagotok kiterjedhetne olyan teruletre ahol tudnatok vitakat folytatni, es a jogallamisag elvei fele segithetnetek a torvenyeket. De felolem tovabbra is vedhetitek a polgarokat, vegsosorban en csak egy otletet javasoltam.
 

Boldi88

Zöldfülű
2023. 06. 20.
177
968
V4 karakter
Artyom Egorov
Bocsi, időközben másik hszt írtam, most tudok ide is válaszolni valamit. Amit Tommen leírt azzal egyet értek, azt ismételni nem akarom, kiegészíteni viszont az alábbaik szerint szeretném.

Azt hiszem neked is csak azt tudnám idézni amit Clancy-nek leírtam. Itt a hsz, ha érdekel az egész és részletes indoklásom, olvasd át. https://forum.see-game.com/threads/jog-ligaja-alforum-kerelme.417586/#post-1947025.

A pd csesztetése amit csinálunk, vagy nyomozgatunk a 15 éves őrmester mögött akitől nem elvárt a szabályok túlságosan is részletes ismerete? Erre is leírtam már a véleményemet, itt találod: https://forum.see-game.com/threads/boldi88-justcody.416148/#post-1933261.
A figyelem felhívása és az emögött rejlő rejtett cél is igencsak egyértelmű, amióta jópárszor leírtuk. Nem az a cél hogy Ka Pál rendőr őrmester meg legyen büntetve. A cél az hogy a visszaélést a realizálódásnál megfogva a fejig és az idegekig el tudjuk juttatni. Ha a visszaélést irányító agy is érzi hogy baj van, akkor van csak esély a változtatásra. De ehhez az agyhoz nem lehet csak úgy mindig, mindenhonnan és minden módon hozzáférni. Ha itt-ott megcsípjük akkor viszont máris egyszerűbb hogy elérjük amit akarunk. A figyelem felhívásával együtt felajánlottuk hogy segítünk. Úgy látszik most van hajlandóság erre a másik oldalról is, úgyhogy innentől kezdve nem lesz olyan sok figyelemfelhívó akció - hiszen céljukat elérték az eddigiek. Innentől kezdve - mivel hajlandóságot mutat a másik fél - inkább az ötletek és a közös munkán lesz a hangsúly. Ehhez kell az alfórum, mert ha megfigyeled ez a téma már most lassan két oldalas, hát ha még elkezdjük teleszórni az ötletekkel és javaslatokkal, meg beszámolókkal és jogi kisokosokkal, gondolhatod mennyire lesz rendezett. Nem célunk a továbbiakban a figyelem felhívása (értsd: pdvel felesleges veszekedés), mert elértük ezt. Más a feladat, ehhez viszont szükségünk van a rendezettségre.

Kéne egy alkotmánybíróság, ami törvényes felügyeletet tudna biztosítani? Itt egy téma, azt hiszem részletesen kifejtettük mit szeretnénk. Az elbukásának okát mindenki fantáziájára bízom, de segít ha elolvassa a topicot: https://forum.see-game.com/threads/birosag.391899/

Nem csak mezei emberként kéne javaslatokat benyújtani? Pont erre szolgálna ez a jogi személy, ami alatt most is beszélgetünk. Az IC alakított karakterek mindegyek, mert egy névváltás nem túl komplikált és még szerencsére a szerveren sem lesz mélyreható mindenféle következménye. OOC keressük fel az RSZSZ tagjait? Erre is leírtam hogy mit gondolok, itt a hsz erről, ez esküszöm rövid, nem úgy mint a többi: https://forum.see-game.com/threads/nav-a-sajat-feladatat-vegezne.417154/page-2#post-1938040
Nyilván a leader itt egyenlő rszsz taggal. De az analógia ugyanúgy helytálló. Jól írta Clancy amikor a nyilvánosság erejéről és hatalmáról beszélt. Egyetértek vele ezügyben. Csak ésszel és jól kell használni a nyilvánosságot. Nem járható út az, hogy mi ooc keressük meg őket és fű alatt csinálunk ezt-azt. Pont azt veszti el ezzel az egész, amit mi is kifejtettünk párszor - az átláthatóságot és a mindenki általi részvétel lehetőségét.
Illetve ehhez egy kérdés, szerinted az RSZSZ bármelyik tagja érdemben fog kommunikálni és komolyan fogja venni azt aki ír neki fórumon egy PM-et arról hogy szerinte min és hogyan kéne változtatni? Irányított a kérdés, tudom. Választ nem is lehet rá adni. De talán értheted belőle hogy mit gondolok erről az ooc felkeresésről.

Kiterjedhetne a munkánk olyan területre ahol folytatható vita? Én már most is próbálom mindig otthagyni a lehetőséget minden hsz-emben, hogy bármelyik részével, egészével, negyedével vagy felével, mindegy is, hogy lehessen vitázni. Látni kell viszont azt is, hogy mennyire mutat hajlandóságot a vitapartner. Nem kell messzemenő egyetemes műhelyvitákat folytatni arról, hogy a Montesquie-i elvek mennyire érvényesülnek see city-ben. Nem kell alkotmányjogi vitákat folytatni a jogszabályok keretrendszerének felső és alsó határairól. Viszont lehet egyéb határokat keresni, lehet egyéb dolgokat feszegetni. Én ezt a lehető legjobban megpróbálom mindenhol, de remélem ez látszik is a hsz-eim minőségén és terjedelmén. Nem szeretem ha valamit csak félig nézünk meg, de meg kell találni egy egészséges határt ott, ahol a körülmények vizsgálata már túlságosan részletes és bonyolult lenne. Ezt viszont nem tudom egyedül megfejteni, ezért szeretném hogy mások is leírják mit gondolnak. Ha már valami olyasmire szolgál a fórum hogy mindenki megoszthassa tapasztalatait és gondolatait, meg is lehet próbálni ilyeneket...
 

nina

Újonc
2019. 01. 10.
68
153
25
Prizren
V4 karakter
nash herrera
LV karakter
aurea neymar
sajnalom ha ez a helyzet, es bocsi de nem olvastam el minden temat amit linkeltel, nincs ennyi idom. Meg sajnos nincs mindenkinek egy Belovics/Sinku tankonyve, nem is ezert jar fel. Ezt eszben kell tartanod, mert a te idegeid rovasara is megy, pont a linkjekben csatolt eredmenyek miatt.
Es azt is latom, hogy az eloadasokbol atvett tudast abuzaljatok nem hozzaerto szemelyekre, lehet ezt csinalni de utana ne csodalkozzatok az eredmenyen. A jogi kisokos alapvetoen egy jo tema de atment hatarfeszegetesbe-ahogy ti mondjatok. Ez biztos hogy nem jo irany.
Osszegezve, en elolvastam amit irtal es valid erveid vannak, csak emlekeztetnelek, hogy itt sokkal nagyobb a kiskoruak aranya.
Tobbet nem fogok ide irni, ha valamit szeretnel pmbe ird kerlek.
 
Utoljára szerkesztve:
  • Fájdalmas
  • Tetszik
Reactions: Sero és Boldi88