1/2020. (III.12.) NM rendelet
a terrorkészültségi fokozat emelésével összefüggő feladatok végrehajtásáról
A terrorkészültségi fokozat emeléséről szóló 2/2020. (III. 11.) Szöv. Korm. rendelet 5.§ (2) bekezdében kapott felhatalmazás alapján, az Alkotmány szövetségi kormányról szóló 12. cikkelyének (3) bekezdésében meghatározott feladatkörömben eljárva, a következőket rendelem el:
1. Általános rendelkezések
1.§ E rendelet hatálya a nemzetvédelemért felelős miniszter(továbbiakban: miniszter) által vezetett minisztériumra, a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálatra(továbbiakban: KNBSZ), valamint a See City Honvédségre(továbbiakban: SCH) terjed ki.
2.§ E rendelet a terrorkészültségi fokozat emeléséről szóló 2/2020. (III. 11.) Szöv. Korm. rendeletbe foglaltak végrehajtásának céljául jött létre.
2. A készültségi szint indokoltságának vizsgálata
3.§ (1) A készültségi szint indokoltsági vizsgálatához szükséges információk meglétének érdekében - a készültségi szint elrendelésével összefüggő - valamennyi adatot rögzíteni kell a SCH vezérkar által készített információs felületen.
(2) Minden olyan esetet rögzíteni kell, melynek indoka a készültségi szint elrendelése lehetett. Ilyen lehet a(z)
a) ellenőrzőponttól visszaforduló - avagy az ellenőrzést bármely módon kijátszó - személygépjármű;
b) valamely ellenőrzésnél talált engedély nélküli, avagy szabadon nem tartható tárgy, eszköz;
ba) kiemelten a lőfegyver;
c) hamis - vagy hiányos - okmánnyal rendelkező személy;
d) intézkedés alól kibúvó személy;
e) változó (csökkent, vagy növekedett) járműforgalom;
f) polgári csoportosulások;
g) egyéb, rendkívüli események.
(3) A (2) bekezdés a)-g) pontjában felsorolt esetek rendkívüli eseménynek számítanak.
(4) A rendkívüli eseményeket az intézkedő személy haladéktalanul köteles rádión, majd később pedig az (1) bekezdésben foglalt felületen jeleneteni, írásban.
a) Az írásbani jelentés leadása - a rendkívüli esemény megtörténtétől számított - egy órában meg kell hogy történjen.
4.§ (1)A rendkívüli eseményeket a SCH vezérkara folyamatosan figyelemmel kíséri, napi szinten összefoglalót készít ebből, melyet továbbít a Kormánynak.
(2) Amennyiben a SCH vezérkara teljes egyetértésben úgy dönt, hogy a készültségi szint további szinten-tartása nagyobb hátránnyal jár, mint az azt a - rögzített adatok alapján fentálló - helyzet megkívánja, úgy írásban haladéktalanul jelzi a Kormány felé.
3. A légtérzárlat ellenőrzése
5.§ A SCH légierejének feladata- és hatáskörébe tartozik, magas készültségi szint esetén a légtérzárlat fent tartása, valamint annak ellenőrzése.
(1) A légtérzárlat e rendelet alkalmazásában a polgári légiforgalmi repülések teljes betiltását foglalja magában.
6.§ Amennyiben a légtérzárlat megszegésre kerül, úgy a SCH 22/101. Harcászati Repülőzászóalja(továbbiakban: légierő) rendelkezik elsődleges illetékességi körrel, az SCH vezérkarával összhangban.
7.§ (1) Az észlelt légtérsértő helikopter esetén a légierő felszólítja a zárlatra a légijárművet, ezt követően megafonban utasítja az azonnali leszállásra.
a) A légierő pilótája az esetről haladéktalanul értesíti az állományt, a rádiófrekvenciájukon.
(2) Amennyiben a helikopter a felszólításnak nem tesz eleget, úgy a légierő tájékoztatja, hogy tűzparancs kerül kiadásra, amennyiben nem tesz haaldéktalanul eleget az utasításnak.
(3) Amennyiben a polgári légijármű - a felszólítás és a tájékoztatás ellenére - nem tesz eleget az utasításnak, úgy tűzparancs kerül rá, melynek végrehajtása városi terület felett csak vezérkari jóváhagyással engedélyezett.
a) A tüzelés előtt a légierő értesíti az állományt a tűzparancs automatikus elrendeléséről és a támadás megkezdéséről.
8.§ Az elfogott légijármű pilótáját a légtérzárlat megsértéséért a BTK tiltott légtérben való repülésének értelmében kell előállítani.
4. A fokozott ellenőrzés
9.§ A közterületeken a - gyalogos, valamint jármű - forgalom békéjének biztosítása érdekében a terrorkészültségi fokozat emeléséről szóló 2/2020. (III. 11.) Szöv. Korm. rendelet értelmében a SCH fokozott ellenőrzést hajt végre.
10.§ (1) Az ellenőrzés során az elsődleges feladat a ruházat, a gépjármű és az okmányok vizsgálata.
(2) Az egyéb - büntetőtörvénykönyvbe foglalt - "szabálysértések" esetén nem köteles a SCH eljárni.
11.§ (1)Az ellenőrzés során San Fierro területén, valamint az egyéb kisvárosi, vidéki területeken kell fokozott jelenlétet biztosítani.
(2) Az ellenőrzés történhet ideiglenesen telepített ellenőrzőpontok, avagy gépkocsizó járőrtevékenység formájában.
a) Elsődlegesen a KILO kódnévre hivatkozó félnehéz járműveket kell használni, melynek állandó létszáma háromnak kell, hogy legyen.
b) Ellenőrzőpont létesítéséhez két KILO egység együttes jelenléte szükséges.
ba) Ellenőrzőpont létesítésének szándékát jelezni kell a szolgálati rádión.
5. A lőfegyveres összetűzések kezelése
12.§ (1) A terrorkészültségi fokozat emeléséről szóló 2/2020. (III. 11.) Szöv. Korm. rendelet 4.§ értelmezésében, a SCH, valamint a KNBSZ állománya felszólítás nélküli lőfegyver használatra jogosult, amennyiben éles lőfegyverrel rendelkező polgári személyt lát.
(2) Amennyiben a lőfegyver nincs az (1) bekezdésben tárgyalt személy kezében - avagy kiszolgáltatott helyzetben van -, úgy a vele szemben eljáró Honvéd köteles a tevékenység azonnali abbahagyására, valamint a lőfegyver eldobására utasítani.
(3) A lőfegyverhazsnálat során kerülni kell az élet kioltását.
6. Hatálybalépés
13.§ E rendelet a kihírdetést követően azonnal hatályba lép.